Pirmosios istorijos autorius piktinosi, kodėl yra proteguojamas privatus verslus.

Santaros klinikose tenka lankytis dažnai ir žinau, su kokiomis parkavimo problemomis susiduria čia atvažiuojantys pacientai, tarp kurių yra ir sunkiai paeinančių, pagyvenusių asmenų.

Iki šiol automobilį buvo galima palikti gatvėje, savivaldybės nustatytoje geltonojoje zonoje, ir dėl to didelių problemų nekildavo, o žinia, kad buvo atidaryta ir daugiaaukštė stovėjimo aikštelė, iš pradžios tik dar labiau pradžiugino.

Tačiau greitai paaiškėjo, kad ši daugiaaukštė aikštelė ne taip jau ir arti ligoninės, todėl nelabai suprantama, kaip sveikatos problemų turintys asmenys į ją pateks. Negana to, paaiškėjo, kad savivaldybė, nežinia dėl kokių priežasčių nusprendė panaikinti stovėjimo vietas gatvėje, taip tarytum versdama vairuotojus mokėti „duoklę“ nebe savivaldybei (rinkliavos pavidalu), o privačiai kompanijai, kuri ir valdo daugiaaukštę aikštelę.

Matant tokius dalykus pradedi galvoti, ar viskas veikia skaidriai ir ar tikrai rūpi gyventojų interesai, o ne privačių kompanijų iždo pildymas? Kodėl nebuvo galima palikti ir savivaldybės nustatytų mokamų vietų gatvėje? Negi žmogaus sveikata jau tapo mažiau svarbesnė už proteguojamą privatų verslą?“, – klausė DELFI skaitytojas.

Kitos istorijos autorius nurodė, kad jį labai papiktino, jog negalima savo artimojo pristatyti patogiu būdu operacijai.

„Turbūt visi filmuose matėme, kai prie ligoninės priimamojo prilekia automobilis, iš jo išsodinamas dejuojantis ligonis, o pro ligoninės duris jau lekia pasitikti sanitarai su vežimėliu ir padeda įsodinti pacientą. Taip. O dabar grįžkime į realybę. Santariškės. Moderniai restauruoti didžiuliai pastatai. Erdvios pustuštės automobilių stovėjimo aikštelės darbuotojams. Tačiau pacientams privažiuoti prie priimamojo negalima visur šlagbaumai, ant kurių užrašai „tik su leidimais“.

Vieša automobilių stovėjimo aikštelė kitoje gatvės pusėje. Mokama. Pėsčiųjų perėjos arti nėra. Atvežu ligonį operacijai. Turiu nueiti iki registratūros, iš ten pats pasiimti vežimėlį, tada grįžti iki mašinos, įsisodinti ligonį ir jį ir pats nuvežti į operacinę!“, pasakojo vyras.

Patogumas ir saugumas svarbiausias siekis

DELFI kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją ir prašė pakomentuoti, kodėl nauja tvarka nėra padaryta patogesne Lietuvos gyventojams. SAM Valstybės turto valdymo skyriaus patarėjos Neringa Gerasimavičienė komentavo, kad patogumas ir saugumas yra vieni iš svarbiausių siekių, dėl kurių imtasi permainų automobilių statymo srityje Santaros medicinos miestelyje.

„Balandį jame pacientų ir jų artimųjų patogumui veikti pradėjusi daugiaaukštė automobilių statymo aikštelė – tik viena iš miestelyje šiuo metu veikiančių aikštelių automobilių statymui. Jų veikia kelios. Nuo praėjusių metų vykdant automobilių stovėjimo aikštelių plėtros projektą, yra įrengta daugiau kaip 1500 naujų vietų antžeminėje ir daugiaaukštėje aikštelėse, atnaujinta 300 stovėjimo vietų. Iki rudens planuojama atidaryti dar dvi daugiaaukštes stovėjimo aikšteles su daugiau nei 800 parkavimo vietų.

Kaip minėjome, labai svarbus momentas yra saugumas. Atsiradus naujoms vietoms, žmonėms nebereikia parkuoti automobilių gatvėje pažeidžiant saugaus eismo taisykles, trukdant greitosios medicinos pagalbos automobiliams ir rizikuojant sukelti avarines situacijas. Skaičiuota, kad per dieną, nepaisydami kelių eismo taisyklių, automobilius neleistinose vietose palikdavo iki 400 vairuotojų. Neatsakingas vairuotojų elgesys apsunkina greitosios medicinos pagalbos automobilių judėjimą, trukdo greitai pasiekti gydymo įstaigas, susidaro transporto spūstys ir avarinės situacijos. Tvarkingai naudojantis tam skirtomis automobilių statymui vietomis to išvengiama ir užtikrinamas saugumas, o gatvėje įrengus eismo juostas su „A“ raide, tapo lengviau pravažiuoti greitosios pagalbos automobiliams.

Ir anksčiau, ir dabar apsaugos darbuotojai leidžia privažiuoti prie gydymo įstaigos norint išleisti sunkius ligonius“, – tvirtino ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (147)