aA
Aplinkos ministerija siūlo atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir vietoje jo įvesti naują metinį taršos mokestį. Ministerijos teigimu, į valstybės biudžetą būtų surinkta apie 170 mln. eurų. Tačiau šie milijonai yra Lietuvos žmonių, kurie jau šiandien susiduria su klausimu, kaip išgyventi, pinigai. Tų, kurie neišgali nusipirkti geresnio, mažiau taršaus automobilio, pinigai.
Viktoras Fiodorovas
Viktoras Fiodorovas
© DELFI / Julius Kalinskas

Tokio mokesčio atsiradimas tik dar labiau apsunkintų ir taip nelengvą situaciją, kai žmonės kasdien susiduria su vis didesnėmis sąskaitomis: brangsta maisto produktai, kyla elektros, šildymo kainos, o infliacija nevaldomai auga.

Priimant 2022 m. biudžetą buvo keliami akcizai degalams, todėl ministras Simonas Gentvilas žadėjo, kad taršos mokestis bus atidėtas.

Taršos mokesčio vaidmenį jau atlieka kuro akcizo mokestis, kuris atspindi tikrąją situaciją – kaip, kiek naudojamas automobilis.

Tačiau šiandien matome – valdantieji nesilaiko savo žodžio, tad prie akcizų degalams augimo prisidės ir taršos mokestis. Tarsi gyventojams dar negana mokesčių ir kainų didėjimo...

Nuoširdžiai neįsivaizduoju, ką sau mano valdantieji šitaip mokesčiais apkraudami žmones. Projektas – teikimo stadijoje, tad dar turime laiko. Labai tikiuosi, kad parlamentarams žmoniškumo nepritrūks ir toks projektas neįgaus kūno.

Kas keistųsi?

Jei Seimas pritartų šiam Aplinkos ministerijos siūlymui, nuo 2023 m. metiniu naudojimo mokesčiu būtų apmokestinti daugiau kaip 130 g/km C02 išmetančių transporto priemonių vairuotojai.

Valdantieji tvirtina, kad šis mokestis motyvuos gyventojus atsisakyti nenaudojamų ar retai naudojamų ir ilgą laiką parkavimo vietas užimančių automobilių. Tačiau tuomet kyla klausimas – kuo čia dėtas taršos mokestis, jei automobilis net nevažiuoja? Kur slypi logika, kai taršos mokesčiu apmokestinamas nejudantis automobilis? Negi jis išties aplinką teršia labiau nei kasdien dešimtis ar šimtus kilometrų nuvažiuojantis neva netaršus automobilis?

Realybė tokia, kad mokestis smogs mažiausiai pasiturintiems, juk ne iš gero gyvenimo žmonės važinėja tokiais automobiliais. O gal ministerija mano, kad išsigandę mokesčio vargingiau gyvenantys žmonės staiga ims pirkti naujus, netaršius automobilius? Už kokias lėšas, kai dažnas jau ima sukti galvą, iš ko jam vaistų nusipirkti?

Jei šis projektas visgi bus priimtas, daugiau kaip pusė automobilių savininkų mokės iki 100 Eur dydžio mokestį per metus. Tokį mokestį mokėtų net 82 proc. bezininių transporto priemonių valdytojų. Tad tai neišvengiamai palies beveik kiekvieną Lietuvos šeimą.

Utopinių klejojimų, kad mokestis labiau skatins gyventojus ir įmones įsigyti naujas ar naudotas į Lietuvą įvežamas mažiau taršias transporto priemones, net klausytis sunku. Kartais atrodo, kad ministras iš mėnulio iškrito stebėdamasis, kodėl gi žmonės nenori pirkti tų naujų, netaršių automobilių.

Iš kokių pinigų žmonės pirks tuos naujus ar mažiau taršius automobilius? Gaila, kad valdantieji, galvodami apie ekologiją ir žaliąjį kursą, pamiršo žmones ir jų realybę.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(44 žmonės įvertino)
4.5909

Top naujienos

Policiją sudomino tiesioginės transliacijos feisbuke: įkliuvo drabužius „gyvai“ demonstravusi pardavėja (77)

Socialiniame tinkle „ Facebook “ tiesiogines transliacijas rengusi ir jų metu įvairius...

D+Dailius Dargis

Rusijos „įteisintieji vagys“ patikimu laikė tik vieną Lietuvos nusikaltėlį: nors Daktaras buvo pakviestas į susitikimą, rusai jį paliko už durų

Nuo pat pirmųjų nepriklausomybės dienų Lietuvoje telkėsi ne tik pilietinė visuomenė, bet ir...

PSO atstovė atsakė, kas padėtų užbaigti pandemiją: antraip negalėsime sakyti, kad virusą įveikėme

Ar gali būti, jog šiais metais gali baigtis pandemija? Kaip Pasaulio sveikatos organizacija (PSO)...

Po žiemiško savaitgalio – vyraus labai nepastovūs orai

Po žiemiškai šaltos nakties, šiandien sulauksime artėjančio ciklono genamų pokyčių....

Perspėja į Tailandą plūstančius lietuvius: nemokamos pramogos čia gali kainuoti labai brangiai (22)

Jeigu reklamoje sakoma, kad paslauga nemokama – dešimt kartų patikrinkite pasiūlymą, nes...

D+Julija Leimonė

Legendinės Vilniaus aludės lankytojas Ugnius – apie ypatingą aludės aurą, skaniausius patiekalus ir lankytojus, tarp kurių nebuvo padugnių (5)

Sovietmečiu Vilniuje gyvenusieji galėtų suskaičiuoti ne vieną šaunią vietelę, į kurią...

D+Modesta Meškė

Grožio ekspertė atkreipė dėmesį, ką savo veidui sendamos ėmė daryti Jennifer Lopez ir Madonna, kad išliktų jaunatviškos: dabar tai – mados viršūnė

Norėdamos atrodyti jauniau, brandos sulaukusios moterys, o ypač pasaulyje žinomos žvaigždės...

„Barcelonos“ triumfas Madride: nutraukė ilgą „Real“ pergalių seriją po rungtynių – Šaro ir Laso konfliktas (1)

Ispanijos krepšinio ACB pirmenybėse užtikrintai pirmaujančios Madrido „Real“ (16-2) ekipos...

Sužinojusi, kokius bernvakarį ir mergvakarį jai su sužadėtiniu ruošia draugai, pakraupo: po to ir vestuvės neįvyksta (17)

Su sužadėtiniu planuojame vestuves ir, kaip dabar madinga, sprendžiame klausimą dėl...

Kaip gyvena turtingiausių rusų vaikai: vairuoja ekonominės klasės elektromobilį, vengia viešumos ir slepia asmeninį gyvenimą (17)

Nuo 2015 m. „Forbes“ kasmet publikuoja rusų milijardierių paveldėtojų sąrašą. Kaip jis...