Per ateinantį dešimtmetį Europos Sąjungoje krovinių pervežimas sausumos maršrutais išaugs trečdaliu, todėl Bendrijos transportavimo ir logistikos sektoriaus laukia dideli iššūkiai.
Bradley atvykimas i Pabradę (M. Lysenko nuotr.)
Bradley atvykimas i Pabradę (M. Lysenko nuotr.)
© Organizatorių nuotr.

Šiuo metu Europos kelių transportui tenka maždaug 75 proc. bendrojo krovinių kiekio – intensyviai augant krovinių pervežimo apkrovoms, vien tik kelių transportas su planuojamais rinkos plėtros tempais vienas nesusitvarkys.

Nutiesus „Rail Baltica“ geležinkelį Baltijos šalyse, europinė linija padės amortizuoti augančius krovinių pervežimo srautus. Kartu tai padės spręsti aplinkosaugos iššūkius, sumažinti spūstis keliuose, gerinti kelių eismo saugą.

Planuojama, kad po 2026 metų „Rail Baltica“ linija bus pervežama apie 2 mln. tonų, o 2030 metais – 13,7 mln. tonų krovinių.

Dėl pervežamo krovinių kiekio ir tam sunaudojamų degalų kiekio santykio geležinkeliai laikomi viena ekologiškiausių transporto priemonių. Vadovaujantis Europos aplinkos agentūra, geležinkelių transporto išmetamas anglies dvideginio kiekis vienam tonos kilometrui yra 3,5 karto mažesnis nei kelių transporto.

Dėl geležinkelių elektrifikavimo ekologijos lygis dar labiau išauga. Juolab kad „Lietuvos geležinkeliai“ jau dabar vartoja tik iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektrą, todėl elektrinio traukinio anglies dvideginio emisija mūsų šalyje yra nulinė.

„Rail Baltica“ europinė linija bus visiškai elektrifikuota, todėl krovinių gabenimas geležinkeliais turėtų reikšmingai sumažinti aplinkos taršą.

„Rail Baltica“ taip pat svarbi geopolitinių grėsmių valdymo kontekste. NATO analitikai pripažįsta, kad aljanso silpnoji vieta – taip vadinamas Suvalkų koridorius: apie 100 km ilgio ruožas, skiriantis Kaliningrado sritį nuo Baltarusijos.

Jau dabar „Rail Baltica“ galima vertinti kaip reikšmingą realią atgrasymo priemonę, nes konflikto metu greitas didelio kiekio pajėgumų perdislokavimas, leistų užtikrinti reikiamą galios koncentraciją reikiamame taške.

Baigus „Rail Baltica“ linijos etapą iki Kauno, iš esmės ją galime laikyti Suvalkų koridoriaus kertiniu karinės infrastruktūros elementu. Iškilus grėsmei, koridoriaus saugumo užtikrinimui galima būtų greitai perdislokuoti sunkiuosius kariuomenės vienetus (tankus ir pėstininkų kovos mašinas).

Pratęsus liniją tolyn link Latvijos ir Estijos geriau prieinami taps ir kiti Lietuvos bei viso Baltijos regiono rajonai. Todėl šis projektas vienodai svarbus visoms jame dalyvaujančioms šalims, ypatingai šiauriau esančioms mūsų kaimynėms, iki kurių vykimas antžeminiu transportu iš Vakarų yra ilgesnis.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Užsakymo nr.: PT_83887611

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667

„Lietuvos geležinkeliai“ pristatė 101 įgyvendintą pokytį, parengusį naujam veiklos šimtmečiui (12)

Artėjant 101-ajam gimtadieniui, didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos...

„Rail Baltica“ kuria saugaus eismo infrastruktūrą (7)

Šių metų birželio 11 dieną „Lietuvos geležinkeliai“ mini dvyliktąją Tarptautinę saugaus...

„Rail Baltica“: diegiami tvarūs sprendimai, kurie mažina triukšmo taršą ir užtikrina aplinkos apsaugą (10)

Šiais laikais Europa susiduria su daugeliu iššūkių, kuriuos kelia šylantis klimatas bei aplinkos...

Kauno geležinkelio mazgas – iš paukščio skrydžio (foto) (5)

Prie rekonstrukcijos pabaigos artėjančiame Kauno geležinkelio mazge vykdomi paskutiniai darbai: nuo...

Kauno intermodalinis terminalas: krovinių yra daugiau nei pajėgsime pervežti (14)

Gegužės 14 dieną Šeštokus (Lazdijų raj.) pasiekė krovininis traukinys su 22 vilkikų...

Top naujienos

Užkalnis: nugriaukime daugiau Kauno lūšnų (419)

Man neverta tikėtis, kad po šio straipsnio gimtasis Kaunas suteiks man garbės piliečio vardą....

Vakarienė su kanibalu: išpažintis apie valgytus žmones ir pasiūlymas parduoti dukrą už 4 kiaules (84)

Leidęsis į ekspediciją po Papua salą Algirdas Morkūnas apsilankė korovajų ( korowai )...

Sinoptikai perspėja: šilumą lydės stiprus vėjas (3)

Šiandien šalyje rytas išauš gana šiltas. Praslinkus atmosferos frontui pirmoje dienos pusėje...

Kubilius apie tai, kas gali nutikti po rinkimų: Tėvynės sąjunga ir liberalai skiriasi nuo valstiečių (982)

Nors pirmasis Seimo rinkimų turas Tėvynės sąjungai – Lietuvos krikščionims demokratams buvo...

Kasiulevičius pasidalino 7 pastabomis ir patarimais apie COVID-19 Lietuvoje: privalome nepasiduoti (53)

„Šalies negalime uždaryti, bet mes privalome nepasiduoti, kol sulauksime saugios ir efektyvios...

Sėkmės istorija vadinta valstybė tapo daugiausiai infekcijų milijonui gyventojų turinti šalis pasaulyje. Kas atsitiko? (81)

Šiuo metu Čekijoje milijonui gyventojų tenka daugiau naujų COVID-19 atvejų nei bet kurioje...

Legendinės Palangos vilos laukia permainos: gali tapti muziejumi ar senelių namais (59)

Prezidentine vila vadinama „ Auska “ netukus gali tapti Palangos nuosavybe. Palangos miesto meras...

„Bayern“ ir „Liverpool“ pradėjo Čempionų lygą skirtingomis pergalėmis

Praėjusio UEFA Čempionų lygos sezono karaliai Miuncheno „Bayern“ naują kampaniją pradėjo...

Įkaitų drama Sakartvele: po derybų užpuolikas išvyko teisėsaugos parūpintu automobiliu su trimis įkaitais (20)

Ginkluotas užpuolikas, trečiadienį įsiveržęs į banko pastatą Sakartvelo mieste Zugdidyje ir...

Orijaus kelionės. Nakvynė tikrame kalėjime – ne už nusikaltimą, o už pinigus (10)

Suomijoje viešėjęs Orijus savo noru pateko į kalėjimą. Kaip tai nutiko? Pasirodo, buvusiame...