aA
Laikausi C ir CE kategorijas, liaudyje dar vadinamą fūristo profesionalo kategoriją. Po dvylikos metų Didžiojoje Britanijoje nusprendžiau atskristi į Lietuvą, juolab, kad vairavimo mokykla Kaune sugundė abi kategorijas išsilaikyti už 3500 litų.
Techninė apžiūra
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Vairavimo mokyklos į ilgai užsienyje gyvenančius tautiečius žiūri kaip į pinigų melžimo mašinas, jiems yra sekama ta pati pasakėlė: „Žinai, tau dar reikia papildomų pamokų, kitaip neišlaikysi, nepraleisiu tavęs.“

Kai kurie grįžę laikytis C ir CE kategorijas, prasikeikė, viską metė ir išvyko atgal – kas į Norvegiją, kas į Angliją.

Kai jau vien kvitai rodė išleidus daugiau kaip 5000 litų ir tam nebuvo matyti pabaigos, man trūko kantrybė, išsikviečiau komisijas. Viena po kitos jos pradėjo tikrinti vairavimo mokyklą, ir paaiškėjo, kad laikantis 95-kodą, kiekvienam mokiniui priklauso 10 individualių akademinių valandų pravažiavimų, o tai būdavo atliekama paprasčiausiai atvedant grupę ir supažindinant ją su priekabos prikabinimu ir atliekant kiekvienam valandos pravažiavimą mieste, pasirašant už pusantros valandos, ir viskas.

95-kodas – tai 1300-1400 litų kainuojantis niekinis popierius, kur pagrindinės temos buvo „Kaip negerai yra rūkyti“ ir „Kaip baisu yra saldieji gėrimai ir limonadas“.

95-kodui išlaikyti reikia surinkti 30 atsakymų iš šimto ir išlaikyti jį gali nieko neskaitęs, vien tik iš bendro išprusimo.

Mokykliniai egzaminai dar buvo pusė velnio, nes privataus verslo savininkai yra pakankamai supratingi, kad pajustų ribą, kur jau gana. Tai – tik trupiniai palyginus su tuo, kai prasidėjo karas su „Regitra“ (...).

Kaip viskas veikia?

„Regitros“ vyr. specialistas Algimantas Tarabilda sugalvojo, kad reikia viską būsimiesiems fūristams pasunkinti.

Nuo šių metų liepos jo vadovaujamas skyrius taip pertvarkė teorijos egzaminų užduotis, kad net KTU mechanikos specialybės, ketvirto kurso studentai, ir jų dėstytojas nesugeba išspręsti atnaujintų klausimų.

Vairuotojui yra pateikiami klausimai apie mechaniką, hidrauliką, pneumatiką, apie resyverius, retarterius, stabdžių sistemas.

„Regitros“ vadovai nesupranta, kad vairuotojai profesionalai tik vairuoja, ir jie neturi teisės net prikišti nagų prie pusę milijono litų kainuojančios sunkiasvorės mašinos.

Normalioje Vakarų pasaulio valstybėje vairuotojas tik vairuoja, ir nieko netaiso. Tam yra automechanikai, servisai.

Vairuotojui neprivalu nustatinėti jokių gedimų, nes gedimui įvykus transporto priemonė yra pastatoma į šoną, įjungiami avariniai žibintai, ir iškviečiama „Emergency service“.

Būsimieji fūristai, su kuriais kalbėjau, išlaiko teorijos egzaminą „Regitroje“ iš 5-7 kartų. Norite statistikos? Pasvajokite!

Ši informacija yra kruopščiai slepiama nuo visuomenės, nuo žurnalistų nuo visų kitų, nes ją sužinojus jums visiems atvips žandikaulis.

Pavyzdžiui, mano buvęs C ir CE kategorijos vairavimo instruktorius, kuris moko vairuoti nuo 1979 metų, kvalifikacinį egzaminą išlaikė iš 7 karto.

Neduok Dieve, jūs sunkvežimių, furgonų, autobusų vairuotojai prarasite teises. Jūs neišlaikysite teorijos nei iš pirmo, antro, trečio kartų. Jūs neišlaikysite ir tada turėsite laukti mažiausiai savaitę, o realiai apie mėnesį, o kartais ir ilgiau, nes eilės Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje net tokiuose Mažeikiuose vasaros metu bus tokios pat ilgos kaip žuvų viduriuose gyvenantys kaspinuočiai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

VĮ „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė:

„Mūsų įmonės darbuotojai jau ne kartą yra bendravę su šio laiško autoriumi dėl įvairių jo keliamų klausimų. Žmogus nori įgyti teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones. Teorijos egzaminą jis išlaikė iš septinto karto, C kategorijos praktikos egzaminą – taip pat iš septinto karto, CE kategorijos egzaminą jau laikė keturis kartus.

Neišlaikius egzamino, įvairiuose portaluose pasirodo komentarai, nepagrįsti kaltinimai, kurie siunčiami ir žurnalistams. Vis dėlto geriausia būtų viską išsiaiškinti vietoje iškart po egzamino, ypač, kai kyla neaiškumų dėl vertinimo ir klaidų. Kilusius klausimus gali paaiškinti ne tik egzaminą vertinęs egzaminuotojas, bet ir vyresnysis Egzaminų centro specialistas.

Esant būtinybei, galima kreiptis ir į padalinio vadovą. CE kategorijos transporto priemonių vairuotojams iš tiesų keliami dideli reikalavimai, šis egzaminas yra vienas iš sudėtingiausių, tačiau jį sėkmingai išlaiko ne tik vyrai, bet ir moterys.

Pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 77 moterys. Devynios iš jų buvo tik 21-22 metų, o 24-ios šį egzaminą išlaikiusios moterys buvo 41-erių ir daugiau metų. Pernai teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones įgijo 33 proc. daugiau moterų, nei 2013 m.

Iš viso pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 5451 Lietuvos gyventojas. Egzaminų klausimai atnaujinami periodiškai. Šios kategorijos teorijos egzaminų rezultatai pastaraisiais metais iš tiesų kiek pablogėjo, tačiau praktikos egzamino rezultatai pakilo: pernai pirmuoju bandymu CE kategorijos egzaminą išlaikė 57,2 proc. (2013 m. – 55,9 proc.) jį laikiusiųjų.“

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kauno darželių absurdas tęsiasi – dėl vienos klaidos tėvai už dvi dienas sumokėjo mėnesio kainą (68)

Nemaniau, kad teks viešai dalintis skauduliais, kuriuos patyriau pastarosiomis dienomis. Vis dėlto...

Autobuso vairuotojo poelgis Vilniuje sužavėjo šimtus: dar yra tokių žmonių! (120)

Toli gražu ne kiekvienas darbuotojas, per dieną susiduriantis su šimtais nepažįstamų žmonių,...

Žinomoje parduotuvėje nufilmuoti vagys net prajuokino: ieškojo dovanų mylimosioms (45)

Vogti tiek, kiek paneši – nepersistengiant. Tokia pasirodė žinomoje parduotuvėje apsilankiusių...

Sveikiname Lietuvos vėliavos laimėtojus ir kviečiame pasigrožėti nuoširdžiausių nuotraukų albumu! (5)

Vasario 16-oji – visiems lietuviams brangi diena. Šia proga kvietėme visus skaitytojus dalyvauti...

Valentino rytą vilniečius nustebino ypatingas vaizdas Rotušės aikštėje: net nufotografavo (54)

Atrodė, kad Valentino diena įkvėpė vyrą romantiškam veiksmui Vilniuje. Bet viskas pasirodė...

Top naujienos

Orai: ciklonai apsiraminti nežada (1)

Pirmadienį vėjas rims. Tik kai kuriuose rajonuose vakarinių krypčių vėjo gūsiai užsiliks iki...

Ukrainiečiai Lietuvą vadina svajonių šalimi: priežastys, kodėl pas mus geriau nei pas juos (343)

Ukrainoje myli Lietuvą. Vietiniai žmonės ten giria mūsų šalį, giria mūsų politiką, giria...

Įspėjo dėl Putino reitingų: norėdamas išlikti šis režimas gali ryžtis siaubingiems scenarijams (830)

Vos trečdalis rusų pasitiki Vladimiru Putinu. Tai rodo naujausios apklausos Rusijoje, kurią jau du...

Įspūdingo Tatumo pasirodymo nepakako – amžinų priešų dvikovoje „Lakers“ palaužė „Celtics“

NBA pirmenybėse įspūdingą tarpusavio dvikovą lygos sirgaliams padovanojo amžini varžovai Los...

Artimiausioje Zelenskio aplinkoje – permainos: pirmasis pavojaus signalas nuskambėjo dar vasarą (34)

Prezidento administracijos (anksčiau – sekretoriato, dabar – prezidento biuro) vadovo pareigos,...

Naujausi siūlymai JK tūkstančius privertė panikuoti: kilo didžiulis chaosas ir sąmyšis – gali prasidėti krizė

Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė paviešino būsimą taškais grindžiamą imigracijos...

Italijoje dėl koronaviruso izoliuojama daugiau nei dešimt miestų, atšauktas Venecijos karnavalas pranešama apie trečią mirtį; užsikrėtę jau daugiau nei 150 žmonių (505)

Italijai kovojant su didžiausiu koronaviruso protrūkiu Europoje, vyriausybė nusprendė blokuoti...

Favoritų nesėkmės namuose: serbai nusileido gruzinams, ispanai – lenkams visi rezultatai (59)

Sekmadienį žaidžiami antrieji 2021 metų Europos čempionato atrankos susitikimai. Staigmena...

Vietoje sekso – masturbacija: gydytojai atsakė, kaip tai gali padėti (17)

Apie savęs patenkinimą vis dar nedrįstame kalbėti, nors pagal statistiką tuo užsiima 95 proc....

Viena seniausių Žemaitijos gyvenviečių mena kraupias istorijas: po kryžiuočių antpuolių likdavo tik griuvėsiai ir lavonai (18)

Prie pat Dubysos upės , Vieviršės upelio krantuose stūkso labai senas Betygalos miestelis. Viena...

|Maža didelių žinių kaina