Taigi, pateiksiu kelis klausimus ir situacijas. Ar kada bandėte įsijausti į kitų eismo dalyvių vaidmenį?

Kodėl daugelis vairuotojų važiuodami pirma juosta visiškai tuščiu keliu tingi laikinai pasitraukti į antrąją, kad kiti vairuotojai įvažiuotų iš šalutinio kelio ar greitėjimo juostos. Aš suprantu, kad važiuojantiems pagrindiniu keliu yra pirmenybė, bet ar tai yra taip sunku?

Kodėl dalis vairuotojų nesinaudoja lėtejimo/greitėjimo juostomis? Jei reikia išsukti iš kelio tai būtinai per vidury pirmos ir lėtėjimo juostų, o jeigu bando išvažiuoti į pagrindinį kelią, tai, ypač moterys, net sustoja greitėjimo juostos pradžioje, praleidžia automobilius ir įvažiuoja į kelią tiesiai, net neįsibėgėjusios.

Kodėl vairavimo mokyklose neakcentuoja tokio dalyko, kaip parkavimas aikštelėse galu? Na užsiparkuoti priekiu – kur kas greičiau, bet labai lengva užkabinti bamperiu kitus automobilius, o dar kiek vargo po to neįgudusiam vairuotojam išvažiuoti iš perpildyto kiemo ar parduotuvės aikštelės? Dar geresnis pavyzdys žiemos metu – privažiavo prie prekybos centro, numetė automobilį užsiparkavę priekiu ir dar įstrižai, tada po 20 minučių grįžta su pirkiniais prie užrasojusio ar apsnigto automobilio. Tada sėdi kaip bunkeryje ir po 10cm išvažinėja ir tikisi, kad ir vairuotojai iš pirmo paminėto punkto į juos neatsitrenktų. Aš, vat, kultūringas, laukiu kol jie atblokuos pravažiavimą…

Posūkių nerodymas… O taip, dažnai minima problema, BET, kaip dėl posūkio rodymo paskutinę akimirką? Važiuoji paskui automobilį, kuris staiga sumažina greitį, bet toliau juda tiesia kryptimi… Reikia būti budriam, nes kai kurie vairuotojai vėliau mėgsta staiga kirsti per stabdžius, įjungti posūkį ir nusukti į šoną, arba – neduok dieve, netekus kantrybės ir bandant aplenkti tokią „musmirę“, jis sugalvotų sukti į kairę. Autoįvykio metu, kaltininkas būsite jūs.

Kamščių kaltininkai – sugedę automobiliai. Kodėl kai kurie vairuotojai save laiko labai svarbiais eismo dalyviais? Ka daryti jei važiavai, sugedo automobilis ar baigėsi kuras - stabdai automobilį ir palieki jį būtent ten kur tai ir atsitiko, tarsi autoįvykio metu - antroje, pirmoje juostoje, vidury sankryžos… Kas per nesąmonė? Kodėl nepagalvoja apie automobilio patraukimą į šalikelę, nusukimą į artimiausią kiemą ar aikštelę, būtina palikti jį važiuojamojoje dalyje? Pvz., matai, kad sėdi drūtas vyras automobilyje ir kažkam, matyt, skambina ieškodamas pagalbos. Tai jau vis tiek 20 minučių per tave stoviu kamštyje – paprašyk pagalbos, rankos nenukris – padėsiu pastumt tuos 5 metrus į šalikelę. Galų gale, automobilis nesugenda ir nesustoja per akimirką, galima ir pasitraukti nuo kelio per paskutinius metrus beriedant.

Na, mano pastebėjimai gal ir ne kiekvienam patiks, neprašau jūsų pažeidinėti kelių eismo taisyklių, bet labai prašau jūsų – nebūkite našta ar kliūtis kitiems kelyje. Aš suprantu, kad pagrindinis kelias yra pagrindinis ir tuo momentu manote, kad visos KET jums gulasi po kojom, bet turėkite daugiau vairavimo kultūros ir neužmirškite – į pagrindinį kelią jūs taip pat įvažiavot iš šalutinio. Tai skiriama ir SAAB vairuotojui.