aA
Alytuje stovi aukščiausias Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių Baltosios rožės tiltas. Jis pastatytas ant XIX a. išlikusių geležinkelio tilto taurų. Ne vienam kyla klausimas, kodėl tiltą pavadino Baltosios rožės vardu. Alytaus miesto herbe yra pavaizduota baltoji rožė, todėl neretai ir pats miestas vadinamas Baltosios rožės miestu.
© DELFI montažas

XIX a. antroje pusėje į Alytų (tuomet vadintą Olita) buvo nutiestas karinis geležinkelis. Iššūkiu statytojams tapo didžiausia Lietuvos upė – Nemunas, per kurią 1897–1899 m. pastatytas novatoriškos gembinės konstrukcijos tiltas, kurio taurai buvo įkasti 15 m į upės dugną. Tilto važiuojamoji dalis buvo skirta traukinių ir vežimų eismui. Statybos, įskaitant užvažiavimų ant pylimo įrengimą, vagos tvirtinimo ir santvarų montavimo darbus, kainavo 700 tūkst. rublių. Tai buvo beprotiškai didelė suma. Tarkim, tais laikais vidutinė darbininko mėnesinė alga siekė 15 rublių 25 kapeikas, kavos pupelių kilogramas kainavo 2 rublius, darbinis arklys – 70 rublių.

Tiltas buvo 240,5 m ilgio, 33 m aukščio ir bene aukščiausias iš visų tuo metu pastatytų geležinkelio tiltų per Nemuną. Šis tiltas ne tik sujungė abu Nemuno krantus, tačiau jo pagalba iš Alytaus per Varėną galima buvo nuvykti į Vilnių. Per Pirmąjį pasaulinį karą, 1915 m. rugpjūčio mėn., besitraukianti caro kariuomenė geležinkelio tiltą susprogdino. Alytų užėmę vokiečiai susprogdinto tilto vietoje pastatė medinį. Atstatymo darbai tęsėsi 63 dienas (nuo rugsėjo 24 d. iki lapkričio 25 d.). Jo ilgis buvo 294 m, aukštis – 35 m. Tiltu naudotasi iki 1926 m. Vėliau, kaip nesaugus uždarytas ir išardytas.

Kol tiltas veikė kelionė juo buvo neįprasta: privažiavus tiltą keleiviai iš traukinio buvo išlaipinami ir tiltą privalėjo įveikti pėsčiomis. Buvo bijoma, jog tiltas gali neatlaikyti važiuojančio traukinio svorio ir sulūžti. Šiltuoju metų laiku tokie pasivaikščiojimai buvo netgi savotiška romantika, tačiau pliaupiant žvarbiam lietui ar spaudžiant šaltukui ši romantika išgaruodavo akimirksniu, o su ja dingdavo ir noras važinėti traukiniais...

Išardžius tiltą liko tik akmeninės atramos. Net ir nenaudojamos jos tapo traukos objektu ir svarbiu kraštovaizdžio akcentu. Tarpukariu prie tilto liekanų mėgo fotografuotis Alytaus kurorto (nuo 1932 m. Alytus gavo miesto kurorto statusą) poilsiautojai.

XXI a. pirmajame dešimtmetyje buvo nuspręsta pastatyti pėsčiųjų ir dviračių tiltą ant senojo atramų. Naujojo tilto statyba prasidėjo 2013 m. rugpjūčio mėn. ir baigta 2015 m. spalį. Tilto ilgis 240,5 m, aukštis 38,1 m. Tai aukščiausias pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas Lietuvoje. Jis įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvė įamžino protestus Vengrijos sostinėje (1)

Budapešte nuo trečiadienio vyksta daugiatūkstantinės protesto akcijos prieš darbo įstatymų...

Nufilmuota: į Lietuvą naktį atklydo netikėta viešnia (20)

Valstybinė sienos apsaugos tarnyba ( VSAT ) savo feisbuko paskyroje pasidalino vaizdo įrašu,...

Vasčio istorija: kažkodėl visi stebisi jo vardu (3)

Nuo pat vaikystės svajodavau apie šunelį, tačiau svajonė neišsipildė... Gyvenau kaime, todėl...

Mokiniai trečiadienį surengė piketą Šiauliuose (13)

Trečiadienį Šiauliuose 12 val. skvere prie miesto savivaldybės įvyko Šiaulių mokyklų...

Vilnietis pasipiktino: ar dėl kelių minučių verta rizikuoti gyvybe? (37)

Vilnietis, važiuodamas sekmadienį Mindaugo g. Vilniuje , buvo šokiruotas, kai vienpusio eismo...

Top naujienos

Baškienė apie nusivylimus politikoje: tokie dalykai Seime mane liūdina (84)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) narė, Seimo pirmininko pirmoji pavaduotoja...

Į Lietuvą atkeliauja sniegas ir tikra žiema (25)

Sinoptikė Izolda Marcinonienė laidoje „DELFI Diena“ teigė, kad savaitgalį džiaugsimės...

Vitas Vasiliauskas: pajamų nelygybės klausimas kitąmet tik aštrės (168)

Vyriausybės vykdoma mokesčių ir viešojo sektoriaus politika neprisideda prie pajamų nelygybės...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (94)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Miunchene – itin gausios „Žalgirio“ gerbėjų gretos specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (4)

Penktadienio vakaro Eurolygos rungtynėse Miuncheno „Audi Dome“ arenoje tikrai ryškiai bus galima...

Atsikirto Mauricui dėl Lietuvos pavadinimo „pigia“ (44)

Ekonomistas Žygimantas Mauricas paskelbė, kad Lietuva negaus pusės milijardo eurų Europos...

Lietuviai nuo Kalėdų karštinės ir gaminimo maratono bėga svetur

„Yra žmonių stipriau įsikibusių į šventines tradicijas, jiems norisi šieno po staltiese ar...

Apklausa: „valstiečiai“ iš balos lipa sausi, kova naudinga dviem partijoms (735)

Nei Registrų centro istorijos, nei istorijos dėl vaiko teisių, nei prasidėję mokytojų streikai...

Meilutytės nesėkmė: neįveikė pusfinalio barjero ir liko be antro apdovanojimo (143)

Antra medalių medžioklės dalis Hangdžou (Kinija) vykstančiame pasaulio plaukimo čempionate...