Traukiniai jau dabar yra viena švariausių transporto rūšių pasaulyje, o greitai Lietuvoje turėsime dar daugiau galimybių važinėti elektra varomais traukiniais, kurių CO2 emisija bus nulinė. Ir tai tik vienas iš geležinkelio elektrifikavimo privalumų.
Rail Baltica
© Organizatorių nuotr.

Lietuvoje šiuo metu elektrifikuota apie dešimtadalį geležinkelių. Pagal Europos Sąjungos elektrifikuotų geležinkelių vidurkį, kuris siekia 50 proc. visų geležinkelių, mūsų šalis atsilieka, tačiau šį rodiklį sparčiai vejamės.

Iki 2022 metų Lietuva ketina pilnai elektrifikuoti geležinkelio liniją nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Įgyvendinus šį projektą Lietuvoje bus elektrifikuoti jau 25 proc. šalies geležinkelių.

Lietuvoje taip pat bus elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis „Rail Baltica“ nuo sienos su Lenkija iki Latvijos sienos. Planuojama, kad šia linija elektriniai traukiniai važiuos nuo 2026 metų.

CO2 emisija pasieks nulį

Dėl pervežamo krovinių kiekio ir tam sunaudojamų degalų kiekio santykio geležinkeliai laikomi viena ekologiškiausių transporto priemonių. Elektrifikavus geležinkelį ekologijos faktorius dar labiau išauga – kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ jau dabar vartoja tik iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektrą, elektrinio traukinio CO2 emisija Lietuvoje yra nulinė.

„Lietuvos geležinkelių“ atlikti skaičiavimai liudija, kad automobiliais iš Vilniaus į Klaipėdą pervežti 150 žmonių, prireiktų apie 770 litrų degalų. Tuo metu elektra varomam ir tiek pat keleivių vežančiam traukiniui degalų nereikia iš viso.

Tyliau ir greičiau

Ekologija – ne vienintelis elektrinių traukinių privalumas. Šalia geležinkelio gyvenantys žmonės galės džiaugtis ramesne aplinka, mat elektrinių traukinių triukšmo lygis iki 10 decibelų mažesnis nei dyzeliu varomu šilumvežių, kurių triukšmas siekia iki 56 decibelų.

Šiuo metu geležinkelio elektros tinklas pertvarkomas Kauno geležinkelio mazge, pritaikant jį „Rail Baltica“ vėžei. Būtent čia, planuojama, bus ne tik Lietuvos, bet ir visam regionui svarbus logistikos mazgas.

Kauno geležinkelio Kaunas-Palemonas atkarpoje atliekami „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai - vieni svarbiausių ir sudėtingiausių šiame tarpvalstybiniame projekte. Iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Centras – Kaune

Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio, atnaujintas elektros tinklas.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Užsakymo nr.: PT_82616377

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Savaitgalis su „Rail Baltica“: pramogos ir gamta Suvalkuose (5)

Nors beveik pasienyje su Lietuva esantis Lenkijos miestas Suvalkai dažniausiai minimas kaip puiki...

Savaitgalis su „Rail Baltica“: devynių ežerų apsuptas Augustavas (3)

Nuo 1993 oficialiai kurortu pripažintas Augustavas daugiausia turistų sulaukia vasarą. Nenuostabu,...

Savaitgalis su „Rail Baltica“: Balstogė - mėgstantiems jaukius senamiesčius (16)

Norite atitrūkti nuo kasdienybės ir savaitgalį pasivaikščioti jaukiomis nepažįstamo...

Savaitgalis su „Rail Baltica“: Marijampolė, įvertinta „National Geographic“ ir A. Užkalnio (6)

Antrajame ciklo „Savaitgalis su „Rail Baltica“ straipsnyje pristatome iš Kauno traukiniu vos...

Savaitgalis su „Rail Baltica“: Kazlų Rūda kviečia aktyvaus poilsio turistus (2)

Nors europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ numatoma baigti statyti 2026-aisiais, viena...

Top naujienos

Nausėdos ir valdančiųjų susikirtimas iš tiesų nenuspėjamas: Narkevičiaus mįslė

Pirmadienio rytą įvykęs prezidento Gitano Nausėdos ir premjero Sauliaus Skvernelio susitikimas...

Ant Europos slenksčio bręstantis konfliktas artėja prie karščiausio taško: jau budi Turkijos jūrų pajėgos (113)

Ant Europos slenksčio seniai bręstantis konfliktas artėja prie karščiausio taško. Rytinėje...

Karbauskis – apie scenarijų, jei Nausėda jais nepatiki (102)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis laikosi pozicijos, kad...

Kai kam teks pasitempti: Veryga pristatė gydymo įstaigų reitingavimo sistemą sąrašas (24)

Pirmadienį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir ministras Aurelijus Veryga pristatė...

Komentuodamas Narkevičiaus klausimą Skvernelis užsiminė apie Vyriausybės pasitraukimą papildyta (280)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad pirmadienį, susitikęs su prezidentu Gitanu Nausėda,...

Maldeikienės ir Macijausko kivirčą matęs Mažylis: nusisukau į langą ir stengiausi neklausyti, kas vyksta (359)

Europarlamentaras Liudas Mažylis DELFI teigė, kad girdėjo lėktuve kilusį Aušros Maldeikienės ir...

Vilniuje paskelbtas planas „Skydas“ (2)

Pirmadienį, 13.30 val., Vilniuje, Liepkalnio ir Žirnių g. sankryžoje, prie Barduvos pastato,...

LMTA bendruomenė šauksmu iš balkono bandė atkreipti dėmesį į nesprendžiamas problemas (29)

Pirmadienio popietę Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojai ir studentai šauksmu bandė...

Paskelbti Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų laureatai papildyta (9)

Kultūros ministerijoje paskelbti Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų laureatai, kuriais...

Kalėdų karštinė keliuose: kaip keliauti, kad švenčių nesugadintų netikėtumai

Chaosas keliuose – neišvengiama problema prieš didžiąsias metų šventes. Vieni teigia, kad...