aA
429,99 euro už sugedusį daiktą – tokia suma niekam neatrodytu maža. Nenuostabu, kad dėl jos į aiškinimąsi su žymia parduotuve įsivėlusi pora kreipėsi net į vartotojų teisių tarnybą.
Problema vis buvo neišsprendžiama.
Problema vis buvo neišsprendžiama.
© Shutterstock

Mergina E. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi. – Red.) plačiau papasakojo portalui „Delfi“ apie ilgalaikes problemas su Pigu.lt.

„Pirkau draugui dovanų kamerą. Jis labai norėjo kameros, žiemą aktyviai sportuoja su snieglente ir slidėmis, yra ką įamžinti. Be to, važinėjame motociklu, o tą GoPro kamerą galima pritvirtinti prie šalmo. Taigi, iš esmės ją įsigijome tam, kad įamžintume savo pomėgius, laisvalaikį, šventes ir keliones.

Kameros garsas blogai veikė nuo pat pirmo jos panaudojimo. Sausio 15 d. grąžinome remontui kamerą dėl garso gedimo. Filmuojant neįsirašė normalus garsas, tiksliau, jo išvis nebuvo.

Pardavėjui grąžinimo metu nurodėme, kad turime vaizdo įrašų kurie įrodo gedimus, nes taip buvo nuo pat pirkimo pradžios. Pardavėjas sakė, kad nereikia jokių įrašų. Nurodė, kad remontas truks iki 30 d.

Praėjus nurodytam terminui negavom jokių žinių, todėl patys susisiekėm, bet jie nieko nežinojo

Labiausiai apmaudu buvo, kad jautėmės taip, lyg su mumis visiškai nesiskaitytų. Skambinome daugybę kartų, kartą ar du net buvome nuvažiavę, o jie kaip nežino, kur ir kokioje stadijoje kamera, taip nežino. Pabrėžiu, buvo dar tik kovo pradžia – joks karantinas, dėl kurio viskas galėtų vėluoti, nė nebuvo prasidėjęs.

Pasikalbėjome su vartotojų teisėmės ir sužinojome, kad jeigu pardavėjas nesilaiko savo paties nurodytų garantinių terminų, mes turime teisę susigrąžinti už ją pinigus arba prašyti, kad prekė būtų keičiama nauja.

Tuo ir pasinaudojome. Juk nei melavome, nei sukūrėme gedimą... Norėjome naudotis daiktu, taigi galiausiai apsisprendėme pirkti kitą kamerą iš kitos parduotuvės, o už šią paprašyti grąžinti pinigus“, – pasakojo E.

Tačiau tai nebuvo paprasta. Parduotuvė atsisakė tą padaryti ir porai beliko kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Vos parašius skundą, iš Pigu.lt atėjo žinia, kad kamera patikrinta – ji, pasak pardavėjo, nebuvo sugedusi. Tą pačią informaciją įmonė pateikė ir VVTAT, o pastaroji, remdamasi raštu iš garantinio taisymo, atmetė skundą.

Negana to, kamera grįžo vis dar pagedusi. Tiesa, gedimas jau buvo pakitęs – dabar garso nesigirdėjo tik pirmas 3 sekundes. Pora vėl turėjo grąžinti kamerą, tačiau garantinio terminas jau buvo pasibaigęs, o jo keisti ar pratęsti parduotuvė ilgai nenorėjo.

Galiausiai pora visgi atidavė kamerą vėl, o tada pakartotinai kreipėsi į VVTAT. Ir nieko nepešė – jiems buvo atsakyta, kad antrą kartą to paties skundo nenagrinės.

„Šioje situacijoje labiausiai piktina vienas dalykas. Kad įmonė nesiskaito su savo klientais nors ir piktina, bet nestebina. Visi žino, kad jie geri tol, kol nusiperki prekę, o ne kai ją reikia taisyti. Bet visada galvojau, kad bent jau vartotojų teisės bus tavo pusėje!

Tačiau kaip išėjo taip, kad kai pateikėme savo situaciją vartotojų teisėms jie sutiko, kaip viskas yra blogai, sutiko, kad mes teisūs, o kai gavo kažkokį raštą iš garantinio taisymo – jau pakeitė nuomonę?

Be to, tas raštas buvo pateiktas vasario pabaigoje, po ko dar ilgai nežinojome, nei kur mūsų kamera, nei kas vyksta. O tada, nors pasikeitė aplinkybės ir visa kita, bet antrą kartą prie tos temos negrįžta! Kodėl?

Sako, nepateikėme įrodymų. Kažkaip neatkreipė dėmesio į tai, kad visur rašėme, jog turime vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuotas kameros gedimas.

Įdomu, kaip vyksta objektyvus prekės gedimo vertinimas? Įmonė pamąsto, kad ai, didelė suma, kurią reiktų grąžinti – gal tiesiog parašom, kad prekė buvo nesugedusi?“, – stebėjosi mergina.

Pigu.lt atstovė Raimonda Strazdauskaitė atsiprašė dėl ilgai trukusio kameros vertinimo ir komunikacijos problemų.

„Apgailestaujame, kad užtruko, kol išsprendėme klientės nusiskundimą. Karantino metu teko aptarnauti dešimtis kartų išaugusį klientų skambučių ir laiškų srautą.

Pripažįstame, kad komunikacija su kliente galimai nebuvo savalaikė ir labai tiksli, tačiau klientės prekei garantija buvo pratęsta, per protingą laikotarpį suteiktos kokybiškos mūsų pirkimo-pardavimo taisyklėse nurodytos popardaviminio aptarnavimo paslaugos, pateiktos specialistų išvados. Po antrojo kreipimosi dėl prekės gedimo, bendravome tiesiogiai su prekės gamintoju, tad gavę visus reikalingus atsakymus išsprendėme situaciją klientės naudai.

Klientė kreipėsi dėl prekės gedimo, tačiau garantinį aptarnavimą teikiantys specialistai pateikė išvadą, kad technika tvarkinga. Klientė kreipėsi į VVTAT, tad sprendžiant klientės nusiskundimą, teko laukti šios institucijos išvadų. Negalėjome priimti sprendimo, kol negavome tarnybos išvadų, tokią informaciją pateikėme ir klientei.

VVTAT atmetė klientės pretenziją kaip nepagrįstą. Prekę grąžinome klientei. Vėliau klientė grįžo dėl prekės gedimo dar kartą. Šįkart kreipėmės tiesiai į gamintojus. Praėjusios savaitės pabaigoje gavome patvirtinimą, kad prekės brokas pripažįstamas gamintojo, tad priimtas sprendimas klientei grąžinti sumokėtus pinigus. Jei dar pinigai nepasiekė pirkėjo (pirkimo-pardavimo sutartyje nurodyto asmens), jie netrukus bus pervesti į pirkėjo nurodytą sąskaitą“, – nurodė Pigu.lt atstovė.

Su „Delfi“ savo istorija pasidalinusi E. taip pat patvirtino, kad po 5 mėnesius truko kovos galiausiai sulaukė patvirtinimo, kad pinigus atgaus.

VVTAT atstovė Natalija Jarmulkovič teigė, kad sprendimą priima visus įrodymus išanalizavusi komisija.

„Informuojame, kad vartotojos ginčas buvo išnagrinėtas ir sprendimas dėl ginčo pagrįstumo priimtas atsižvelgiant į ginčo šalių pateiktus objektyvius įrodymus ir kitas ginčui svarbias aplinkybes.

Svarbu pažymėti, jog vartojimo ginčai nagrinėjami laikantis, be kita ko, rungimosi principo, kurio esmę išreiškia kiekvienos šalies pareiga įrodyti aplinkybes, kuriomis grindžia savo reikalavimus ir atsikirtimus, išskyrus atvejus, kai grindžiamų aplinkybių nereikia įrodinėti.

Konkrečiu atveju pardavėjas vartotojai ir VVTAT pateikė įgalioto serviso išvadą, kurioje nurodyta, kad kamera yra techniškai tvarkinga, tačiau vartotoja serviso išvadą paneigiančių įrodymų nepateikė bei tokiu būdu neįrodė kameros gedimo egzistavimo.

Papildomai informuojame, kad galutinį sprendimą dėl vartotojų prašymų pagrįstumo, išanalizavusi visus surinktus įrodymus ir kitus rašytinius dokumentus priima VVTAT kolegiali komisija.

VVTAT komisijos nutarimai įsigalioja ir yra privalomi vykdyti ginčo šalims, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme, prašydama nagrinėti ginčą iš esmės.

Papildomai informuojame, kad vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatomis, vartojimo ginčus nagrinėjanti institucija atsisako nagrinėti vartojimo ginčą, jei yra įsigaliojęs vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjekto sprendimas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu.

Pažymėtina, kad vartotojo kreipimasis į vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą neatima iš vartotojo teisės kreiptis į teismą, t. y. konkrečiu atveju vartotoja turi teisę per 30 dienų nuo VVTAT komisijos sprendimo priėmimo kreiptis į bendrosios kompetencijos teismą dėl ginčo nagrinėjimo iš esmės“, – komentavo N. Jarmulkovič.

Turite daugiau informacijos šia tema?
O gal norite pareikšti savo nuomonę?
Pasidalinkite ja su DELFI skaitytojais
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(44 žmonės įvertino)
2.6591

Per darbo pokalbį tarptautinėje bendrovėje apstulbino vadovo elgesys: pretendentes galimai vadino „lachudromis“ ir tai – tik pradžia (23)

Merginų žeminimas, nemandagus elgesys ir pagyros apie išgertuves. Skamba kaip treninguotų vaikinų...

SAM pateikė naujuosius saviizoliacijos algoritmus: svarbios detalės dėl ugdymo įstaigų (17)

Nuo pirmadienio pasikeitus saviizoliacijos tvarkai, kai kuriems žmonėms kilo klausimų. Dabar 7...

Laidoje išgirdusi, kas šnekama apie Nausėdą, žiūrovė apstulbo: pati ten buvau ir tai – melas LRT pripažino suklydę (646)

Po sausio 13-osios minėjimo pasigirdo kalbos apie jame dalyvavusių žmonių etiketą. Kai kurie vėl...

Biuro kėdę internetu užsisakiusi moteris pasigailėjo: garsi parduotuvė, o šitaip elgiasi (26)

Moteris kreipėsi į žiniasklaidą, norėdama įspėti kitus, apsiperkančius internetinėse...

Ši liga dažnai gali sustiprėti po COVID-19: įvardijo pagrindinius simptomus (2)

Įsibėgėjus žiemos sezonui, dalį žmonių apniunka liūdesys ir nerimas. Priežasčių tam yra...

Top naujienos

Profesoriaus Čaplinsko prognozės: jau greitai omikron gali tapti paprasčiausiu „omni-peršalimu“

Pakeitimai dėl galimybių paso galiojimo tvarkos audrina visuomenę – kodėl žmogus turi skiepytis...

D+John Follain, Alberto Nardelli, Jorge Valero

„Labai geras susitikimas“? Ką iš tiesų ES ruošia Rusijai

Europos valstybės niekaip neapsisprendžia, kokie konkretūs Rusijos veiksmai prieš Ukrainą –...

Skvernelio partija politinę areną šturmuos skambiais reikalavimais valdantiesiems: kaltina konfliktiškumu ir arogancija (138)

Šeštadienį steigiama Demokratų sąjunga „Vardan Lietuvos“ planuoja skelbti pareiškimą apie...

Šatūnas išeina vadovauti Sinkevičiaus biurui papildyta (6)

Laikinai Lietuvos atstovybei Europos Sąjungoje vadovaujantis diplomatas Simonas Šatūnas nuo kovo...

Nauja silpnoji grandis NATO: kilus konfliktui žada atitraukti karius – Lietuvoje jų jau neliko (392)

Kalba tarsi Rusijos pareigūnas. Taip NATO narės premjeras pavadino tos pačios šalies prezidentą...

Įklimpome į vieną didžiausių diplomatinių krizių šiuolaikinėje istorijoje: apie tai jau sklinda žinios Vakaruose (308)

Su Kinija įklimpome į vieną didžiausių diplomatinių krizių atkurtos nepriklausomos Lietuvos...

Dainos Bosas dukra Maria su mylimuoju naujus metus pradėjo Meksikoje: pasidalino akį traukiančiais vaizdais

Iškart po Kalėdų verslininkės Dainos Bosas dukra Maria Randers su mylimuoju Benu išskrido į...

Lenkijoje prekybos tinklai ruošiasi kainų mažinimui: vienas jų apkaltintas kainų kėlimu (44)

Likus lygiai savaitei, kai nuo vasario Lenkijoje bus panaikintas PVM maisto produktams, kaimyninėje...

Žmonių elgseną COVID-19 pandemijos metu tyrinėję mokslininkai pateikė išvadą: vyksta neįprasti reiškiniai dėl tikėjimo Dievu (6)

Krizės įprastai sustiprina žmonių tikėjimą Dievu . Kai aplink tvyro chaosas ir nežinia,...

Atsakė į amžiną klausimą: ar galima kepti maistą alyvuogių aliejuje? (3)

Lietuvoje įprasta manyti, kad alyvuogių aliejus tinka tik salotoms gardinti. Vis dar gajus...