Traukiniai jau dabar yra viena švariausių transporto rūšių pasaulyje, o greitai Lietuvoje turėsime dar daugiau galimybių važinėti elektra varomais traukiniais, kurių CO2 emisija bus nulinė. Ir tai tik vienas iš geležinkelio elektrifikavimo privalumų.
Rail Baltica
© Organizatorių nuotr.

Lietuvoje šiuo metu elektrifikuota apie dešimtadalį geležinkelių. Pagal Europos Sąjungos elektrifikuotų geležinkelių vidurkį, kuris siekia 50 proc. visų geležinkelių, mūsų šalis atsilieka, tačiau šį rodiklį sparčiai vejamės.

Iki 2022 metų Lietuva ketina pilnai elektrifikuoti geležinkelio liniją nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Įgyvendinus šį projektą Lietuvoje bus elektrifikuoti jau 25 proc. šalies geležinkelių.

Lietuvoje taip pat bus elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis „Rail Baltica“ nuo sienos su Lenkija iki Latvijos sienos. Planuojama, kad šia linija elektriniai traukiniai važiuos nuo 2026 metų.

CO2 emisija pasieks nulį

Dėl pervežamo krovinių kiekio ir tam sunaudojamų degalų kiekio santykio geležinkeliai laikomi viena ekologiškiausių transporto priemonių. Elektrifikavus geležinkelį ekologijos faktorius dar labiau išauga – kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ jau dabar vartoja tik iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektrą, elektrinio traukinio CO2 emisija Lietuvoje yra nulinė.

„Lietuvos geležinkelių“ atlikti skaičiavimai liudija, kad automobiliais iš Vilniaus į Klaipėdą pervežti 150 žmonių, prireiktų apie 770 litrų degalų. Tuo metu elektra varomam ir tiek pat keleivių vežančiam traukiniui degalų nereikia iš viso.

Tyliau ir greičiau

Ekologija – ne vienintelis elektrinių traukinių privalumas. Šalia geležinkelio gyvenantys žmonės galės džiaugtis ramesne aplinka, mat elektrinių traukinių triukšmo lygis iki 10 decibelų mažesnis nei dyzeliu varomu šilumvežių, kurių triukšmas siekia iki 56 decibelų.

Šiuo metu geležinkelio elektros tinklas pertvarkomas Kauno geležinkelio mazge, pritaikant jį „Rail Baltica“ vėžei. Būtent čia, planuojama, bus ne tik Lietuvos, bet ir visam regionui svarbus logistikos mazgas.

Kauno geležinkelio Kaunas-Palemonas atkarpoje atliekami „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai - vieni svarbiausių ir sudėtingiausių šiame tarpvalstybiniame projekte. Iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Centras – Kaune

Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio, atnaujintas elektros tinklas.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Užsakymo nr.: PT_82616377

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Savaitgalis su „Rail Baltica“: Marijampolė, įvertinta „National Geographic“ ir A. Užkalnio (5)

Antrajame ciklo „Savaitgalis su „Rail Baltica“ straipsnyje pristatome iš Kauno traukiniu vos...

Savaitgalis su „Rail Baltica“: Kazlų Rūda kviečia aktyvaus poilsio turistus (2)

Nors europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ numatoma baigti statyti 2026-aisiais, viena...

Palygino bilietų kainas – nustebsite sužinoję, kiek iš tiesų kainuoja kelionė (14)

Suplanavę kelionę iš Varšuvos į Berlyną, greičiausia pasinaudosite oro linijų paslaugomis. Mat...

Elektrifikuotu geležinkeliu: tyliau, švariau, greičiau (13)

Traukiniai jau dabar yra viena švariausių transporto rūšių pasaulyje, o greitai Lietuvoje...

Galimybė Lietuvai – tranzito vartai tarp Azijos ir Europos (9)

Pagal „Rail Baltica“ projektą plėtojamas Kauno geležinkelio mazgas bei neužšąlantis...

Top naujienos

Seimas nepailsta – vis ieško būdų, kaip pastorinti pinigines politikams (81)

Seimo Valstybės ir savivaldybių valdymo komitetas, panašu, kad rado būdą, kaip į Seimo...

Po kruvinų įvykių Kaune – slaptas planas išvaduoti galimą žudiką: akiratyje atsidūrę teisėjai apklausti STT (232)

Laisvę galima nusipirkti – jei ne už didelius, tai už labai didelius pinigus. Tokia taisykle...

Tūpsnis lenkams – kai jie baigs pardavinėti savo produkciją, lentynose vietos atsiras ir mums (12)

Šie metai kaip niekad nesėkmingi obuolius auginantiems Lietuvos sodininkams. Ir nors, palyginus su...

Macrono komanda lipte prilipusi prie netylančių telefonų: nepasiruošusius užklupo ir partnerius, ir konkurentus (4)

Prancūzijos pareigūnai didina apsukas, stengdamiesi pasinaudoti chaosu, kurį sukėlė naujausias...

Populiariausių partijų trejetuke – nauja lyderė: „valstiečiai“ atsidūrė rekordinėse žemumose (465)

Nors „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis sako manąs, kad šalies žmonės prie...

Mažvydas Jastramskis. Vargas valstybei, kuri proto nevertina (24)

Lietuvoje aukštasis mokslas nėra prioritetas. Jis rūpi mažai kam. Ir tai galioja ne tik...

Mirė „Mafijos tėvu“ vadintas Vidas Antonovas: paskutinis pokalbis ir atsiprašymas sujaudino šeimą (146)

Ketvirtadienio rytą mirė Vidas Antonovas . DELFI žiniomis, jo gyvybė užgeso Šiaulių miesto...

Šaltiniai: FNTT atliko kratą Širvintų tarybos nario sodyboje (20)

Finansinių nusikaltimų ir tyrimų tarnyba ( FNTT ) trečiadienį atliko kratą Širvintų rajone...

Valdantieji rado pamainą Žemaitaičiui papildyta 11:30 val. (32)

Valdantieji vietoje Remigijaus Žemaitaičio į Seimo vicepirmininkus nusprendė siūlyti Kęstutį...

Ką daryti ir ko nedaryti prisijungus prie viešo WiFi

Nors viešas nemokamas WiFi ryšys yra labai patogu, ypač keliaujant, tačiau jis yra ir pavojingas....