Laikausi C ir CE kategorijas, liaudyje dar vadinamą fūristo profesionalo kategoriją. Po dvylikos metų Didžiojoje Britanijoje nusprendžiau atskristi į Lietuvą, juolab, kad vairavimo mokykla Kaune sugundė abi kategorijas išsilaikyti už 3500 litų.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Vairavimo mokyklos į ilgai užsienyje gyvenančius tautiečius žiūri kaip į pinigų melžimo mašinas, jiems yra sekama ta pati pasakėlė: „Žinai, tau dar reikia papildomų pamokų, kitaip neišlaikysi, nepraleisiu tavęs.“

Kai kurie grįžę laikytis C ir CE kategorijas, prasikeikė, viską metė ir išvyko atgal – kas į Norvegiją, kas į Angliją.

Kai jau vien kvitai rodė išleidus daugiau kaip 5000 litų ir tam nebuvo matyti pabaigos, man trūko kantrybė, išsikviečiau komisijas. Viena po kitos jos pradėjo tikrinti vairavimo mokyklą, ir paaiškėjo, kad laikantis 95-kodą, kiekvienam mokiniui priklauso 10 individualių akademinių valandų pravažiavimų, o tai būdavo atliekama paprasčiausiai atvedant grupę ir supažindinant ją su priekabos prikabinimu ir atliekant kiekvienam valandos pravažiavimą mieste, pasirašant už pusantros valandos, ir viskas.

95-kodas – tai 1300-1400 litų kainuojantis niekinis popierius, kur pagrindinės temos buvo „Kaip negerai yra rūkyti“ ir „Kaip baisu yra saldieji gėrimai ir limonadas“.

95-kodui išlaikyti reikia surinkti 30 atsakymų iš šimto ir išlaikyti jį gali nieko neskaitęs, vien tik iš bendro išprusimo.

Mokykliniai egzaminai dar buvo pusė velnio, nes privataus verslo savininkai yra pakankamai supratingi, kad pajustų ribą, kur jau gana. Tai – tik trupiniai palyginus su tuo, kai prasidėjo karas su „Regitra“ (...).

Kaip viskas veikia?

„Regitros“ vyr. specialistas Algimantas Tarabilda sugalvojo, kad reikia viską būsimiesiems fūristams pasunkinti.

Nuo šių metų liepos jo vadovaujamas skyrius taip pertvarkė teorijos egzaminų užduotis, kad net KTU mechanikos specialybės, ketvirto kurso studentai, ir jų dėstytojas nesugeba išspręsti atnaujintų klausimų.

Vairuotojui yra pateikiami klausimai apie mechaniką, hidrauliką, pneumatiką, apie resyverius, retarterius, stabdžių sistemas.

„Regitros“ vadovai nesupranta, kad vairuotojai profesionalai tik vairuoja, ir jie neturi teisės net prikišti nagų prie pusę milijono litų kainuojančios sunkiasvorės mašinos.

Normalioje Vakarų pasaulio valstybėje vairuotojas tik vairuoja, ir nieko netaiso. Tam yra automechanikai, servisai.

Vairuotojui neprivalu nustatinėti jokių gedimų, nes gedimui įvykus transporto priemonė yra pastatoma į šoną, įjungiami avariniai žibintai, ir iškviečiama „Emergency service“.

Būsimieji fūristai, su kuriais kalbėjau, išlaiko teorijos egzaminą „Regitroje“ iš 5-7 kartų. Norite statistikos? Pasvajokite!

Ši informacija yra kruopščiai slepiama nuo visuomenės, nuo žurnalistų nuo visų kitų, nes ją sužinojus jums visiems atvips žandikaulis.

Pavyzdžiui, mano buvęs C ir CE kategorijos vairavimo instruktorius, kuris moko vairuoti nuo 1979 metų, kvalifikacinį egzaminą išlaikė iš 7 karto.

Neduok Dieve, jūs sunkvežimių, furgonų, autobusų vairuotojai prarasite teises. Jūs neišlaikysite teorijos nei iš pirmo, antro, trečio kartų. Jūs neišlaikysite ir tada turėsite laukti mažiausiai savaitę, o realiai apie mėnesį, o kartais ir ilgiau, nes eilės Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje net tokiuose Mažeikiuose vasaros metu bus tokios pat ilgos kaip žuvų viduriuose gyvenantys kaspinuočiai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

VĮ „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė:

„Mūsų įmonės darbuotojai jau ne kartą yra bendravę su šio laiško autoriumi dėl įvairių jo keliamų klausimų. Žmogus nori įgyti teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones. Teorijos egzaminą jis išlaikė iš septinto karto, C kategorijos praktikos egzaminą – taip pat iš septinto karto, CE kategorijos egzaminą jau laikė keturis kartus.

Neišlaikius egzamino, įvairiuose portaluose pasirodo komentarai, nepagrįsti kaltinimai, kurie siunčiami ir žurnalistams. Vis dėlto geriausia būtų viską išsiaiškinti vietoje iškart po egzamino, ypač, kai kyla neaiškumų dėl vertinimo ir klaidų. Kilusius klausimus gali paaiškinti ne tik egzaminą vertinęs egzaminuotojas, bet ir vyresnysis Egzaminų centro specialistas.

Esant būtinybei, galima kreiptis ir į padalinio vadovą. CE kategorijos transporto priemonių vairuotojams iš tiesų keliami dideli reikalavimai, šis egzaminas yra vienas iš sudėtingiausių, tačiau jį sėkmingai išlaiko ne tik vyrai, bet ir moterys.

Pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 77 moterys. Devynios iš jų buvo tik 21-22 metų, o 24-ios šį egzaminą išlaikiusios moterys buvo 41-erių ir daugiau metų. Pernai teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones įgijo 33 proc. daugiau moterų, nei 2013 m.

Iš viso pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 5451 Lietuvos gyventojas. Egzaminų klausimai atnaujinami periodiškai. Šios kategorijos teorijos egzaminų rezultatai pastaraisiais metais iš tiesų kiek pablogėjo, tačiau praktikos egzamino rezultatai pakilo: pernai pirmuoju bandymu CE kategorijos egzaminą išlaikė 57,2 proc. (2013 m. – 55,9 proc.) jį laikiusiųjų.“

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Smalsumas KET pažeidėjui kainavo brangiai – tokios atomazgos nesitikėjo (22)

Neseniai mane pasiekė pranešimas iš VMI , kad man paskirta administracinė nuobauda už kelių...

Filmo „Misija neįmanoma: atpildo diena“ recenzija: vasariškas desertas, kurio nusipelnė kino žiūrovai

Mission Impossible: Fallout (2018) Rež. Christopher McQuarrie. Sakoma, jog kine daug kas yra...

Pritrenkė apleistų kapinių vaizdas: čia ne Sibiras ir ne Kazachstanas (63)

Pro Pumpėnų miestelį Pasvalio rajone važiavusį DELFI skaitytoją sukrėtė kapinių vaizdas....

Nufilmavo nematytą gyvį: ar Lietuvoje jau gyvena kolibriai? (20)

DELFI skaitytojas Valdas nufilmavo jam iki šiol nematytą gyvį. „Kas čia per vabzdys? Kažkoks...

Iš degančio namo išgelbėti kačiukai ieško namų (2)

Mes juos vadiname tiesiog broliais gaisrinukais. Šie liūtaširdžiai mažyliai buvo išgelbėti iš...

Top naujienos

Telefonu sutiko išbandyti maisto papildus — netrukus liko skolinga (35)

Bandydami parduoti savo gaminius prekybininkai griebiasi įvairiausių triukų, vienas iš jų —...

Po savanorio Artūro Sakalausko žūties Lietuvos spec. tarnybos padarė tai, kas atrodė neįsivaizduojama (53)

1991 m. rugpjūčio 21 d. Vilniuje gindamas šalies parlamentą nuo okupantų kulkos žuvo karys...

Rugsėjis atnešė nemalonių naujienų: tėveliai supažindinti su nauju kainoraščiu (146)

Artėjantis rugsėjis patuštins ne tik tų tėvelių, kurių atžalos jau eina į mokyklą, kišenes....

Apie padėtį Ukrainoje – Edmundo Jakilaičio interviu su Viktoru Juščenka

Nuo Maidano prabėgo beveik penkeri metai. Didžiausios Ukrainos sėkmės ir nusivylimai – Edmundo...

Gydytojas: skiepas vaikui visada geriau negu liga, bet tėvai turi teisę pasirinkti (45)

„Nuo to laiko, kai vaikas nustoja būti tik tarp savo tėvų, giminių, kurie galbūt yra sąmoningi...

Ameriką sukrėtė kraupi šeimos drama (4)

33 metų Kolorado gyventojui Chrisui Wattsui pateikti kaltinimai nužudžius besilaukiančią žmoną...

Prarastoji Petra: dykumų miestas, kuris pralobo neįtikėtinu būdu (1)

Nežinau, kada Jordanija su savo dingusiu ir atrastu Petros miestu, dykumomis ir kryžiuočių...

Sunkiai taškus rinkusios lietuvaitės aštuntfinalyje nusileido vengrėms (31)

Europos jaunučių iki 16-os metų čempionate antradienį Lietuvos rinktinė aštuntfinalyje 37:51...

Ingrida Kazlauskaitė po žinios apie tai, kad JAV penkeriems metams įkalintas Aaronas Perezas: turėtume pasistengti suprasti jį ir nesmerkti (158)

Milijonieriumi mūsų šalyje pristatydavęs Aaronas Perezas greitai įsiliejo į šou pasaulį ir...

Gedintis tėvas po kraupios avarijos: nusipirkęs naują „Toyota“ tokios baigties nesitikėjau (383)

„Lekiam namo“, – tokia žinute savo socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo Virginijus...