aA
Laikausi C ir CE kategorijas, liaudyje dar vadinamą fūristo profesionalo kategoriją. Po dvylikos metų Didžiojoje Britanijoje nusprendžiau atskristi į Lietuvą, juolab, kad vairavimo mokykla Kaune sugundė abi kategorijas išsilaikyti už 3500 litų.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Vairavimo mokyklos į ilgai užsienyje gyvenančius tautiečius žiūri kaip į pinigų melžimo mašinas, jiems yra sekama ta pati pasakėlė: „Žinai, tau dar reikia papildomų pamokų, kitaip neišlaikysi, nepraleisiu tavęs.“

Kai kurie grįžę laikytis C ir CE kategorijas, prasikeikė, viską metė ir išvyko atgal – kas į Norvegiją, kas į Angliją.

Kai jau vien kvitai rodė išleidus daugiau kaip 5000 litų ir tam nebuvo matyti pabaigos, man trūko kantrybė, išsikviečiau komisijas. Viena po kitos jos pradėjo tikrinti vairavimo mokyklą, ir paaiškėjo, kad laikantis 95-kodą, kiekvienam mokiniui priklauso 10 individualių akademinių valandų pravažiavimų, o tai būdavo atliekama paprasčiausiai atvedant grupę ir supažindinant ją su priekabos prikabinimu ir atliekant kiekvienam valandos pravažiavimą mieste, pasirašant už pusantros valandos, ir viskas.

95-kodas – tai 1300-1400 litų kainuojantis niekinis popierius, kur pagrindinės temos buvo „Kaip negerai yra rūkyti“ ir „Kaip baisu yra saldieji gėrimai ir limonadas“.

95-kodui išlaikyti reikia surinkti 30 atsakymų iš šimto ir išlaikyti jį gali nieko neskaitęs, vien tik iš bendro išprusimo.

Mokykliniai egzaminai dar buvo pusė velnio, nes privataus verslo savininkai yra pakankamai supratingi, kad pajustų ribą, kur jau gana. Tai – tik trupiniai palyginus su tuo, kai prasidėjo karas su „Regitra“ (...).

Kaip viskas veikia?

„Regitros“ vyr. specialistas Algimantas Tarabilda sugalvojo, kad reikia viską būsimiesiems fūristams pasunkinti.

Nuo šių metų liepos jo vadovaujamas skyrius taip pertvarkė teorijos egzaminų užduotis, kad net KTU mechanikos specialybės, ketvirto kurso studentai, ir jų dėstytojas nesugeba išspręsti atnaujintų klausimų.

Vairuotojui yra pateikiami klausimai apie mechaniką, hidrauliką, pneumatiką, apie resyverius, retarterius, stabdžių sistemas.

„Regitros“ vadovai nesupranta, kad vairuotojai profesionalai tik vairuoja, ir jie neturi teisės net prikišti nagų prie pusę milijono litų kainuojančios sunkiasvorės mašinos.

Normalioje Vakarų pasaulio valstybėje vairuotojas tik vairuoja, ir nieko netaiso. Tam yra automechanikai, servisai.

Vairuotojui neprivalu nustatinėti jokių gedimų, nes gedimui įvykus transporto priemonė yra pastatoma į šoną, įjungiami avariniai žibintai, ir iškviečiama „Emergency service“.

Būsimieji fūristai, su kuriais kalbėjau, išlaiko teorijos egzaminą „Regitroje“ iš 5-7 kartų. Norite statistikos? Pasvajokite!

Ši informacija yra kruopščiai slepiama nuo visuomenės, nuo žurnalistų nuo visų kitų, nes ją sužinojus jums visiems atvips žandikaulis.

Pavyzdžiui, mano buvęs C ir CE kategorijos vairavimo instruktorius, kuris moko vairuoti nuo 1979 metų, kvalifikacinį egzaminą išlaikė iš 7 karto.

Neduok Dieve, jūs sunkvežimių, furgonų, autobusų vairuotojai prarasite teises. Jūs neišlaikysite teorijos nei iš pirmo, antro, trečio kartų. Jūs neišlaikysite ir tada turėsite laukti mažiausiai savaitę, o realiai apie mėnesį, o kartais ir ilgiau, nes eilės Kaune, Vilniuje, Klaipėdoje net tokiuose Mažeikiuose vasaros metu bus tokios pat ilgos kaip žuvų viduriuose gyvenantys kaspinuočiai.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

VĮ „Regitra“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė:

„Mūsų įmonės darbuotojai jau ne kartą yra bendravę su šio laiško autoriumi dėl įvairių jo keliamų klausimų. Žmogus nori įgyti teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones. Teorijos egzaminą jis išlaikė iš septinto karto, C kategorijos praktikos egzaminą – taip pat iš septinto karto, CE kategorijos egzaminą jau laikė keturis kartus.

Neišlaikius egzamino, įvairiuose portaluose pasirodo komentarai, nepagrįsti kaltinimai, kurie siunčiami ir žurnalistams. Vis dėlto geriausia būtų viską išsiaiškinti vietoje iškart po egzamino, ypač, kai kyla neaiškumų dėl vertinimo ir klaidų. Kilusius klausimus gali paaiškinti ne tik egzaminą vertinęs egzaminuotojas, bet ir vyresnysis Egzaminų centro specialistas.

Esant būtinybei, galima kreiptis ir į padalinio vadovą. CE kategorijos transporto priemonių vairuotojams iš tiesų keliami dideli reikalavimai, šis egzaminas yra vienas iš sudėtingiausių, tačiau jį sėkmingai išlaiko ne tik vyrai, bet ir moterys.

Pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 77 moterys. Devynios iš jų buvo tik 21-22 metų, o 24-ios šį egzaminą išlaikiusios moterys buvo 41-erių ir daugiau metų. Pernai teisę vairuoti CE kategorijos transporto priemones įgijo 33 proc. daugiau moterų, nei 2013 m.

Iš viso pernai CE kategorijos egzaminus išlaikė 5451 Lietuvos gyventojas. Egzaminų klausimai atnaujinami periodiškai. Šios kategorijos teorijos egzaminų rezultatai pastaraisiais metais iš tiesų kiek pablogėjo, tačiau praktikos egzamino rezultatai pakilo: pernai pirmuoju bandymu CE kategorijos egzaminą išlaikė 57,2 proc. (2013 m. – 55,9 proc.) jį laikiusiųjų.“

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vasčio istorija: kažkodėl visi stebisi jo vardu

Nuo pat vaikystės svajodavau apie šunelį, tačiau svajonė neišsipildė... Gyvenau kaime, todėl...

Mokiniai trečiadienį surengė piketą Šiauliuose (13)

Trečiadienį Šiauliuose 12 val. skvere prie miesto savivaldybės įvyko Šiaulių mokyklų...

Vilnietis pasipiktino: ar dėl kelių minučių verta rizikuoti gyvybe? (36)

Vilnietis, važiuodamas sekmadienį Mindaugo g. Vilniuje , buvo šokiruotas, kai vienpusio eismo...

Z KARTA: Ar lietuviai vis dar skaito knygas? Kaip nemokamai apkeliauti ES? (4)

Šį pirmadienį laidoje „Z KARTA” kalbėsimės apie pirmąją, Lietuvoje įžiebtą Kalėdų...

Priglaustas šunelis buvo toks mažytis, kad vardą nebuvo sunku sugalvoti (6)

Larą pamatėme skelbimuose – moteris ieškojo rastam šuniukui namų, pati jau laikė kelis...

Top naujienos

Audringas savaitgalis Kijeve: vietos, dėl kurių čia keliauja tūkstančiai lietuvių (390)

Tūkstančiai lietuvių keliaują į Ukrainos sostinę ieškodami ten pigių pramogų, restoranų ir...

„Bayern“ vedlys įsidėmėjo „Žalgirio“ pasiųstą žinutę, žvaigždė – agresyvų kauniečių stilių specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno

Penktadienio vakarą Eurolygos 12-ojo turo rungtynėse Miunchene akis į akį susirems dvi vienodą...

Traumą patyrusiam Valančiūnui atlikta operacija – „Raptors“ pasikvietė kitą centrą (16)

Absoliutūs NBA lygos lyderiai Toronto „Raptors“ (23/7) neribotam laikui neteko savo centro iš...

Dėl atnaujintos gatvės pasiskundę Kauno vairuotojai tokio valdininkų atsakymo nesitikėjo (91)

Kauno centre esanti Kęstučio gatvė yra svarbi miesto transporto linija. Lygiagrečiai Laisvės...

Šaltiniai policijoje: Strasbūro šaulys nukautas (56)

Šaltiniai iš Prancūzijos policijos praneša, kad Strasbūro šaulys nukautas. Jis buvo sandėlyje...

„Valstiečiai“ kandidatu į Vilniaus merus išsirinko Sinkevičių (128)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos Vilniaus skyrius ketvirtadienio vakarą nusprendė, kad...

Iš Europos – vieningas smūgis Rusijai (250)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį dar pusmečiui pratęsė ekonomines sankcijas Rusijai,...

Klausiamas dėl pažymų Skvernelis įkando Grybauskaitei, konservatoriams ir prisiminė dešimtmečio įvykius (1204)

Klausiamas dėl mįslingo kreipimosi į specialiąsias tarnybas ir pareiškimų apie galimą Kremliaus...

Evelina Anusauskaitė-Young: man sakė, kad su tokia figūra niekada nebūsiu popmuzikos atlikėja (172)

Lietuvą Evelina Anusauskaitė-Young paliko prieš penkerius metus, tačiau susidomėjimas ja, regis,...