Laikausi C ir CE kategorijas, liaudyje dar vadinamą fūristo profesionalo kategoriją. Po dvylikos metų Didžiojoje Britanijoje nusprendžiau atskristi į Lietuvą, juolab, kad vairavimo mokykla Kaune sugundė abi kategorijas išsilaikyti už 3500 litų.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Vairavimo mokyklos į ilgai užsienyje gyvenančius tautiečius žiūri kaip į pinigų melžimo mašinas, jiems yra sekama ta pati pasakėlė: „Žinai, tau dar reikia papildomų pamokų, kitaip neišlaikysi, nepraleisiu tavęs.“

Kai kurie grįžę laikytis C ir CE kategorijas, prasikeikė, viską metė ir išvyko atgal – kas į Norvegiją, kas į Angliją.

Kai jau vien kvitai rodė išleidus daugiau kaip 5000 litų ir tam nebuvo matyti pabaigos, man trūko kantrybė, išsikviečiau komisijas. Viena po kitos jos pradėjo tikrinti vairavimo mokyklą, ir paaiškėjo, kad laikantis 95-kodą, kiekvienam mokiniui priklauso 10 individualių akademinių valandų pravažiavimų, o tai būdavo atliekama paprasčiausiai atvedant grupę ir supažindinant ją su priekabos prikabinimu ir atliekant kiekvienam valandos pravažiavimą mieste, pasirašant už pusantros valandos, ir viskas.

95-kodas – tai 1300-1400 litų kainuojantis niekinis popierius, kur pagrindinės temos buvo „Kaip negerai yra rūkyti“ ir „Kaip baisu yra saldieji gėrimai ir limonadas“.

95-kodui išlaikyti reikia surinkti 30 atsakymų iš šimto ir išlaikyti jį gali nieko neskaitęs, vien tik iš bendro išprusimo.

Mokykliniai egzaminai dar buvo pusė velnio, nes privataus verslo savininkai yra pakankamai supratingi, kad pajustų ribą, kur jau gana. Tai – tik trupiniai palyginus su tuo, kai prasidėjo karas su „Regitra“ (...).

Kaip viskas veikia?

„Regitros“ vyr. specialistas Algimantas Tarabilda sugalvojo, kad reikia viską būsimiesiems fūristams pasunkinti.

Nuo šių metų liepos jo vadovaujamas skyrius taip pertvarkė teorijos egzaminų užduotis, kad net KTU mechanikos specialybės, ketvirto kurso studentai, ir jų dėstytojas nesugeba išspręsti atnaujintų klausimų.

Vairuotojui yra pateikiami klausimai apie mechaniką, hidrauliką, pneumatiką, apie resyverius, retarterius, stabdžių sistemas.

„Regitros“ vadovai nesupranta, kad vairuotojai profesionalai tik vairuoja, ir jie neturi teisės net prikišti nagų prie pusę milijono litų kainuojančios sunkiasvorės mašinos.

Normalioje Vakarų pasaulio valstybėje vairuotojas tik vairuoja, ir nieko netaiso. Tam yra automechanikai, servisai.

Vairuotojui neprivalu nustatinėti jokių gedimų, nes gedimui įvykus transporto priemonė yra pastatoma į šoną, įjungiami avariniai žibintai, ir iškviečiama „Emergency service“.

Būsimieji fūristai, su kuriais kalbėjau, išlaiko teorijos egzaminą „Regitroje“ iš 5-7 kartų. Norite statistikos? Pasvajokite!

Ši informacija yra kruopščiai slepiama nuo visuomenės, nuo žurnalistų nuo visų kitų, nes ją sužinojus jums visiems atvips žandikaulis.

Pavyzdžiui, mano buvęs C ir CE kategorijos vairavimo instruktorius, kuris moko vairuoti nuo 1979 metų, kvalifikacinį egzaminą išlaikė iš 7 karto.

Neduok Dieve, jūs sunkvežimių, furgonų, autobusų vairuotojai prarasite teises. Jūs neišlaikysite teorijos nei iš pirmo, antro, trečio kartų. Jūs neišlaikysite ir tada turėsite laukti mažiausiai savaitę, o realiai apie mėnesį, o kartais ir ilgiau, nes eilės Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje net tokiuose Mažeikiuose vasaros metu bus tokios pat ilgos kaip žuvų viduriuose gyvenantys kaspinuočiai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

VĮ „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė:

„Mūsų įmonės darbuotojai jau ne kartą yra bendravę su šio laiško autoriumi dėl įvairių jo keliamų klausimų. Žmogus nori įgyti teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones. Teorijos egzaminą jis išlaikė iš septinto karto, C kategorijos praktikos egzaminą – taip pat iš septinto karto, CE kategorijos egzaminą jau laikė keturis kartus.

Neišlaikius egzamino, įvairiuose portaluose pasirodo komentarai, nepagrįsti kaltinimai, kurie siunčiami ir žurnalistams. Vis dėlto geriausia būtų viską išsiaiškinti vietoje iškart po egzamino, ypač, kai kyla neaiškumų dėl vertinimo ir klaidų. Kilusius klausimus gali paaiškinti ne tik egzaminą vertinęs egzaminuotojas, bet ir vyresnysis Egzaminų centro specialistas.

Esant būtinybei, galima kreiptis ir į padalinio vadovą. CE kategorijos transporto priemonių vairuotojams iš tiesų keliami dideli reikalavimai, šis egzaminas yra vienas iš sudėtingiausių, tačiau jį sėkmingai išlaiko ne tik vyrai, bet ir moterys.

Pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 77 moterys. Devynios iš jų buvo tik 21-22 metų, o 24-ios šį egzaminą išlaikiusios moterys buvo 41-erių ir daugiau metų. Pernai teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones įgijo 33 proc. daugiau moterų, nei 2013 m.

Iš viso pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 5451 Lietuvos gyventojas. Egzaminų klausimai atnaujinami periodiškai. Šios kategorijos teorijos egzaminų rezultatai pastaraisiais metais iš tiesų kiek pablogėjo, tačiau praktikos egzamino rezultatai pakilo: pernai pirmuoju bandymu CE kategorijos egzaminą išlaikė 57,2 proc. (2013 m. – 55,9 proc.) jį laikiusiųjų.“

Įvertink šį straipsnį
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prabangios atostogos Turkijoje žlugo: viešbučio teritorijoje – statybos, maitinimas – kaip kalėjime (78)

Lietuvis Gabrielius nusprendė sužadėtinės gimtadienio proga padaryti jai malonią staigmeną ir...

Nepasikentęs praeivis „Jaguar“ vairuotojo parkavimu: turiu vieną klausimą visuomenei (69)

DELFI skaitytojai ir toliau fiksuoja vairuotojų pažeidimus gatvėse. Šįkart DELFI skaitytojui...

Ar baisus etatinio mokytojų darbo apmokėjimo velnias? (1)

Nė viena pastarojo dešimtmečio švietimo sistemos pertvarka nebuvo sulaukusi daugiau visuomenės...

Autobuso keleivę įskaudino vairuotojo žodžiai: jaučiausi stipriai pažeminta (57)

Ar ir jums yra taip buvę, kad turėjote nemalonią patirtį su maršrutinio transporto vairuotojais?...

I-asis Vilniaus rajono muzikos ir meno mokyklų styginių instrumentų ir akordeono etiudų konkursas „VIRTUOSSO“

Š. m. balandžio 14 d. Pagirių meno mokykloje vyko I-asis Vilniaus rajono muzikos ir meno mokyklų...

Top naujienos

Įvertino žurnalistės žudiko ir Matuko mamos norą tuoktis: jie gali turėti labai specifinių motyvų (135)

Psichologas Tomas Lagūnavičius Lukiškių izoliatoriuje-kalėjime planuojamas Monikos...

Į „Vytautą“ spjovę Ballai įskaudino Šeškų: paliekame viską jų sąžinei (141)

Į Lietuvą atvyko Los Andželo „Lakers“ ateitimi laikomas Lonzo Ballas, tačiau grįždamas namo...

Po istorinės pergalės – naujo kapitono pokštai, trenerio emocijos ir ryžtas eiti iki galo (8)

Lietuvos ledo ritulio rinktinė penkis kartus krito po japonų kojomis. Bendru įvarčių santykiu...

Orai: jau savaitgalį pajusime pokyčius – plūstels šiluma

Iki savaitgalio nieko naujo neįvyks – danguje sukinėsis debesys, protarpiais trumpai palis....

„Danske Bank“ traukiasi iš Lietuvos (410)

Antros pagal turtą Šiaurės Europoje finansų grupės „ Danske Bank “ Lietuvos filialas...

Žiemą išgyvenę sodininkai sako, kas grasina derliui – tai ne orai (1)

Vos pirmus lapelius ir žiedus skleisti pradedantys sodai dar neleidžia prognozuoti, koks bus...

Išplatino emocingą kvietimą: ragina nelikti abejingiems ir palaikyti medikus (63)

Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikų šeimos gydytojas Vytautas Kasiulevičius...

Trilerį Madride laimėjęs „Real“ atsidūrė per žingsnį nuo finalo ketverto (3)

Eurolygos ketvirtfinalio trečiosiose rungtynėse Madrido „Real“ grįžo namo ir savo arenoje...

Tėvai liko šokiruoti: infekcine liga susirgusi dukra į polikliniką nebuvo įleista (68)

Sukarščiavus vaikui neretai tėvai stengiasi kuo greičiau jį nuvežti pas gydytoją , kad laiku...

„Real“ svečiuose parklupdė bavarus ir atsidūrė per žingsnį nuo finalo (36)

Trečiadienį vakare futbolo mėgėjų dėmesį kaustė antrojo Čempionų lygos pusfinalio akistata,...