Įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ visoje geležinkelio linijoje, einančioje per Baltijos šalis, bus pritaikyti bendri techniniai parametrai siekiant užtikrinti maksimalų traukinių greitį.
Efektyviausias būdas prijungti Vilnių - nutiesti naują geležinkelio liniją, pritaikytą iki 249 kilometrų per valandą traukinių greičiui.
© Organizatorių nuotr.

Dėl to Lietuvoje pradėti europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros planai ruožuose Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena–Kaunas, Kaunas–Vilnius, o taip pat Kauno geležinkelių mazge.

Skirtinguose „Rail Baltica“ ruožuose atliekami teritorijų planavimo darbai, siekiant nustatyti optimalias geležinkelio linijos modernizavimo trasas arba parinkti optimalias plėtros alternatyvas.

Kaunas-Vilnius trasa detalizuojama

Siekiant tobulinti „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Jiesios, teritorijų planavimo metu siekiama nustatyti optimalią šios geležinkelio linijos modernizavimo trasą ir šiam tikslui reikalingas teritorijas.

Integralios „Rail Baltica“ dalies – geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius – infrastruktūros plėtros planas galutinai detalizuos naujos geležinkelio linijos trasą ir sprendinius.

Pagal iki šiol atliktas studijas ir ekspertinius vertinimus, efektyviausias būdas Vilniaus prijungimui yra nutiesti naują geležinkelio liniją, pritaikytą iki 249 kilometrų per valandą greičiui.

Tai sudarytų sąlygas geriau integruoti Lietuvos tarptautinius oro uostus į bendrą susisiekimo sistemą, taip pat plėtoti esamus bei kurti naujus transporto mazgus.

Bus tęsiami jau pradėti darbai

Modernizuojant Kauno geležinkelių mazgą bus tęsiami jau pradėti statybos darbai.

Iki 2020 metų planuojama nauja europinės vėžės geležinkelio linija sujungti „Rail Baltica“ su Kauno intermodaliniu terminalu, o iki 2021 metų nutiesti Kauno miesto geležinkelio aplinkkelį Rokai–HES–Palemonas, kuris leis europinės vėžės geležinkeliu važiuojantiems krovininiams traukiniams aplenkti Kauno miestą ir patekti tiesiai į intermodalinį terminalą Palemone arba judėti toliau į Šiaurę ar Rytus.

Šiuo metu inicijuojamas teritorijų planavimas Kauno geležinkelių mazge nustatys infrastruktūros plėtros galimybes vėlesniam laikotarpiui, kuomet „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus pratęsta ir sujungs visas Baltijos šalis.

Projektą baigs po kelerių metų

Baigus minėtų ruožų teritorijų planavimą bus nustatytos infrastruktūros plėtros teritorijos, kuriose prireikus galės būti vykdomos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, o vėliau – projektavimas ir statyba. Lietuvos teritorijoje projektą „Rail Baltica“ numatyta baigti iki 2025 metų pabaigos.

Šiuo metu geležinkelio linijoje tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono vykdomi parengiamieji darbai „Rail Baltica“ geležinkeliui tiesti - tvarkoma teritorija, kasamas gruntas, kertami medžiai, įrengiamos laikinos sandėliavimo aikštelės statybinėms medžiagoms.

Laikina stotis Palemone

Dėl vykdomų sudėtingų darbų nuo šių metų gegužės planuojama laikinai uždaryti traukinių eismą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties.

Šiuo metu įrengiama laikina stotis Palemone, tvarkoma infrastruktūra, siekiant užtikrinti patogias keliones derinami traukinių ir viešojo Kauno miesto transporto tvarkaraščiai, o daugiausia keleivių sulaukiantiems traukiniams organizuojami užsakomieji reisai autobusu susisiekimui nuo Palemono iki Kauno miesto centro ir atgal užtikrinti.

Detalesnę informaciją apie maršruto Vilnius–Kaunas traukinių eismą vasaros metu „Lietuvos geležinkeliai“ pristatys kovo pabaigoje.

Ieško rangovo

„Lietuvos geležinkeliai“ netrukus planuoja užbaigti rangovo atrankos konkurso procedūras ir kitoje svarbioje „Rail Baltica“ atkarpoje, sujungsiančioje Rokus su Palemono intermodaliniu krovinių terminalu.

Pastaroji atkarpa paskutinė, užbaigsianti svarbų „Rail Baltica“ ruožą Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas.

Užsakymo nr.: PT_80687477

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.2000

Top naujienos

Užkalnis. Prašau, padidinkite kainas (86)

Vilniuje žada branginti automobilių statymą. Kryptis teisinga, ambicijos apgailėtinos: ligoniui...

Mokslininkai perspėja: Lietuvą šiemet užklupusi karščio banga – tikrai ne pabaiga (42)

Baigiantis javapjūtės darbams ir daugumai ūkininkų skaičiuojant, kiek šiemet negauta planuotų...

FIBA atnaujintame pasaulio čempionato pajėgumo reitinge – Lietuvos rinktinės šuolis aukštyn (39)

Prieš pasaulio krepšinio čempionatą FIBA skelbia jau antrą „FIBA 2019“ turnyro dalyvių...

Nidoje atrado Meksiką, o gal net ir geriau (3)

„ Nida – Meksikos veidrodis“, man sako visada besišypsanti „Sofa de Pancho“ restoranų...

Popovichiaus ditirambai australams: jie kelia didelę grėsmę dėl titulo kovosiančiai JAV rinktinei (1)

JAV rinktinės strategas Greggas Popovichius pareiškė, kad viena pagrindinių konkurenčių į...

Bako atsakas Gaižauskui: jis arba meluoja, arba nesigaudo (33)

Buvęs Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto ( NSGK ) pirmininkas Vytautas Bakas atsakė į...

Tai pamatė tik pastabiausi: „Auksiniais gaubliais“ apdovanotame seriale apie Versace nužudymą – su Lietuva susijęs simbolis

Praėjusiais metais „Netflix" sukurtame seriale „ Gianni Versace nužudymas: amerikietiško...

Šiuos el. laiško rašymo patarimus turi žinoti kiekvienas: ką daryti, kad jūsų laišką perskaitytų

Kaip parašyti e. laiško temos eilutėje tokį pavadinimą, kad visi jį perskaitytų? Šis klausimas...

Andrius Kubilius: jei tik Rokas Masiulis apsispręs, sveikinsime su didžiuliu džiaugsmu (189)

Konservatorius Andrius Kubilius iš atnaujintos Vyriausybės per jai likusį laiką iki rinkimų...

Aštuoni veiksmingi būdai, padėsiantys įveikti baimes ir pasiekti, ko norite (1)

Baimių temą verta pradėti nuo vienos svarbios minties – bijo visi. Pradėti naują. Palikti...