Jau baigiam užmiršti, kaip buvo pratrūkęs estų ministras.
Gintautas Labanauskas
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

„The Wall Street Journal“ žurnalistas pirmu ypu išvertė aštriai ir, matyt, teisingai: „Idiotai Lietuvos Vyriausybėje“. Vėliau kilo regioninio lygio skandaliukas ir žurnalistas pasitaisė. Neva „kvailys“ yra tinkamesnis estiško žodžio „jobud“ vertimas. Gi tikrasis šio termino atitikmuo – anglų kalbos miesto žargone vartojamas terminas „jerks“, t.y. savanaudiškas, manipuliuojantis šmikis, kuris merginas vertina tik kiek labiau nei savigyrai iškovojamus daiktus.

Kad ir kiek tai žeistų mūsų visų savimeilę, tačiau Johanas Partsas iš esmės pataikė į dešimtuką. Būtent savanaudiškai ir trumparegiškai elgiasi dabartiniai Lietuvos transporto sektoriaus vadovai – gina atskirų partijos narių ir kelių asmenų, spekuliuojančių supirktais žemės sklypais, interesus.

Estų ministras atsiprašė, tačiau greičiausiai ne dėl klausimo esmės, bet dėl pasisakymo tono.

Kieno ir kiek kartų turės atsiprašyti „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, spjovęs į Europos Sąjungos regionų vystymo politiką, į Lietuvos transporto vystymo strategijos gaires ir vienašališkai nusprendęs, kad Kaunas jau nebe perspektyvinis Lietuvos transporto intermodalinis ir logistikos centras, bent jau taip galima spręsti iš jo pasisakymų viešoje erdvėje.

Aišku, sunku patikėti, kad tokie pasisakymai nesuderinti su susisiekimo ministru. Gal tai tiesiog natūrali tąsa veiksmų,  dėl kurių gali visai nebelikti „Rail Baltica“ projekto.

Diskusijos apie „Rail Baltica“ vėžės maršrutą vyko dar a.a. Algirdui Brazauskui būnant premjeru. Tuomet pagrindines kliūtys buvo: išspręsti, kurioje vietoje - Mauručiuose ar Palemone europinė vėžė įsirems į būsimą logistikos centrą ir kaimynų lenkų transporto infrastruktūros vystymo prioritetai vakarų kryptimi, pirmenybę teikiant Varšuvos –Berlyno koridoriui.

Esminiai sprendimai padaryti, didelę patirtį turinčių ir įvairioms institucijoms atstovaujančių specialistų darbo grupė pasakė aiškiai ir paprastai – planuojama vėžė turi eiti per Kauną su transporto logistikos jungtimi Palemone. Pavyko įtikinti ir kaimynus, kad geležinkelio ašis šiaurė –pietūs nuo Helsinkio iki Varšuvos, integruojantis į transeuropinį geležinkelių tinklą, ne mažiau svarbi ir perspektyvi negu vakarinė.

Tokie sprendimai jau tuomet nepatiko daug kam. Bėgant metams oponentai nesikeitė, o atvirkščiai – daugėjo naujų sklypų savininkų, didėjo interesai ir supratimas, kad tikėtinas uždarbis (už valstybės išperkamus žemės sklypus) skaičiuojamas ne procentais, o kartais.

Paradoksalu, tačiau geležinkelių transportas šiuo klausimu yra nustumtas į šoną. Bent kartą matę ekonominius skaičiavimus suvokia, kad vilniečiai ir miesto svečiai yra mizeris, nedarantis jokios įtakos vėžės ekonominiam perspektyvumui. Juo labiau, kad dabar puikiai veikiantis greitųjų Vilnius-Kaunas traukinių maršrutas sėkmingai užpildytų trūkstamą segmentą.

Lygiai taip pat ir geležinkelio krovinių transportui Vilnius nėra aukso puodas. Seniai akivaizdu, jog daugelis logistikos centrų kuriasi aplink Kauną ir tik politiniai sprendimai (kaip kad sprendimas intermodalinio transporto terminalą kurti Vaidotuose) keičia natūralų geografinį status quo.

Šiandien be paprastų ir suprantamų Lietuvos banko valdybos nario Raimondo Kuodžio kritinių argumentų dažniau galima išgirsti puse lupų šnibždamą atsakymą – socialdemokratų ministras turi atidirbti partijos rėmėjams, kuriuos ankstesnis Masiulio valdymo etapas jau buvo bebaigiąs išstumti iš transporto aruodų. „Jeigu ne dabar, tai kada?“ – klausia pilkieji kardinolai. „Rail Baltica“ investicijas vykdant estiškai – skaidriai ir ekonomiškai pamatuotai – neliktų galimybių pasišildyti prie bendro laužo. O tai dabartiniam ministrui Rimantui Sinkevičiui – galbūt gyvenimo šansas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Liūdna prognozė dėl miestų vaiduoklių pildosi (171)

Vilnius, Kaunas ir Klaipėda tarsi garvežys tempia Lietuvos ekonomiką, bet ar ilgam? Nesustojanti...

Gabrielius Landsbergis patikrino Verygos tvarką: apsilankęs keliose vaistinėse pamatė, kur tikroji problema (367)

Vaistinių ydas, kaip pats tai įvardino, aptikęs sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga...

Seime Aurelijui Verygai bręsta interpeliacija patikslinta (721)

Pirmadienį susitikusios opozicinės frakcijos nusprendė rengti interpeliaciją sveikatos apsaugos...

Palangoje pradėjusi burtis neįprasta rinktinė kratosi dublerių etiketės (5)

Atsitiktiniai praeiviai šįkart smalsiai nesidairė į stovėjimo aikštelėje prie „Vanagupės“...

Vladimiras Laučius. Skvernelio sparneliai: policinės valstybės erelio skrydis (230)

Nors iki prezidento rinkimų liko pusantrų metų, jau dabar ryškėja trys svarbūs dalykai.

Dingusiam povandeniniam laivui kiekviena minutė – lemtinga (18)

Remiantis Argentinos laivyno pateikiamais duomenimis, pastangos aptikti šios šalies povandeninį...

Šimtus tūkstančių lietuvių feisbuke prajuokinusi kirpykla tiek dėmesio nesitikėjo (19)

Internete netikėtai išpopuliarėjo sostinės mikrorajone įsikūrusios kirpyklos reklama. Ją...

Gyventojai neskuba atsiimti pinigų: permokų milijonai dar laukia (2)

Iš šiuo metu galimų susigrąžinti 17 mln. eurų gyventojai susigrąžino tik 640 tūkst., praneša...

Justė Arlauskaitė-Jazzu: mes labai mylime savo vaikus, bet kodėl pamirštame tėvus? (23)

Pasiūlymų teikimo iniciatyvai " Idėja Lietuvai " laikas pasiekė finišo tiesiąją. Viena...