Reklama nuomonės formuotojų kanaluose – vis dar yra vienas iš labiausiai pasiteisinančių klientų pritraukimo būdų. Nepaisant to, kad įmonės jau seniai naudojasi įtakdarių paslaugomis, iki šiol galima pastebėti nepažymėtos reklamos atvejų. Apie tai, kas atsakingas už nežymėtą reklamą ir kokią žinią tokia neatsakinga rinkodara neša vartotojui, kalbame su nuomonės formuotojų agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja ir vadove Laura Aleksandraviče.
Ką reikia žinoti, planuojant naudotis nuomonės formuotojų paslaugomis
Ką reikia žinoti, planuojant naudotis nuomonės formuotojų paslaugomis
© Organizatorių nuotr.

Visų pirma, kaip atrodo teisėtas įmonės ir įtakdario susitarimas?

Visais atvejais rekomenduojame su nuomonės formuotoju pasirašyti sutartį, kuri išeis į naudą ir nuomonės formuotojo, ir prekės ženklo labui. Rengiant sutartį, joje svarbu apsibrėžti šiuos punktus:

• komunikacijos pradžios data ir numatomas laikotarpis;
• komunikacijos kanalai, turinio vienetų apimtis ir formos;
• nuomonės formuotojo sukurto turinio, atvaizdo ir vardo panaudojimo sąlygos;
• nekonkuravimo laikotarpis – kiek laiko nuomonės formuotojas negalės bendradarbiauti ir rodyti tiesiogiai ar netiesiogiai konkuruojančių prekių ženklų, kokios sankcijos jam gresia, jei jis nesilaikys nekonkuravimo sąlygų (pavyzdžiui, mes numatome 1 mėn. nekonkuravimo laikotarpį po paskutinio įrašo viešimo ir 1000 Eur baudą už šio punkto nesilaikymą);
• turinio derinimo sąlygos – ar nuomonės formuotojas privalo suderinti turinį, prieš jį viešindamas, ir kokios sankcijos taikomos už nesuderinto turinio viešinimą;
• turinio neištrynimo sąlygos – kiek laiko nuomonės formuotojas įpareigojamas neištrinti ar nearchyvuoti praeityje publikuoto turinio;
• reklamos žymėjimo sąlygos ir atsakomybė už šio punkto nesilaikymą;
• konfidencialumo sąlygos ir atsakomybė už konfidencialumo sąlygų nesilaikymą.

Kaip dažnai pasitaiko atvejų, kad įmonės nėra linkusios žymėti reklamos?

Paslėpta reklama pagal LR Reklamos ir Visuomenės informavimo įstatymus yra draudžiama. Reklamą socialiniuose tinkluose prižiūri Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kuri 2019 m. gruodį išleido reklamos žymėjimo socialiniuose tinkluose gaires.

Šios gairės numato, kad už reklamos žymėjimą yra vienodai atsakingas ir nuomonės formuotojas, ir prekės ženklas, tačiau, visgi, didesnė atsakomybė – tiek teisinė, tiek finansinė – tenka prekės ženklui. Reikalavimą žymėti reklamą patariame susiderinti sutartyje ir pasistengti užtikrinti, kad nuomonės formuotojas žymėjimą atliktų teisingai.

Laura Aleksandravičė (Arijaus Katausko nuotr.)
Laura Aleksandravičė (Arijaus Katausko nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Žvelgiant iš vartotojo pusės, jis, bet kuriuo atveju, supranta, kad nuomonės formuotojo atsiliepimas dažniausiai yra reklama, o tie nuomonės formuotojai, kurie sąmoningai vengia žymėti reklamą, daugumos vartotojų akyse laikomi nesąžiningais ir neatsakingais, tad rizikuoti neverta.

Ar pasitaiko atvejų, kad kažkas apskųstų nuomonės formuotoją, jo agentūrą ar jį samdančią įmonę dėl paslėptos reklamos?

Žinoma. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuolat gauna tokių skundų ir iš konkurentų, ir iš vartotojų. Ne tik dėl paslėptos, bet ir dėl klaidinančios, lyginamosios ar draudžiamos reklamos. Reikia nepamiršti, kad nuomonės formuotojų reklamai galioja tie patys reikalavimai, kaip ir kitoms reklamos priemonėms, todėl reikėtų atidžiai apgalvoti užduotį nuomonės formuotojui ir patikrinti, ar jo turinys atitinka sąžiningos, teisingos ir neklaidinančios reklamos principus.

Kokia atsakomybė laukia už paslėptą reklamą?

Bauda nuomonės formuotojui – 145-300 Eur, esant pakartotinumui – 300-560 Eur. Bauda reklamos užsakovui – iki 3 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau kaip 100 000 Eur, esant pakartotinumui – iki 6 proc. metinių pajamų, bet ne daugiau kaip 200 000 Eur.

Kas už tai prisiima atsakomybę?

Reklamos žymėjimo gairės taikomos nuomonės formuotojams ir komercinės veiklos subjektams, kurių prekių ar paslaugų reklama yra skelbiama socialinėje erdvėje, tad vienoda atsakomybė tenka abiems, nors baudos yra skirtingo dydžio.

Ką dar turėtų žinoti įmonės, planuojančios naudotis įtakdarių reklamos paslaugomis?

Manau, svarbiausia šiame bendradarbiavime yra išsiaiškinti aiškius lūkesčius ir abiems pusėms partneriškai siekti tikslo.

Užsakymo nr.: PT_85169407

Projektas „Sustiprink Imunitetą“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Testas: ar atskirsite, kurios iš šių antraščių yra šios naujienos, o kurios - melagienos?

Terminas melagienos ( fake news ) jau kurį laiką yra kartojamas, aiškinamas ir akcentuojamas. Bet...

Praradote kompiuterį? Apsaugokite bent savo duomenis

Ko gero niekas neplanuoja pamesti ar prarasti savo kompiuterio. Bet vis dėl to, kartais taip...

„Snapchat“: pranykstančios nuotraukos, lipdukai ir pavojai. Kaip išlikti saugiam?

„ Snapchat “ socialiniam tinklui – jau beveik dešimt metų. Programėlė, sukurta vartotojų...

Programėlės vaikų telefonuose, kurios gali būti rizikingos (1)

Išmanieji telefonai į vaikų rankas patenka vis anksčiau. Tėvai įrenginius kartais naudoja kaip...

Elektroninės bankininkystės sukčiai ištobulėjo: kaip atskirti netikras bankininkystės svetaines (10)

Dažniausiai kokiu Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos pareigūnu prisistatęs sukčius...

Top naujienos

Sureagavo į Lukašenkos pareiškimus: ragina telkti kuo daugiau pajėgų Raudonojo kryžiaus atstovė: tikėtis galima visko (524)

Nevyriausybinė organizacija Lietuvos Raudonasis Kryžius ragina Lietuvą nedelsiant telkti jėgas,...

Antikvarinių papuošalų lobynas, kuriam neatsispyrė nei Statkevičius, nei į Lietuvą užsukusi Holivudo aktorė (21)

„ Antikvariniai papuošalai – išskirtinumas, laiko patikrinta kokybė ir prieskonis iš...

Sinoptikai perspėja: spirgins alinantis karštis (1)

Artimiausiomis dienomis Lietuvos orus diktuos aukšto slėgio sūkurys. Penktadienio diena numatoma...

„Bloomberg“: Putino ir Bideno susitikimo metu – neramus signalas iš Baltijos šalių (235)

JAV prezidentas Joe Bidenas sakė tikįs, kad susitikimas su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu...

Trečiasis kelialapis į aštuntfinalį – antrą kartą laimėjusiai Nyderlandų rinktinei (9)

Kelialapį į Europos futbolo čempionato atkrintamąsias varžybas savo kišenėje turi ir dar...

Profesorė: galbūt vertėtų pagalvoti apie „AstraZenecos“ atsisakymą (355)

Kodėl Europos vaistų agentūros (EVA) aukšto rango pareigūnas pareiškė, kad gali būti verta...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Pasipūtėliškas filmas parodė Sovietų Sąjungos gėdą (1)

Šiame epiniame šnipų seriale jau pavadinimas yra su klaida, ir šiaip pavadinime yra sudėta...

Po pertraukos į aikštę išbėgusi žvaigždė išvedė Belgiją į atkrintamąsias (56)

Belgijos rinktinė turėjo labai daug sunkumų Europos futbolo čempionato B grupės rungtynėse...

Europos Havajais vadinama sala vilioja lietuvius: „viskas įskaičiuota“ poilsis – ne tik Turkijoje (26)

Jūs atvykote į rojų žemėje – taip dažnai mėgsta sakyti gidai, vos tik Korfu saloje...

Gudrybės, padėsiančios greitai išvalyti mikrobangų krosnelę: dvi namuose randamos natūralios priemonės padarys stebuklus (4)

Kartais pakanka vos vieną kartą pašildyti maisto likučius ar sudeginti popierinį kukurūzų...