Gegužės 14 dieną Šeštokus (Lazdijų raj.) pasiekė krovininis traukinys su 22 vilkikų puspriekabėmis iš Vokietijos miesto Kaldenkircheno, o po kurio laiko su 23 puspriekabėmis išvyko atgal – tai buvo bandomasis reisas ateityje tarp Kauno intermodalinio terminalo (KIT) ir Vakarų Europos kursuosiančių reguliarių traukinių maršrutų, pervešiančių vilkikų puspriekabes.
Kauno intermodalinis terminalas: krovinių yra daugiau nei pajėgsime pervežti
© rail-baltica.lt nuotr.

Bandomasis reisas

„Šiuo metu matome, kad poreikis gabenti puspriekabes yra kelis kartus didesnis, nei turimi KIT pajėgumai. Jau kurį laiką kai kurios Lietuvos bendrovės gabena puspriekabes kombinuotu būdu: iš Klaipėdos jūrų uosto jos pasiekia Vokietiją keltais, o paskui traukiniais keliauja net iki Ispanijos. Atsiradus galimybei ant traukinių platformų pakrauti puspriekabes jau Lietuvoje, jos mielai ja pasinaudos. Ir mes tam turime būti pasiruošę“, - sako Arūnas Urbonas, AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ Infrastruktūros paslaugų departamento Terminalų valdymo centro vadovas.

Siekiant tinkamai pasiruošti KIT prisijungimui prie Vakarų Europos geležinkelio sistemos „Rail Baltica“ geležinkeliu, krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LG Cargo“, kartu su partneriais – viena didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais įmonių Lenkijoje „PKP Cargo“ ir Vokietijos intermodalinių pervežimų operatoriumi „CargoBeamer“, inicijavo traukinio reisą, kuriuo buvo gabenamos puspriekabės.

Traukinio reisas su puspriekabėmis organizuotas siekiant apmokyti personalą bei geriau apskaičiuoti tokio puspriekabių gabenimo kaštus, bei praktiškai išbandyti kombinuotą krovinių gabenimo būdą, kad jam galėtų tinkamai pasiruošti tiek geležinkelių darbuotojai, tiek patys vežėjai.

„Šis istorinis bandomasis puspriekabių pervežimas simbolizuoja esminį lūžio tašką krovinių pervežimo rinkoje, kai kelių transporto rūšių sinergija visoms logistikos grandinės dalyviams garantuoja greitą ir patikimą krovinio pervežimą. Vis dėlto didžiausias tokio vežimo laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas. Tikimės, jog kuriama nauja praktika sustiprins kiekvienos iš transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą ir ekologiškumą gabenant krovinius ilgais atstumais, o kelių transporto – lankstumą pristatant krovinius „iki durų“, – teigia „LG Cargo“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Taupiau ir ekologiškiau

Manoma, kad krovinių puspriekabėse gabenimas traukiniais ateityje užims reikšmingą ir nuolatos augančią bendro krovinių srauto dalį. Pagal ES transporto politiką, stengiamasi krovinių gabenimą organizuoti taip, kad kelių transportas būtų naudojamas tik trumpesniems nei 300 km atstumams, o į tolimesnius taškus jie būtų gabenami traukiniais arba laivais. To siekiama dėl ekologijos ir kovojant su automagistralių apkrovimu, vežėjų įmonės sutaupo ne tik degalų, bet ir efektyviau išnaudoja vairuotojus, kurie reikalingi tik krovinį gabenant „paskutinę mylią“ – nuvežant į galutinį tašką bei pristatant iki geležinkelio.

Skaičiuojama, jog vien šio reiso metu į aplinką pateks net apie 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabes gabenant vilkikais.

„Galimybėmis pakrauti KIT puspriekabes ir reguliariu traukiniu gabenti jas iš ir į Vakarų Europą jau dabar aktyviai domisi užsienio įmonės, šiuo klausimu nuolat bendraujame su Vokietijos, Austrijos, Italijos, Prancūzijos terminalais ir logistikos kompanijomis, tad neabejojame, kad ši krovinių gabenimo sritis tikrai perspektyvi“, - sako A. Urbonas. Be to, ji autotransporto vežėjus iš konkurentų daro geležinkelio partneriais, patiriančiais naudą iš mažesnio vilkikų , vairuotojų ir kuro poreikių tam pačiam krovinių srautui pervežti.

Kauno intermodalinis terminalas: krovinių yra daugiau nei pajėgsime pervežti
© rail-baltica.lt nuotr.


Kelionė truko dvi dienas

Bandomuoju puspriekabių pervežimu atgabentos aštuonių transporto ir logistikos bendrovių – „Girteka Logistics“, „Vlantana“, „Hoptransa“, DSV, „Arcese“, „Solotransa“, „Nokvera“ ir „Griciaus įmonė“ puspriekabės. Puspriekabės ant specialios traukinio platformos užkrautos Vokietijoje, prie sienos su Nyderlandais esančiame Kaldenkircheno intermodaliniame terminale, o Šeštokus pasiekė europine vėže „Rail Baltica“.

Bandomojo maršruto Kaldenkirchenas-Šeštokai-Kaldenkirchenas ilgis - apie 3 tūkst. kilometrų, jo metu pervežtos 45 puspriekabės: 22 važiavo į Lietuvą, o atgal į Vokietiją - 23 puspriekabės. Maršrutą į vieną pusę traukinys įveikė per dvi dienas.

Reguliarūs puspriekabių reisai, numatoma, pradės kursuoti jau kitąmet, kai bus baigta Kauno geležinkelio mazgo rekonstrukcija pritaikant jį prie „Rail Baltica“ poreikių ir KIT bus europiniu geležinkeliu sujungtas su Vakarų Europos geležinkelių tinklu.

Kauno intermodalinis terminalas: krovinių yra daugiau nei pajėgsime pervežti
© rail-baltica.lt nuotr.


„Rail Baltica“ darbai Kaune

KIT pastatytas Palemono geležinkelio stotyje, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei magistralės „Via Baltica“. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona, patogus susisiekimas su Kauno oro uostu bei Klaipėdos jūrų uostu.

KIT įrengimas kainavo 25,4 mln. eurų, beveik 85 proc. sumos finansuota ES Sanglaudos fondo lėšomis. Bendrovės „Ernst&Young“ atlikta galimybių studija ir krovinių srautų prognozės rodo, kad Kaunas KIT dėka iki 2040 m. gali tikėtis apie 7,5 mln. eurų papildomų pajamų per metus.

Kauno intermodalinis terminalas – viena iš Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros dalių. Šiuo metu čia vyksta aktyvūs statybos darbai, kurių metu nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemono bus nutiestas europinio standarto geležinkelis.

Iš viso Kauno geležinkelio mazgas susideda iš keturių atkarpų: Kaunas-Palemonas, Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas.

Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia-Rokai – 2018 m. spalį. Kauno geležinkelio mazgo ruože Kaunas-Palemonas statybos pradėtos 2019 metų pradžioje iš šiuo metu įvykdyta jau daugiau kaip 70 proc. numatytų darbų.

Baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ linija važiuojančių traukinių.

„Rail Baltica“ – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica“ jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica“, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.


Užsakymo nr.: PT_84351267

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.0000

Kauno intermodalinis terminalas: krovinių yra daugiau nei pajėgsime pervežti (8)

Gegužės 14 dieną Šeštokus (Lazdijų raj.) pasiekė krovininis traukinys su 22 vilkikų...

Pradėta tiesti europinė geležinkelio vėžė nuo Kauno tunelio iki intermodalinio terminalo Palemone (6)

Kauno geležinkelio mazge, pritaikant jį „Rail Baltica“ poreikiams, nuo Kauno geležinkelio...

COVID-19 įvedė pokyčių, bet nesustabdė „Rail Baltica“ darbų Kaune (4)

Planuojama, kad 2021-ųjų pradžioje pirmasis krovininis traukinys su europinės geležinkelio...

Lenkijos ir Lietuvos geležinkeliai ieško naujų bendradarbiavimo galimybių plėtoti keleivių ir krovinių pervežimą (20)

Projekto „Rail Baltica“ rangos darbams intensyviai vykstant Lenkijoje ir Lietuvoje, abiejų...

„Rail Baltica“ priešiškos propagandos taikiklyje (23)

Viešai skelbiamą informaciją analizuojantys specialistai pastebėjo, kad pastaruoju metu palyginti...

Top naujienos

Karantino pragaras baigėsi: daugiausiai gyventojų dėl pandemijos netekusios Lombardijos sostinė šokiruoja pareigūnus (46)

Jau nebe vaiduoklių miestas! Toks pojūtis, tokia mintis neapleidžia pasižvalgius po barokinį...

Visą Lietuvą sukrėtusių Kauno žudynių byla – vėl teisėsaugos akiratyje (695)

Daugiau kaip prieš 10 metų visą Lietuvą sukrėtusių Kauno žudynių byla vėl atsidūrė ant...

Kardiologė išvardijo padidėjusio kraujospūdžio 7 simptomus: jei juos pastebite, turite imtis veiksmų (58)

Lietuvoje padidintą kraujo spaudimą turi netgi 60 procentų gyventojų. Apie hipertenziją laidoje...

Kinija imasi milžiniško 4,2 mlrd. dolerių vertės projekto Afrikoje (46)

Daugiau nei du dešimtmečius Zimbabvė bandė išjudinti milžiniško anglies energijos komplekso...

Orai lietuvių nelepins – paskutinę gegužės savaitę laukia nemažai lietaus (4)

Pirmadienio dieną aplink mūsų šalį suksis keli nykstantys žemo slėgio sūkuriai, todėl debesų...

Kipras birželį leis skrydžius iš Lietuvos: reikės pateikti koronaviruso tyrimo pažymą (28)

Kipro valdžia patvirtino veiksmų planą dėl Larnakos ir Pafoso oro uostų atidarymo, rašo KNEWS...

PSO: pasaulyje užsikrėtusiųjų naujuoju koronavirusu per parą padaugėjo 101 tūkst. (75)

Per pastarąją parą pasaulyje užfiksuota daugiau kaip 101 tūkst. naujų užsikrėtimo koronavirusu...

Delfi kino seansas: filmas „Liza, namo”

Vaiko siela nenori taikstytis su supančia aplinka. Filme mėginta užfiksuoti tai, kas atspindi vaiko...

Pilkoji zona: kas iš tiesų liko nepastebėta kontroversiškoje Švedijos kovoje su koronavirusu (137)

Švedija atsidūrė viso pasaulio dėmesio centre, kai priėmė sprendimą atsisakyti karantino kaip...

ESPN prisiminė gėdingą žalgiriečio Bowie poelgį – nesuprato nei savi, nei svetimi vaizdo įrašas (16)

Krepšininkai dažnai kartoja, kad žaidžia ne dėl asmeninės statistikos ir individualių...