Alytuje stovi aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių Baltosios rožės tiltas. Jis pastatytas ant XIX a. išlikusių geležinkelio tilto taurų. Ne vienam kyla klausimas, kodėl tiltą pavadino Baltosios rožės vardu. Alytaus miesto herbe yra pavaizduota baltoji rožė, todėl neretai ir pats miestas vadinamas Baltosios rožės miestu.
© DELFI montažas

XIX a. antroje pusėje į Alytų (tuomet vadintą Olita) buvo nutiestas karinis geležinkelis. Iššūkiu statytojams tapo didžiausia Lietuvos upė – Nemunas, per kurią 1897–1899 m. pastatytas novatoriškos gembinės konstrukcijos tiltas, kurio taurai buvo įkasti 15 m į upės dugną. Tilto važiuojamoji dalis buvo skirta traukinių ir vežimų eismui. Statybos, įskaitant užvažiavimų ant pylimo įrengimą, vagos tvirtinimo ir santvarų montavimo darbus, kainavo 700 tūkst. rublių. Tai buvo beprotiškai didelė suma. Tarkim, tais laikais vidutinė darbininko mėnesinė alga siekė 15 rublių 25 kapeikas, kavos pupelių kilogramas kainavo 2 rublius, darbinis arklys – 70 rublių.

Tiltas buvo 240,5 m ilgio, 33 m aukščio ir bene aukščiausias iš visų tuo metu pastatytų geležinkelio tiltų per Nemuną. Šis tiltas ne tik sujungė abu Nemuno krantus, tačiau jo pagalba iš Alytaus per Varėną galima buvo nuvykti į Vilnių. Per Pirmąjį pasaulinį karą, 1915 m. rugpjūčio mėn., besitraukianti caro kariuomenė geležinkelio tiltą susprogdino. Alytų užėmę vokiečiai susprogdinto tilto vietoje pastatė medinį. Atstatymo darbai tęsėsi 63 dienas (nuo rugsėjo 24 d. iki lapkričio 25 d.). Jo ilgis buvo 294 m, aukštis – 35 m. Tiltu naudotasi iki 1926 m. Vėliau, kaip nesaugus uždarytas ir išardytas.

Kol tiltas veikė kelionė juo buvo neįprasta: privažiavus tiltą keleiviai iš traukinio buvo išlaipinami ir tiltą privalėjo įveikti pėsčiomis. Buvo bijoma, jog tiltas gali neatlaikyti važiuojančio traukinio svorio ir sulūžti. Šiltuoju metų laiku tokie pasivaikščiojimai buvo netgi savotiška romantika, tačiau pliaupiant žvarbiam lietui ar spaudžiant šaltukui ši romantika išgaruodavo akimirksniu, o su ja dingdavo ir noras važinėti traukiniais...

Išardžius tiltą liko tik akmeninės atramos. Net ir nenaudojamos jos tapo traukos objektu ir svarbiu kraštovaizdžio akcentu. Tarpukariu prie tilto liekanų mėgo fotografuotis Alytaus kurorto (nuo 1932 m. Alytus gavo miesto kurorto statusą) poilsiautojai.

XXI a. pirmajame dešimtmetyje buvo nuspręsta pastatyti pėsčiųjų ir dviračių tiltą ant senojo atramų. Naujojo tilto statyba prasidėjo 2013 m. rugpjūčio mėn. ir baigta 2015 m. spalį. Tilto ilgis 240,5 m, aukštis 38,1 m. Tai aukščiausias pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas Lietuvoje. Jis įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą.

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sustojęs išgelbėjo nusivylusios moters gyvybę: žmonės, nebūkime abejingi (25)

Tai nutiko rugpjūčio pradžioje. Grįžinėjau iš Vilniaus, buvo maždaug vidurnaktis, kai staiga...

Gyvūnų gelbėtojams svyra rankos: gatvėje rado daug apleistų sergančių kačiukų (5)

Kokiame gyvenimo etape taip lengvai pametamas žmogiškumas? Kas turi nutikti žmogui, kuris lengva...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (2)

Antradienį Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus. Jo padariniai – ne tik gatvėse...

Į restoraną Vilniaus senamiestyje užsukusią moterį išgąsdino ne tik kvapas, bet ir vaizdas (46)

Restorane „Forto dvaras“, esančiame pačioje Vilniaus širdyje – Pilies gatvėje, su šeima...

Pajuokauti sumanę Laisvės alėją rekonstruojantys darbininkai netikėtai pateko į kadrą (231)

Karštą vasaros dieną rekonstruojamoje kauniečių pamėgtos Laisvės alėjos dalyje vyko...

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (63)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Gyvai / Neeilinis vakaras Vilniuje: „Žalgiris“ priima galingąją „Sevillą“ – tiesioginė transliacija 0:5 (258)

UEFA Europos lygos trečiojo atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse pilnutėliame per 5...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (111)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (2)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (8)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (204)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....

Skaitome tarp eilučių: kokie žinučių ženklai rodo, kad žmogus jumis nebesidomi? (10)

Šiais laikais nė viena pažintis neapsieina be bendravimo tekstinėmis žinutėmis. Kokie ženklai...

Gyvai / Kova dėl bilieto į Europos lygos atkrintamąjį etapą: „Sūduva“ – „Spartaks“ 0:0 (4)

Ketvirtadienį Europos lygos trečio atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse Marijampolėje...

7 originalūs būdai pusryčiams sukirsti po avokadą (6)

Visi ir ne po kartą esame girdėję apie kone stebuklingai sveikus avokadus . Juose gausu magnio,...