Daugelis automobilių savininkų alyvą renkasi išties atmestinai – nekreipiamas dėmesys į vairuojamo automobilio gamintojo rekomendacijas ir specifikacijas, dažnai pasikliaujama draugų patarimais arba perkama tiesiog išvydus nuolaidą. „Shell“ produktų grupės vadovas Ramūnas Brazys atskleidė, kokios klaidos dažniausiai daromos perkant alyvą, kas kiek laiko ją reikia keisti ir kodėl nevalia numoti ranka, jei alyvą keitėte seniau nei prieš metus.
© Shutterstock

„Pagrindinė klaida, kurią daro klientai, tai renkasi alyvą pagal jos klampumą. Pamato užrašą „10W-40“ ar „5W-40“ ir perka. Gal anksčiau taip ir buvo galima daryti, o šiuo metu, kai yra „Euro 6“ standartai ir kiti reikalavimai - kiekvienas gamintojas gamina skirtingus automobilius su skirtingais dyzelino dalelių filtrais (angl. DPF).

Jei 10-ies metų senumo automobilis neturi dalelių filtro, tai jam visai nebūtina naudoti mažo peleningumo alyvos. Daugelis žmonių šiuo metu daugiausia renkasi mažo peleningumo ir 5W-30 klampumo alyvą tiek benzinu, tiek dyzelinu varomiems automobiliams nors dalelių filtrai yra tik dyzeliniuose automobiliuose, benzininiuose – tokių filtrų nėra. Tad renkantis alyvą būtina atkreipti dėmesį į tai, ar jūsų automobilyje yra kietųjų dalelių filtras. Jeigu tokio filtro nėra, tai ir nėra būtinybės naudoti mažo peleningumo alyvos, kurios suderinamos su tokiais filtrais“, - sako R. Brazys.

Specialistas pastebi, kad daugelis žmonių perka tam tikrą alyvą tiesiog prisiklausę pavienių patarimų, susidarę klaidingą nuomonę ir neįsigilinę.

„Pagrindinis dalykas, kurio mes mokome automobilių servisus ir tinklus, kurie pardavinėja tepalus, kad padėtų žmonėms išsirinkti ne tik žiūrint į klampumą, bet pagal specifikacijas ir automobilių gamintojų rekomendacijas“, - teigia „Shell“ atstovas.

Tinkamai pasirinkti alyvą tampa itin svarbu žiemos sezonu. Pirmasis skaičius nusako alyvos klampumą esant žiemos sąlygomis, t.y. minusinėje temperatūrose, pvz:. 0W, 5W, 10W, o raidė „W“ reiškia būtent žiemos sezonui pritaikytą alyvą. ( angl. „W“- „Winter“, lietuviškai - žiema). Kuo šis skaičius mažesnis, tuo alyva minusinėje temperatūroje yra skystesnė ir atvirkščiai - kuo skaičius didesnis, tuo alyvos klampa didesnė . Antrasis skaičius žymi alyvos klampumą esant 100°C, t. y. varikliui pasiekus darbinę temperatūrą. Kuo mažesnis antrasis skaičius, tuo mažesnės klampa, ir atvirkščiai. Trumpai tariant, visa sezoninė alyva turi būti pakankamai skysta variklio paleidimo metu ir pakankamai tiršta, kad užtikrintų tinkamą klampumą esant maksimaliam variklio apkrovimui.

Matome, kad šiuo metu populiariausios alyvos, kurių klampumai minusinėje temperatūroje yra 0W-30 ir 5W-30. Faktiškai „0W-30“ klampos alyva yra geresnė, bet tokia alyva – brangiausia, ir atitinkamai 5W-30 klampos alyva šiek tiek pigesnė. Didžioji pirkėjų dalis renkasi „5W-30“, likusieji - „0W-30“ arba vis dar renkasi „10W-40“, tačiau pastarasis klampumas jau nėra populiarus vartotojų tarpe. Kuo skaičius xW didesnis, tuo alyva tirštesnė ir žiemos sąlygomis bus sunkiau užvesti automobilį, t.y. naudojant „10W-40“ klampos alyvą, automobilį bus sunkiau užvesti lyginant su „5W-30“ ar „0W-30“ alyva, - aiškino R. Brazys.

Alyvą keisti rekomenduojama atsižvelgiant į automobilio gamintojo rekomendacijas: „Jose visuomet nurodyta keisti alyvą šiais atvejais: pravažiavus, pavyzdžiui, 15-20 tūkst. kilometrų (priklausomai nuo gamintojo), arba apie alyvos keitimo intervalą pastebėjus informaciją automobilio informaciniame skydelyje, arba prabėgus vieneriems metams. Jei žmogus važinėja mažai - alyvą jam užteks keisti kartą per metus, tačiau tie, kurie važinėja daug, turėtų keisti taip, kaip nurodyta automobilio instrukcijoje. Tarkime, aš pats per mėnesį pravažiuoju mažiausiai 3 tūkst. kilometrų. Per metus susidaro 36 tūkst. kilometrų, tadėl vienų metų laikotarpyje alyvą turiu keisti mažiausiai 2 kartus.“

R. Brazys atkreipia dėmesį ir į alyvos filtrus, kurie turi būti keičiami kaskart keičiant alyvą. Pašnekovas primena, jog nereikėtų pamiršti apie dyzelino dalelių filtrus: „Jei dyzelinis automobilis yra su dalelių filtru ir bus naudojama standartinė alyva, tai ilgainiui dalelių filtras užsikimš. Tokiems automobiliams būtina naudoti specialią – mažo peleningumo (angl. Low SAPS) alyvą, kurios klasė pagal europinę specifikaciją žymima raide C ir yra skirta automobiliams su įmontuotais dyzelino dalelių filtrais. Tokios klasės alyvoje yra apribotas pelenų, fosforo ir sieros kiekis.“

Pasak specialisto, viena iš pagrindinių alyvos paskirčių yra plauti variklį ir neleisti formuotis suodžių gabalams ar nešvarumams, kurie tirština alyvą bei didina nusidėvėjimą, tad pasekmės nekeičiant alyvos gresia rimtos.

„Viso naudojimosi metu alyva į save absorbuoja kenksmingas medžiagas, suodžius, šlakus, purvą, nuosėdas ir kitas degimo proceso metu susidarančias medžiagas. Jei nesivadovausite gamintojų rekomendacijomis ir nekeisite alyvos, po kurio laiko ji teisiog nebeatliks savo funkcijos, nes į save absorbuos tiek daug blogųjų medžiagų, jog nebepajėgs plauti ir apsaugoti variklio, tad prasidės įvairūs kenksmingi dilimo procesai. Pakeitus alyvą šviežia, ji vėl šviežiai plauna variklį ir absorbuoja medžiagas bei „dirba savo darbą“ iki kito keitimo.

Butent per pastaruosius metus iš didžiausių variklių gamintojų pastebimas ypatingas dėmesys variklio švara. Jei savo variklio švarą išlaikysite artimą gamykliniam švarumui, tai neprarasite variklio eksploatacinio galingumo bei nusidėvėjimas bus minimalus – to pasekoje turėsite ilgaamžiškesnį variklį“, - sako R. Brazys.

Užsakymo nr.: PT_76040915

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Biurokratija trauktis nenori: išskyrė ministerijas rekordininkes ir tikras klampynes (18)

Bene visos iki šiol dirbusios Lietuvos valdžios žadėjo mažinti biurokratinį aparatą. Ne...

Niekas apie tai nepagalvojo: skyrybų atveju tektų dalintis ir kaupiamą pensiją (7)

Senatvei kaupiamos lėšos pagal įstatymą yra laikomos bendru sutuoktinių turtu, tad skyrybų...

Orai: šaltis parodys savo nagus (13)

Pirmadienio dieną iš vakarų priartės nauja kritulių zona. Debesuotumas sparčiai didės....

Dėl 100 tūkst. ryžosi ekstremaliam eksperimentui: žmogaus protui tai per žiaurus išbandymas haliucinuoti pradėjo jau 3 parą (63)

Richas Alati tegalvojo apie šešiaženklę sumą. Kad ją laimėtų, jam tereikėjo ištverti 30...

Pagrindinis priekaištas Skverneliui: ką jo vietoje darė Grybauskaitė (489)

Į prezidentus kandidatuojantis Saulius Skvernelis teigė nematąs priežasčių, kodėl turėtų...

Dvigubas karštakošio Gordono Ramsay gyvenimas: šis virtuvės šefas sudėtingesnė asmenybė, nei manėte (1)

Šiandien virtuvės šefai nebėra tik beveidžiai virtuvės gilumoje pasislėpę maisto gamintojai...

(Ne)Grįžtu. Apie tradicijas mirusįjį šarvoti lovoje ir emigracijoje palaidotus lietuvius (26)

Kai kurie nė neketina grįžti iš emigracijos, kiti apie tai svajoja dešimtmetį, o dar kiti...

Kaltinimų dėl neva išsigalvoto neįgalumo sulaukusi Antonovienė pratrūko: tik retas žino, kokią kainą moku už sportą (199)

„Mafijos tėvu“ vadinamo Vido Antonovo žmona Rima neseniai ir vėl atsidūrė dėmesio centre....

Miestietis laimingas pabėgęs į ekologišką vienkiemį, kuriam valdininkai net nesuteikia adreso (27)

Jei kadaise kauniečiui Tomui Didžiuliui kas būtų pasakęs, kad jis, tikras miesto vaikas, augęs...

Puikų Messi smūgį atrėmęs vartininkas nesulaikė „su mėsomis“ taranavusio Suarezo epizodo įrašas (1)

Ispanijos „ La Liga “ čempionate 20-ame ture sunkią pergalę pasiekė namuose rungtyniavusi...