Pagal „Rail Baltica“ projektą plėtojamas Kauno geležinkelio mazgas bei neužšąlantis Klaipėdos jūrų uostas suteikia Lietuvai visas galimybes tapti krovinių tranzito valstybe aptarnaujant Europos bei Azijos perkrovimo ir logistikos centrus, išsidėsčiusius palei pagrindinius sausumos ir jūros prekybos kelius Šiaurės–Pietų ir Vakarų–Rytų kryptimis.
Kauno intermodalinis terminalas
Kauno intermodalinis terminalas
© Organizatorių nuotr.

Varšuvą su Helsinkiu per Baltijos valstybes jungianti „Rail Baltica“ yra sudėtinė tarptautinio geležinkelio koridoriaus Šiaurės-Baltijos jūrų dalis.

Šis koridorius per Nyderlandus, Belgiją, Vokietiją ir Lenkiją jungia didžiausius Europos uostus – Roterdamą, Hamburgą ir Antverpeną su trimis Baltijos šalimis. Jungtis su Suomija palaikoma vykdant trumpųjų nuotolių laivybą Suomijos įlankoje, o ateityje numatoma Taliną sujungti su Helsinkiu po įlanka nutiestu tuneliu, kuriame atsiras vietos ir geležinkeliui.

Pelningas Arkties kelias

Tolesnis šio koridoriaus tęsimas į šiaurę nuties kelią būsimai jungčiai su atsirandančiu Arkties koridoriumi, ypač atsižvelgiant į pelningą alternatyvaus Šiaurės poliaračio jūrų kelio, jungiančio Europą ir Aziją, plėtros perspektyvą.

Be to, Šiaurės jūros–Baltijos jūros koridorius Varšuvoje kertasi su Baltijos–Adrijos koridoriumi, sujungsiančiu kokybiška geležinkelio vėže Lenkiją, Čekiją, Slovakiją, Austriją, Slovėniją ir Italiją.

Taip Baltijos šalys bus sujungtos su iki šiol nepatogiai pasiekiamomis Pietų Europos rinkomis.

Krovinių tranzito vartai

Nutiesus europinio standarto geležinkelį per Kauną, susidarys sąlygos vystyti logistikos grandinę, sukuriant galingą bazę krovinių komplektavimui, perrūšiavimui ir perkrovimui Šiaurės-Pietų ir Rytų-Vakarų kryptimis.

Atsižvelgiant į tai, kad iki Kauno ateina plačiojo standarto bėgiai, kuriais gabenami kroviniai iš Rytų, o Vakaruose turime neužšąlantį Klaipėdos jūrų uostą, Lietuva turi visas palankias sąlygas įsitvirtinti krovinių srautų koridoriuose kaip krovinių tranzito vartų valstybe.

Tokia išvystyta grandinė padidins konteinerinių traukinių tokių kaip „Vikingas“, „West Express“ ir „Saulė“ apkrovimą ir leis sukurti naujus konteinerinių traukinių maršrutus. Šalies verslininkai „Rail Baltica“ projekte naudą mato ne tik europinėje vėžėje, bet kompleksiškai kuriamoje infrastruktūroje. Verslui svarbus patogus priėjimas prie šios vėžės.

Numatyta, kad naujo koridoriaus Šiaurės-Baltijos jūrų atšakos Lietuvoje sujungs Klaipėdą, Kauną ir Vilnių. Be to, „Rail Baltica“ prisidės prie kitų susijusių transporto bei logistikos infrastruktūrinių projektų plėtros Lietuvoje.

Investuoja į terminalus

Šeštokuose veikia intremodalinis terminalas, skirtas konteinerių perkrovimui.

Marijampolėje, Šiauliuose ir Panevėžyje planuojama vystyti laisvąsias ekonomines zonas, o Kaune, Palemone pastatytas intermodalinis terminalas, kuris bus sujungtas su „Rail Baltica“ geležinkeliu. Taip bus išplėtota infrastruktūra reikalinga ne tik pačiai Lietuvai, bet ir Latvijai bei Estijai, kurie jos dar neturi.

Kaune verda darbai

Šiuo metu „Rail Baltica“ atkarpoje tarp Kauno ir Palemono geležinkelio stočių vykstantys statybos darbai - vieni svarbiausių ir sudėtingiausių šiame tarpvalstybiniame projekte. Iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Eismo saugumui ir susisiekimo patogumui užtikrinti bus įrengti tuneliai automobiliams ir požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams. Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Užsakymo nr.: PT_82583975

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

„Rail Baltica“ – projektas po propagandistų padidinamuoju stiklu (16)

„Rail Baltica“ – vienas labiausiai priešiškos propagandos puolamų Lietuvos projektų, kurio...

„Lietuvos geležinkeliai“ pristatė 101 įgyvendintą pokytį, parengusį naujam veiklos šimtmečiui (13)

Artėjant 101-ajam gimtadieniui, didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos...

„Rail Baltica“ kuria saugaus eismo infrastruktūrą (11)

Šių metų birželio 11 dieną „Lietuvos geležinkeliai“ mini dvyliktąją Tarptautinę saugaus...

„Rail Baltica“: diegiami tvarūs sprendimai, kurie mažina triukšmo taršą ir užtikrina aplinkos apsaugą (11)

Šiais laikais Europa susiduria su daugeliu iššūkių, kuriuos kelia šylantis klimatas bei aplinkos...

Kauno geležinkelio mazgas – iš paukščio skrydžio (foto) (5)

Prie rekonstrukcijos pabaigos artėjančiame Kauno geležinkelio mazge vykdomi paskutiniai darbai: nuo...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Skandalingiausios Vilniaus statybos pavirto tikra piktžaizde: žmonės, kurie padėjo aukso vertės parašus (13)

Viena gražiausių Vilniaus vietų turėjo tapti ramybės oaze gamtos pasiilgusiems vilniečiams,...

Prognozuoja NT nuomos verslo žlugimą: ar išlošė investavusieji per pandemiją? (185)

Per pastaruosius metus nekilnojamojo turto (NT) pardavimo kainos Lietuvoje augo sparčiausiai...

Nurodymui sėsti į lėktuvą ir palikti Tokiją nepaklususi baltarusė – saugoma policijos (145)

Baltarusijos bėgikė Kristina Cimanouskaja praleido naktį viešbutyje greta Tokijo Hanedos oro...

Lietuvoje nustatyta 212 naujų koronaviruso atvejų, mirčių neužfiksuota papildyta (55)

Praėjusią parą, sekmadienį, Lietuvoje patvirtinta 212 naujų koronaviruso (COVID-19) atvejų,...

Neteisėtų migrantų srautas savaitgalį pasiekė naujas aukštumas: tuoj vėl nebus, kur juos apgyvendinti (566)

Neteisėtai sieną iš Baltarusijos kertančių migrantų srautas pasiekė naujas aukštumas – per...

Lietuvos dviratininkės gaudo pirmą medalį treke: kvalifikacijos rezultatas – neįkvepiantis (8)

Senkančias Lietuvos delegacijos viltis iš Tokijo olimpinių žaidynių negrįžti tuščiomis...

Žiniasklaida: „Pfizer“ ir „Moderna“ didina vakcinų kainas Europos Sąjungai (69)

„ Pfizer Inc“ ir „Moderna Inc“ padidino savo gaminamų vakcinų nuo COVID-19 kainas Europos...

Rugpjūtis – pasiruošimo mokyklai mėnuo: šiemet tėveliams teks išleisti daugiau, bet yra viena gudrybė dalinasi sumomis ir idėjomis, kaip sutaupyti (4)

Vasaros prekes prekybos tinkluose jau pradeda išstuminėti mokyklai skirtos priemonės. Brangiausios...

Razmuvienė: delta atmaina yra daug kartų pavojingesnė už paprastą COVID-19, laiko laukti rudens nebėra (303)

Delta atmaina lemia, kad COVID-19 užsikrėtimų skaičius intensyviai auga ir situacija blogėja, o...

Neįprastos varžybos: ar suvalgytum aitriausią pasaulyje pipirą?

Trečius metus „aštriagalvių“ bendruomenę buriantys entuziastai vėl kviečia sudalyvauti...