Sekmadienį Pasvalio rajono Pajiešmenių kaime gaudė automobilių ir motociklų varikliai. Čia ant Pajiešmenių tvenkinio surengta „Automoto“ fiesta.  Užpernai debiutavusios varžybos ir šiemet sulaukė dalyvių susidomėjimo, o žiūrovų skaičius buvo rekordinis.

Lenktynes organizavusi Pajiešmenių kaimo bendruomenė pasirūpino ne tik svetingu dalyvių priėmimu, bet ir žiūrovais. Į nemokamą renginį susirinkusiems aistruoliams organizatoriai netgi padėjo išsirinkti tinkamiausią vietą automobilio stovėjimui. Renginį vedė Tomas Šileika, žinomas kaip radijo stoties „M-1“ laidų vedėjas ir grupės „SKYDERS“ vokalistas.

Varžybos, kaip ir planuota, prasidėjo „Formulės“ bolido pasirodymu. Tai, ko gero, pirmasis kartas, kai tokio tipo sportinis automobilis ratus suko ant užšalusio tvenkinio. Tiesa, bolidas buvo „apautas“ lietaus padangomis, o ant ledo jos sukosi beveik vietoje, todėl didelių greičių žiūrovai neišvydo.

Kiek vėliau prasidėjo ir įskaitiniai važiavimai, kuriuose varžėsi kelios dešimtys automobilius bei motociklus vairavusių sportininkų ir ekipažų. Tačiau renginio eigoje įvyko neplanuotas posūkis. Vos dalyviai finišuodavo, prie išvažiavimo iš trasos juos pasitikdavo policijos pareigūnai. Visiems, ką tik nuvažiavusiems nuo ledo automobilių ir motociklų vairuotojams teko pūsti į alkoholio matuoklį.

Nors rašydamas straipsnius stengiuosi išlikti objektyvus, ir savo nuomonės apie vieną ar kitą varžybų momentą nereiškiu, tačiau šį kartą išsakysiu, ką manau. Visų pirma, pasirodė labai keista, kodėl policijos pareigūnai nusprendė gaišinti brangų organizatorių ir dalyvių laiką vardan blaivumo tikrinimo. Tikrai netoleruoju vairavimo apsvaigus, tačiau kai išvažiavę iš trasos dalyviai stoja „dūduoti“ į alkoholio matuoklį, atrodo mažiausiai juokinga. Galbūt pareigūnam liepta per savaitę ar mėnesį patikrinti tam tikro skaičiaus vairuotojų blaivumą? Na žinoma, kam šalti vidury miestelio laukiant atsitiktinio vairuotojo, jei galima visą darbą atlikti vieną po kito sustabdant reikiamą skaičių vairuotojų.

Automobilių sportą fotografuoju ir juo domiuosi nuo 2009-ųjų metų, motociklai parūpo 2010-aisiais, tačiau nė vienose varžybose tokių visuomenės gerovės sergėtojų „cirkų“ regėti neteko. Remiantis greta masinio blaivumo tikrinimo buvusių žiūrovų pasakojimais, nė vienas vairuotojas leistinos alkoholio koncentracijos kraujyje promilėmis neperžengė.

Ką apie tokį policijos pareigūnų elgesį mąstė patys organizatoriai bei dalyviai - telieka tik spėlioti. Dieną prieš tai fotografavau varžybas Krekenavoje. Jas irgi aprašiau kitame straipsnyje. Tame renginyje taip pat budėjo policijos pareigūnai. Tačiau tikrai ne tam, kad būtų „išdūduotas“ reikiamas pūtimų skaičius į alkoholio matuoklį. Ten angelai sargai, manau, kaip ir priklauso, prižiūrėjo viešąją tvarką. Te neįsižeidžia Pasvalio policijos pareigūnai dėl mano išsakytos subjektyvios nuomonės, bet manau, masiniam blaivumo patikrinimui automobilių ir motociklų šventė - ne vieta.

Nebesigilindamas į kuriozus už trasos ribų, į ją sugrįžtu. Dalyviai vienas po kito įveikinėją šlapio sniego ir ledo dangą. Net keliuose posūkiuose vandens lygis ant ledo siekė penkis ar daugiau centimetrų, tad sukibimas su pagrindu po ratais nuolat keitėsi. Laimei išvažiavimai iš trasos technikai buvo „neskaudūs“. Nukentėdavo tik trasos kontūrus žymėjusios padangos. Metas apžvelgti ir varžybų rezultatus aštuoniose skirtingose klasėse.

Tiek priekine, tiek galine ašimi varomi automobiliai varžėsi bendroje įskaitoje. Šioje klasėje varžėsi dalyviai, varžybų metu dėvėję padangas be dyglių. Čia akibrokštą pateikė Gabrielė Aleksynaitė. Mergina, žinoma kaip autokroso čempionato varžybų dalyvė, įveikė visus oponentus vyrus. „Opel Corsa“ vairavusi mergina aplenkė antroje vietoje likusį Algirdą Urboną su „Rover“ ir trečios vietos prizininką Valdą Vaičekauską su „Volvo“.

Kitoje klasėje varžėsi analogiški automobiliai, tačiau jau „apauti“ standartinėmis dygliuotomis padangomis. Jų gretose geriausią laiką pademonstravo „Saab“ pilotavęs Mantas Kulbeckas. Antroji vieta atiteko Erikui Plūčui su „Audi A6“, trečioji Dariui Morkūnui su „Audi 100“.

Taip pat atskira klasė buvo suformuota ir dalyviams, kurie ledu skriejo keturių varomųjų ratų pagalba. Greičiausias čia buvo, konkurencijos taip ir nesulaukęs, gerai žinomas automobilių sporto pasaulio veikėjas Ugnius Žiedavičius. Vyras pilotavo „Mitsubishi Lancer Evolution“. Gerokai atsilikęs nuo juodojo „mitso“ finišavo „Audi Coupe“ vairavęs Aivaras Maciulevičius. Trečiąją vietą išplėšė Darius Lapkauskas su „Subaru“.

Keturiais varomaisiais ratais, tačiau dygliuotomis standartinėmis padangomis ant ledo važiavę sportininkai taip pat varžėsi atskiroje klasėje. Čia geriausią laiką parodė Vytautas Gailiūnas su „Mercedes“. Biržietis Jonas Gailiūnas su „Audi A6“ iškovojo antrąją vietą. Trečioji pozicija atiteko analogišką automobilį, kaip ir antrosios vietos laimėtojo, pilotavusiam Egidijui Bitinui.

„Sport“ klasėje, kur automobiliai varžėsi su sportinėmis arba savadarbėmis dygliuotomis padangomis, iškilo šiek tiek nesusipratimų. Į šią klasę kartu buvo suburti ir vienos, ir dviejų varančiųjų ašių automobiliai, tad šansų čia vėl niekam nepaliko Ugnius Žiedavičius. Sportiniais dygliais ledą draskęs „Mitsubishi Lancer Evolution“ pro šachmatinę vėliavą praskriejo pirmasis. Antroji vieta atiteko sėkmingu „777“ numeriu pažymėtu „Honda Civic“ važiausiam Romui Stankūnui. Trečias šioje klasėje liko Julius Labanauskas su „Opel Astra“.

Kadangi šventėje varžėsi ne tik automobiliai, bet ir motociklai, nedera pamiršti ir šių sportininkų pasiekimų. Keturračių, varomų viena ašimi klasėje triumfavo Darius Lukša su „Suzuki“. Už jo rikiavos irgi „Suzuki“ vairavęs, bei motociklų kroso pasaulyje gerai žinomas sportininkas Narsutis Balčiūnas. Trečiąja vieta tenkinosi Jonas Raudeliūnas su „Kawasaki“

„ATV Hobby“ klasėje keturračiai privalėjo būti varomi abiem ašimis. Vaclovas Gvazdas, vairavęs „Can Am“ čia parodė greičiausią tempą, už savęs palikdamas Raimondą Priešgabavičių su „Honda“ ir Rolandą Jurgelaitį su „Suzuki“.

Paskutinė „Open“ klasė dalyvių gausa nepasižymėjo. Nugalėtojo laurai atiteko „Honda“ vairavusiam Gediminui Jomantui. Šiek tiek atsilikęs finišavo Modestas Karka su „Kawasaki“ ir Mantas Pilvelis, ledu skriejęs „Honda“ motociklu.