Kaip prekybininkai ruošiasi artėjančioms šventėms? Ko galima pasimokyti iš dar neseniai praūžusios koronaviruso pandemijos? Ir kokie automatizuoti įrankiai įgalina dirbti greičiau bei kokybiškiau valdyti logistikos ir sandėliavimo procesus?
Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)
Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)

Įprastai paskutinį metų ketvirtį, o ypač artėjant didžiosioms žiemos šventėms, ne tik prekybinės įmonės, bet ir vežėjai ruošiasi padidėjusioms apkrovoms bei srautams. Kartais šiuo laikotarpiu pardavimų apyvartos išauga iki 70 – 80 proc. visų metinių pardavimų. Visgi, prognozuoti, koks bus šis ketvirtis, kol kas – sunku, koronaviruso atvejų skaičiui artėjant prie pavasarinio lygio.

Kokias pamokas pirmąjį šių metų ketvirtį išmoko didmeninės prekybos bendrovės „Vilandros“ komanda? Apie tai – pokalbis su bendrovės logistikos bei sandėlių vadovu Augustinu Šiursku.

Su kokiais iššūkiais susidūrėte pirmosios pandemijos bangos metu?

Karantino periodu kiekvieną dieną būdavo vis nauja istorija. Sandėlis negalėjo planuotis savo darbo, nes užsakymų skaičius ir jų dydis kito valandomis, o ne dienomis. Visi puikiai prisimename: vieną dieną šluojamos parduotuvių lentynos, kitą – visi užsidarę sėdime ir neiname iš namų.

Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)
Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)

Prekyboje, kaip ir kitose verslo srityse, laimi tas, kas geriausiai prisitaiko prie kintančių sąlygų. Laimi ne didžiausias, o greičiausias. Pandemijos laikotarpis mus išmokė optimizuoti visos komandos prioritetus, matyti ir girdėti rinkos (klientų) poreikius, reaguoti į tiekėjų galimybes ir operatyviai keisti visų komandos narių dienotvarkę.

Tačiau tai, ko dar niekada nebuvo įmonės istorijoje, tai staigaus draudimo eiti į kasdienę darbo vietą. Tiek žmonių šeimyniniai gyvenimai, tiek ir verslo aplinka akimirksniu persikėlė į virtualias erdves. Visi išmokome naudotis „Teams“, „Meets“, „Zoom“ programomis ar kitais sprendimais. Todėl baimė ir nežinomybė antrosios pandemijos atveju būtų ženkliai mažesnė.

Daugiau klausimų šiuo metu kelia vartotojų elgsena ir pirkimų kultūros pokyčiai. Tačiau ateities negalime nuspėti, galbūt, ir neverta spekuliuoti. Svarbu suprasti, kad rytoj niekada nebus to, kas buvo vakar.

Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)
Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)

Kaip šiuo metu ruošiatės artėjančioms šventėms?

Visos komandos tikslas – laimingas klientas. Tai reiškia, optimaliai suvaldytas prekių srautas bei logistikos išlaidos, greitas prisitaikymas prie kintančių poreikių. Daugelį mažiau kintančių procesų paliekame savai eigai, prognozuodami, kad atitiks įprastą Kalėdinį sezoną. Su komanda esame numatę ne vieną pandeminį scenarijų, o su tiekėjais – pasitvirtinę galimybių planus.

Dar metų pradžioje logistikos klausimus patikėjome neseniai rinkoje pasirodžiusiai pervežimų valdymo platformai „Freidesk.com“. Jos dėka force majore metu galėjome greičiau ir geriau reaguoti į kainų svyravimus, t. y. kintančią pasiūlą ir paklausą. Pagal tai rinkomės, kas tuo metu buvo aktualiausia – ar trumpesnis tranzito terminas, ar pigesnė kaina.

Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)
Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)

Kiek laiko užtrukote, kol įpratote dirbti su išmaniąja platforma? Ar buvo sunku?

Priprasti prie naujos sistemos man nereikėjo nė pusvalandžio. Tikrai nebuvo sudėtinga, priešingai, naudojant vieną sinchronizuotą įrankį darbas labai palengvėjo. Platforma leidžia greitai ir paprastai susirasti, pasirinkti transportą ir patvirtinti užsakymą. Geriausių kainų atranką taip pat atlieka programa – nereikia pačiam sekti rinkos, viskas vyksta automatiškai, „online“. Sumažėjo ir kiti kasdieniai rūpesčiai, kaip, pavyzdžiui, pervežimo dokumentų bei jų sąskaitų paieška. Dabar vietoj valandos sugaištame vos kelias minutes, o sutaupytą laiką ir energiją galime skirti kitoms veikloms.

Ateitis – sinchronizuoti, automatizuoti procesai. Kaip šiuo metu optimizuojate sandėlio darbus?

Mes pasirinkome tos pačios „Freidesk“ platformos siūlomą sandėlių valdymo modulį „On Time“. Dar prieš pirmąjį karantiną spėjome optimizuoti savo sandėlio plotą, todėl dabar turime galimybę prisitraukti naujų 3PL klientų, kuriems galime pasiūlyti daug kokybiškesnes paslaugas.

Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)
Krovinių valdymo sistema (Freidesk archyvo nuotr.)

Šiuo laiku mums labai svarbu optimizuoti, sinchronizuoti sandėlio valdymo procesus, kurie leidžia ne tik sutaupyti kaštus, bet ir pagerinti trečiųjų šalių logistikos paslaugų (3PL) kokybę. Klientų kroviniui atvykus į sandėlį, jie gauna automatines žinutes, gali greičiau reaguoti į besikeičiančias situacijas, o mes savo ruožtu – geriau prognozuoti bei organizuoti savo sandėlio krovos darbus.

Užsakymo nr.: PT_85470543

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
5.0000

Kaip išsirinkti pačią geriausią keptuvę: išsamus gidas ir patarimai (16)

Daugelis tikriausiai sutiks, kad keptuvė – vienas iš dažniausiai naudojamų virtuvės...

Lietuvoje internetinių renginių potencialas – neišnaudotas (2)

Daugybė rinkodaros ekspertų didelį internetinių renginių (online) populiarumo augimą...

Naujame LNK projekte bus pravertos durys į rizikos ir privataus kapitalo fondų investicijų pasaulį (4)

Jau šį šeštadienį 10 val. LNK eteryje startuos naujas verslo finansavimo realybės projektas...

Prekybinių įmonių ateitis – sinchronizuoti, automatizuoti procesai? (3)

Kaip prekybininkai ruošiasi artėjančioms šventėms? Ko galima pasimokyti iš dar neseniai...

Apyvartinių lėšų trūkumas: kokias sąlygas gauti pinigų siūlo rinka? (1)

Nuolatinė apyvartinių lėšų cirkuliacija yra stabilios įmonės garantas: leidžia laiku apmokėti...

Top naujienos

Armonaitė prabilo apie koalicijos dėlionę su konservatoriais: susitarimai bus sudėtingi (944)

Iki rinkimų lieka vis mažiau laiko, politinės kovos vyksta, tačiau Laivės partijos lyderė...

Pastebėjo dar vieną veiksnį, didinantį pavojų susirgti sunkesne COVID-19 forma: aktualu ne vienam (96)

JAV ligų kontrolės ir prevencijos centrams (CDC) pareiškus, kad antsvorį turintiems žmonėms,...

Ekspertai įvardijo blogiausią JAV rinkimų scenarijų: neramumams ruošiasi netgi kaimynai (141)

Kalendoriui iki JAV prezidento rinkimų skaičiuojant 15 dienų tampa aišku, kad nepaisant jų...

Su Saboniu ir Valančiūnu žaidęs NBA čempionas: atrodo, kad lietuviai yra pozityvūs žmonės (9)

Dėl pandemijos stabdytas ir kaip niekada ilgai užtrukęs NBA sezonas galiausiai pasiekė finišo...

Laukia permainingi orai: antradienį – trumpa proga pasidžiaugti (2)

Antradienį – proga pasidžiaugti sausesniais orais: pirmoje dienos pusėje dažnai švies saulė,...

Rusijos gyventojai įvardijo draugų ir priešų sąrašą: Lietuvai vėl teko garbinga vieta (732)

Pasakyk, kas tavo draugai ir aš pasakysiu, kas tu. Toks posakis Rusijoje kasmet yra pritaikomas...

Merūnas Vitulskis – atvirai apie dalyvavimą gimdyme, sunkiausią etapą ir kaip šiandien vaikai numalšina jųdviejų ginčus su Erika (77)

Kartais atrodo, kad mamos ir tik mamos augina vaikus. Jos maitina, jos auklėja, jos skaito jiems...

Kristina Kybartaitė | D+ nariams

Kvepalai trumpai laikosi? Atskleisiu kelias paslaptis

Renkantis naujus kvepalus vienas pirmiausiai užduodamų klausimų yra net ne tai, ar kvapas...

Į kavinę pakvietęs BMW vairuotojas kas 10 min. lakstė į tualetą – čia buvo ne blogiausia (124)

Vos perskaičiusi antraštę „ Į pasimatymą atvažiavo darbiniu „busiuku“, o vėliau...

Laisvos gerbėjai stebisi jos pasikeitusia išvaizda: anksčiau vadino siauralūpe, dabar vėl negerai (166)

Dainininkė Donata Gutauskienė-Laisva jau kuris laikas savo gerbėjus stebina kiek pasikeitusia...