Koronaviruso pandemija bene per naktį privertė mados industriją perkelti prekybą į internetą. Ir nors sušvelninus karantino ribojimus prie fizinių parduotuvių nusidriekė eilės į vidų patekti norinčių klientų, mados industrijos atstovų teigimu, pandemija pakeitė mados sektoriaus realybę ir pavertė e. prekybą neatsiejama aprangos, avalynės ir aksesuarų parduotuvių dalimi.
Mados industrijoje: e-komercija pakeitė žaidimo taisykles

Mados prekių kategorijos atstovai pasakoja, kad praėję metai buvo itin sudėtingi šiam sektoriui. Dėl pandemijos užvėrus fizinių parduotuvių duris, apranga, avalyne ir aksesuarais prekiaujantys verslai neteko pagrindinio savo pardavimų kanalo.

Rogeris Puksas (Roger Puks), estiško kapitalo koncerno, valdančio tokius prekių ženklus kaip „Baltman“, „Monton“ ir „Ivo Nikkolo“, „Baltika Group“ atstovas teigia, kad koronaviruso pandemija įmonei sukėlė netikėtų iššūkių.

„Nebelikus įprastų tradicinės prekybos kanalų, privalėjome investuoti į e. prekybą. Tad praplėtėme bendrovės e-komercijos departamentą nuo vieno žmogaus iki dešimties. Tuo pat metu, norint mūsų klientams ne tik pasiūlyti visas prekes, kurias galima įsigyti fizinėse parduotuvėse, bet ir pristatyti jas per kelias dienas, teko reorganizuoti visą logistikos grandinę. Panašu, kad identiškas likimas ištiko ir kitus sektoriaus žaidėjus“, – sako R. Puksas.

Prekyba internetu padėjo atsistoti ant kojų

UAB „Lifestyle trade” prekybos vadovė Skirmantė Liutkutė taip pat pasakoja, kad dėl pandemijos susiklosčiusi situacija privertė ir jų įmonę veiklą pradėti elektroninėje erdvėje: „Perkėlę prekybą į internetą įsitikinome, kad specifika skiriasi nuo fizinės prekybos. Teko investuoti daugiau laiko į prekių pateikimą: atidžiai pasirinkti kiekvieno produkto nuotrauką, patraukliai išversti tekstus Baltijos šalių kalbomis. Vis dėlto visos investicijos į e. prekybą atsipirko.“

Mados industrijoje: e-komercija pakeitė žaidimo taisykles

„Puma“ prekinį ženklą atstovaujanti bendrovė „Lifestyle trade“ pradėjo prekybą per „Pigu.lt“. Prie e. prekybos platformos prisijungė ir ne tik vietos rinkoje, bet ir Lietuvoje bei Estijoje prekybą pradėjo ir italų krepšių, lagaminų gamybos prekių ženklo „Carpisa“ atstovai. Įmonės, valdančios šį prekės ženklą, valdybos narė Kitija Reinfelde antrina, kad prasidėjus pandemijai, įmonei teko uždaryti fizinės parduotuvės duris Latvijoje. Tačiau kilusius iššūkius pavyko paversti galimybėmis: „Pradėjus prekiauti internetu, piko metu stebėjome net 90 proc. išaugusį užsakymų skaičių, šiandien sparčiai auga ir e. parduotuvės „220.lv” prekybos centre internete pardavimai – kas mėnesį po 30 proc. Panašaus tempo greitai tikimės ir Lietuvoje bei Estijoje.“

E-komercija ir mados industrija nebe konkuruoja, o papildo viena kitą

Mados prekių industrijos atstovai, vertindami e-komercijos potencialą, vieningai teigia, kad e. prekyba tapo vienu pagrindinių apsipirkimo kanalų ir tai artimiausiu metu nesikeis.

„Skirtingų prekybos kanalų turėjimas – mados industrijos ateitis. E. prekyba leidžia pasiekti naujus, atokiau gyvenančius ir niekada mūsų fizinėse parduotuvėse nesilankiusius žmones. Tikimės, kad ateityje augs tiek fizinės, tiek elektroninės prekybos pardavimai“, – sako „Lifestyle trade“ prekybos vadovė S. Liutkutė.

R. Puksas priduria, kad pandemija lėmė, jog prekyba internetu mados sektoriuje tapo neatsiejamu atributu, ir dabar papildo fizinę prekybą, kuri turės sekti e-komercijos pramintu keliu: „Augant e. prekybos mastams, auga ir vartotojų lūkesčiai. Jie nori įsigytą prekę gauti kuo greičiau. Todėl mados industrijos įmonės privalės kuo labiau ištobulinti vidinius įmonių procesus ir užtikrinti, kad prekių pasirinkimas ir pirkėjų patiriama emocija būtų vienoda tiek fizinėje, tiek e. parduotuvėje.“

Kategorijos augimą lėmė pasikeitę pirkėjų įpročiai

Anot „Pigu.lt“ rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko, mados kategorijos augimo priežastys – pasikeitę vartotojų įpročiai ir vis labiau gyventojų pastebimi e-komercijos privalumai: milžiniškas asortimentas, saugus apsipirkimas, galimybė taupyti laiką ir rinktis ne tik gerą kainą, bet ir patogiausią mokėjimo bei pristatymo būdą.

Mados industrijoje: e-komercija pakeitė žaidimo taisykles

„Anksčiau vartotojai neįsivaizdavo, kaip galima įsigyti marškinėlius jų nepasimatavus ar rankinę jos nepačiupinėjus. Uždarius fizinės prekybos vietas, tai padaryti tapo nebeįmanoma, tad jie buvo priversti prekių ieškoti internete. E. prekybininkai, norėdami išlaikyti senus ir pritraukti naujus klientus, turėjo prisitaikyti ir gausiai investuoti į maksimaliai patogios patirties kūrimą: išsamiai aprašyti prekes, pateikti kokybiškas jų nuotraukas ir dar daugiau“, – sako „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Pasak jo, jau galima užtikrintai teigti, kad virtualus apsipirkimas tapo neatsiejama daugybės Baltijos šalių gyventojų kasdienybe, tad žmonės vis aktyviau pirks rūbus, avalynę ir aksesuarus internetu.

„Per metus „Pigu.lt“ prekybos centre internete ši kategorija iš populiariausiųjų sąrašo pabaigos šoktelėjo į top 5-uką, o kas mėnesį ji stabiliai auga apie 25 proc. Aprangos, avalynės ir aksesuarų kategorijos apyvarta per metus išaugo ir yra 8 kartus didesnė nei artimiausios top kategorijos. Šiuo metu asortimentą sudaro apie 100 tūkst. įvairių prekių ir daugiau nei 2 tūkst. skirtingų prekių ženklų. Savo pirkėją rado ir didėjančius pardavimus skaičiuoja „Puma“, „Vero Moda“, „Ivo Nikkolo“, „Tommy Hilfiger“, „Furla“, „Geox“, „Guess“, „Audimas“, „Nike“ ir daugybė kitų“, – sako E. Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Užsakymo nr.: PT_87259427

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Taupūs suvalkiečiai dosniai dalijasi savo mėsos produktais: paraugauti verta kiekvienam (1)

Suvalkijos kraštas jau nuo seno garsėja burnoje tirpstančiais mėsos produktais – skilandžiu,...

Kokius pirkinius gali finansuoti vartojimo kreditas?

Brangiau kainuojantys didesni pirkiniai bei paslaugos tam tikrais kasdienybės tarpsniais yra...

Galingiausias visų laikų „MacBook Pro“ – jau Lietuvoje (34)

Šiandien prasideda oficiali naujųjų „ MacBook Pro“ nešiojamų kompiuterių prekyba Lietuvoje....

Kapų tvarkymą lietuviai vis dažniau patiki specialistams: nuo žvakutės uždegimo iki pilno kapavietės sutvarkymo (13)

Tinkamai neprižiūrimi kapai apauga piktžolėmis, paminklai pasidengia apnašomis ir nuosėdomis,...

Jau ketvirtį amžiaus trunkantis bendradarbiavimas – „Kalnapilio-Tauro grupė“ pratęsė „Lietkabelio“ rėmimą

Aukštus tikslus šių metų sezone keliantis Panevėžio „ Lietkabelis “ sulaukė svarbaus...

Top naujienos

Papasakojo apie kasdienybę migrantų stovykloje: kaip vyko pirmasis konfliktas, kuriame nukentėjo pareigūnai

Neteisėti migrantai nerimsta. Šią savaitę konfliktas kilo tarp skirtingų tautybių moterų...

Darbą keisti šiuo metu – itin palanku, tačiau ekspertai įspėja dėl rizikų ateityje (5)

Rugsėjį 71 tūkstantis darbuotojų surado naują darbą – tai didžiausias mėnesio skaičius bent...

D+Hal Brands

Kinija pradeda kartoti Sovietų Sąjungos klaidas

Branduolinio ginklavimosi varžybų kurstymas, „vilko kario“ diplomatija ir priešų stumdymas –...

Beveik šimtas Lietuvos įmonių susidomėjo naujomis galimybėmis: Taivano ministras dėsto, kodėl tik dabar (29)

Šią savaitę Lietuvoje viešinti Taivano verslo delegacija dar prieš išvyką į Europą spėjo...

D+Joana Balčiuvienė

Keisčiausi laidojimo papročiai visame pasaulyje ir Lietuvoje: ko derėtų nebedaryti

Artėja Visų šventųjų diena ir Vėlinės – šventės, skirtos pagerbti mirusiųjų...

Priminė apie rudenį įsigaliojančias taisykles: dėl vienos datos klysta daugelis vairuotojų (2)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) primena, kad nuo lapkričio 1 d. Lietuvos keliuose...

Cristiano Ronaldo netrukus taps šešių vaikų tėvu: jo mylimoji laukiasi dvynukų

Futbolo žvaigždė Cristiano Ronaldo ir jo mylimoji Georgina Rodriguez laukiasi dvynukų.

Tai, ką matėme tik filmuose, tampa realybe: namai, kuriuose gyvensime po 10 metų ar net greičiau

6 val. ryto ir jūsų žadintuvas suskamba anksčiau, negu įprastai. Tai ne prietaiso gedimas:...

Karantino režimu gyvenanti Latvija per parą užfiksavo rekordinį mirčių skaičių atidaromas mobilusis morgas (531)

Latvijoje per pastarąją parą atlikus 24 032 testus patvirtinta 2 919 naujų koronavirusinės...

Audronė Urbonaitė. Apie Freken Bok, kuri neketino tapti darbiniu arkliu!

Ką apkaltinsime, kad vos per vienerius metus lyčių lygybė Europai virto antraeiliu dalyku? Darbas...