aA
Susidūriau su problema ir manau, kad daugelis žmonių su tuo susiduria. Nusipirkau automobilį, kuris buvo parvarytas iš Prancūzijos 2017 metais ir iki šiol buvo vieno savininko, o 2020 metais buvo priimtas taršos mokestis.
Asociatyvioji nuotr.
Asociatyvioji nuotr.
© Shutterstock

Iškilo bėda registruojant transporto priemone „Regitroje“. Nuvažiavau pasiklausti, kas negerai, man pasakė, kad dokumentuose trūkstą įrašų apie galią ir svorį, kad paskaičiuotų taršos mokestį. Na, gerai, reikia tai reikia, pasirodo, reikia atlikti ekspertizę, už kurią pats turiu susimokėti didelius pinigus arba nusipirkti iš Prancūzijos CoC sertifikatą, kuris kainuoja dar didesnius pinigus ir viskas tik tam, kad turėčiau susimokėti už taršos mokestį.

Kodėl iš karto, kai tą automobilį parvarė iš užsienio, „Regitra“ negalėjo bent pareikalauti, kad dokumentai būtų tvarkingi? Kodėl as dabar turiu už viską mokėti? Kodėl aš likau kaltas, kad „Regitra“ nesugebėjo iš karto visko sutvarkyti? Kodėl priėmė taršos mokestį, bet nepagalvojo, kaip išspręsti netvarkingų dokumentų klausimą?

Vienintelis atsakymas, kurį gaunu, tai arba susimokėti už viską, arba reikšti pretenzijas Prancūzijai, kad dokumentai yra nepilni.

Juokingiausia yra tai, kad elektroniniame „Regitros“ puslapyje, prie nuosavybės deklaravimo automobilio galią rašo, o „Regitra“, mano nuomone, apsimeta, kad jos nežino. Dar vienas klausimas tada kyla. Jei „Regitra“ nežino, kokia yra automobilio galia, tai iš kur visos draudimo kompanijos apsidraudžiant žino? Iš esmės turiu susimokėti pinigus tam, kad galėčiau susimokėti kitus pinigus.

O dar visi klausia jaunimo, kodėl išvažiuoja iš Lietuvos...

***

„Regitros“ teigimu, jei visi reikalingi automobilio duomenys yra „Regitros“ sistemoje – papildomų dokumentų pateikti nereikia.

„Tvarka ta, kad „Regitra“ registracijos mokestį, kuris priklauso nuo automobilio CO2 kiekio, apskaičiuoja remdamasi priimtu Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymu, kuris pradėtas taikyti nuo 2020-ųjų liepos. O skaitytojas mini, kad automobilis iš Prancūzijos į Lietuvą buvo įvežtas ir čia pirmą kartą registruotas buvusio valdytojo 2017 m., kai tokio mokesčio dar nebuvo. Taigi, būtent dėl šios priežasties, tuo metu buvo tikrinami tik automobilio registracijai reikalingi dokumentai ir duomenys bei nebuvo prašoma pateikti papildomų duomenų, kurie reikalingi šiandien apskaičiuojant registracijos mokestį.

Na, o kadangi skaitytojas įsigijo šį automobilį iš buvusio savininko šiemet ir nori jį įregistruoti savo vardu, tai reiškia, kad keičiasi transporto priemonės valdytojas ir, jei viršijama 130 g/km išmetamo CO2 riba, reikia sumokėti registracijos mokestį. Primename, kad CO2 nustatomas įstatymų leidėjo numatytais būdais, kurie yra taikomi pagal tam tikrą eiliškumą. Taigi, apskaičiuojant mokestį, pirmiausia yra įvertinami visi kliento pateikti dokumentai ir atsižvelgiant į juose nurodytą duomenų rinkinį, automatiškai yra parenkamas konkretus metodas.

Pirmiausia naudojami duomenys iš konkrečios registruojamos transporto priemonės oficialių ir patvirtintų dokumentų, t. y. automobilio kilmės (registracijos liudijimo) ar patvirtinimo dokumentų (pvz.: ekspertizės pažymos, atitikties sertifikato (CoC)). Šis metodas taikomas dažniausiai – tai sudaro apie 70 proc. nuo visų atvejų.

Antra, jei išmetamo CO2 kiekio nėra nurodyta dokumentuose, tuomet registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių pagal jų europinį tipo patvirtinimą, tipą, variantą ir versiją bei naudojama jų CO2 reikšmė.

Trečia, jei registre nėra lygiaverčių transporto priemonių, tuomet CO2 dydis nustatomas pagal įstatyme numatytas formules, panaudojant techninius konkretaus registruojamo automobilio duomenis iš aukščiau minėtų dokumentų: eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg), didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW), pavarų dėžės tipas, degalų tipas arba galios šaltinis.

Jei nėra galimybės pritaikyti nė vieno CO2 nustatymo būdo, nes trūksta tam tikrų techninių duomenų apie automobilį, kurie naudojami formulėse, tokiu atveju reikia atlikti techninę ekspertizę ir pateikti techninės ekspertizės pažymą su trūkstamais duomenimis. Tad, kaip panašu iš skaitytojo situacijos, jo registruojamam automobiliui būtent ir nebuvo galimybės pritaikyti aukščiau minimų metodų, nes pateiktuose dokumentuose ir „Regitros“ sistemoje nebuvo visų reikalingų duomenų.

Taip pat atkreipiame dėmesį, kad Transporto priemonių savininkų apskaitos sistemoje nėra kaupiami ir tikrinami techniniai automobilio duomenys, o tik tie, kurie yra svarbūs deklaruojant įsigytą nuosavybę ir suteikiant unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK), t. y. identifikavimo numeris, markė ir modelis.

Automobilio techniniai duomenys tampa svarbūs kitame etape – kai automobilio valdytojas kreipiasi dėl transporto priemonės registracijos, t. y. leidimo dalyvauti viešajame eisme suteikimo. Būtent šios procedūros metu yra tikrinama, ar yra visi duomenys, kurie reikalingi apskaičiuoti mokestį. Jei jie, įskaitant ir transporto priemonės galią, yra kliento pateiktuose dokumentuose ir / ar „Regitros“ sistemoje, tai yra, Kelių transporto priemonių registre, tuomet jokių papildomų dokumentų pateikti nėra prašoma.

Todėl skaitytojo minimą informaciją apie automobilio galios nurodymą sistemose pakomentuoti sudėtinga nežinant visų detalių. Tokiais atvejais visada rekomenduojame klientams kreiptis tiesiogiai į mus, kad būtų galima patikslinti informaciją ir taip atsakyti į visus rūpimus klausimus.

Primename, kad daugiau informacijos apie registracijos mokestį skelbiame „Regitros“ interneto svetainėje, kur taip pat galima rasti ir preliminarią mokesčio skaičiuoklę. Tad klientams visada patariame iš anksto pasidomėti perkamu automobiliu, ar yra visi dokumentai ir reikiami duomenys, jog registracijos procedūra praeitų sklandžiai“, – rašoma „Regitros“ komentare „Delfi“.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(70 žmonių įvertino)
2.1857

Kauniečių nuomonė dėl kylančių kainų – priversti taupyti ir atsisakyti ne tik pramogų (1)

Karas Ukrainoje , pasaulinė politinė padėtis, krizė ekonomikoje ir kylančios kainos...

Vilniaus miesto savivaldybė taupo vaikų sveikatos sąskaita: vaikai šąla, o eglutė perkama už 250 tūkst. Skaitytojų nuomonė (11)

Artėjant žiemai ir naujam šildymo sezonui visi miestai pasiruošę taupyti. Tačiau taupymo...

Moteris kreipėsi į valdžios atstovus: su tokia sistema darbuotojas tampa situacijos įkaitu

Neįgaliųjų įdarbinimas yra opi problema užtikrinant žmogaus teisę į darbą. Yra kuriamos...

Gavusi sąskaitą už elektrą moteris net išsižiojo: netikėtai atsirado 2 laiko zonų skaitiklis ir ne tik

Pradėjau ieškoti naujo elektros tiekėjo , nes mano namų elektros svartojimas per mėnesį yra...

Klaipėdos baseine besilankančios mamos nustebo: kaip mums užtikrinti vaikų saugumą? (2)

Rašau draugės vardu. Ji yra latvė ir silpnai moka lietuvių kalbą, todėl paprašė pasiaiškinti...

Top naujienos

Karybos ekspertas Ždanovas: laukia lemiamas mūšis, rusai jau įrengė trijų lygių įtvirtinimus smūgių Baltarusijai scenarijus – vis realesnis

Spartų puolimą pradėję Ukrainos kariai turės sumažinti tempą ir ruoštis Chersono šturmui,...

Po VRM sprendimo nuogąstauja dėl Lietuvos saugumo: nėra ramu

Praėjusią savaitę valdžia nusprendė, kad rusai, turintys lietuviškas šaknis patvirtinantį...

Meteorologas: tikrai šaltos žiemos jau nebus (1)

Neprognozuojamai augant elektros energijos ir kitoms kainoms bei infliacijai, žmonės su dideliu...

Kaupiantys pensijai ne sutaupė, o prarado: pasirinktas kelias toks rizikingas, kad net rėžia akį (13)

Augant ekonomikos recesijos tikimybei, Lietuvos pensijų fondai per tris šių metų ketvirčius...

„The Washington Post“: Putinui artimas asmuo drįso jam paprieštarauti (2)

Nauji amerikiečių žvalgybos duomenys ir oficialių rusų asmenų komentarai rodo, kad tarp...

Rusijoje gyvenantis lietuvis gavo šaukimą kariauti: grįžti į Lietuvą nenoriu (19)

Lietuvos pilietis Edgaras B., gyvenantis Rusijoje ir turintis 2016 m. išduotą leidimą gyventi...

Karo ekspertams abejonių sukėlė rusų armijos pranešimai: kodėl jie toliau atakuoja savo „kontroliuojamas“ teritorijas

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, artimiausiu...

Ekspertas pataria: nuo ko pradėti skolinantis būstui ir ką svarbu žinoti

Nuosavas būstas – vienas didžiausių ir labiausių trokštamų daugelio lietuvių pirkinių,...

M360 PremiumKalbino Giedrius Juozapavičius, parengė Jūratė Žuolytė

Neramiais laikais žmonių lūkesčiai prekių ženklams kinta: kai kam tai gali tapti proga išlošti

Kokie prekių ženklai ir už ką yra labiausiai mylimi Lietuvoje? Tai analizuoja jau dešimtmetį...