Laimei, ministras neskubėjo į kursus. O dabar galėjo atvažiuoti, pasižiūrėti: per miestą praūžus liūtims dešimtyje gatvių susmego asfaltas, o Zanavykų ir Kapsų gatvių sankryžoje atsivėrė didelė smegduobė. Smarkiai miestą „papuošė“ įgriuvos miesto centre – K. Donelaičio ir Kęstučio, A. Mickevičiaus ir Maironio gatvėse. Pirmosios dvi itin judrios, jomis kas pora minučių važiuoja viešasis miesto transportas, nenutrūksta automobilių srautai. Viešojoje erdvėje kauniečiai skundėsi, kad K. Donelaičio gatvės duobėje jau ne vienas vairuotojas prarado ratų gaubtus, patyrė nuostolių. Intensyvus eismas ir A. Mickevičiaus bei Maironio gatvėse, „sužiedinančiose“ judėjimą tarp vienakrypčių K. Donelaičio ir Kęstučio gatvių.

Raudonai balti įspėjimo ženklai apie pavojų badė vairuotojų akis, bet ne sąžinę tų, kieno maldelė išrašyta šimtuose geltonų skydų – „Kaunas tvarkosi“. Dažniausiai duobės atsiranda šalia kanalizacijos šulinių, ir Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis išaiškino to priežastį: padidėjus oro temperatūrai asfalto dangos įkaista ir suminkštėja, todėl ir pradeda smegti į gruntą.

Tai koks gi pagrindas asfaltui paklotas ir sutankintas, jei naujutėlė danga kaip košė drimba į gelmę? Paaiškinimas, kad gruntą paplovė metų metus besikartojusios vandentiekio ir nuotekų tinklų avarijos, nieko nepateisina: prieš klojant asfaltą buvo visos galimybės užpilti tiek pagrindo, kiek jo nuplovė „avarinis“ šulinys. Tačiau senas sovietmečio posakis, kad srauniai teka du dalykai – vanduo ir pinigai – verčia suabejoti, ar Savivaldybė vykdė darbų kokybės kontrolę šiose gatvėse. Ir kokius prevencinius darbus atlieka Savivaldybės įmonė ,,Kauno vandenys“ šulinių nesandarumui nustatyti, kad būtų išvengta avarijų, grunto išplovimo ir gatvių dangos gadinimo? Kokie rangovai atliko remonto darbus įgriuvusiose gatvėse, kiek lėšų buvo skirta kiekvienos gatvės sutvarkymui?

Tai klausimai, kuriuos merui V. Matijošaičiui raštu pateikė miesto Tarybos Tėvynės Sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų frakcija po skandalingosios smegduobių griūties. Atsakymai į juos rūpi tikrai ne tik mums, Tarybos nariams. Jų laukia kauniečiai, didžiulį pasitikėjimo kreditą suteikę merui šiųmetiniuose savivaldybių rinkimuose.

Ar sulauksime dalykiškų ir išsamių paaiškinimų? Tikėkimės, nors valdančioji Tarybos dauguma jau kuris laikas su visuomene nesitaria, nieko neaiškina, o „tvarkosi“ kaip jai atrodo reikalinga ir naudinga. Reikia pavyzdžių? Prisiminkim Šančių bendruomenės siekį būti išklausytiems dėl gatvės tiesimo poilsio zonoje prie Nemuno, drastišką Lampėdžių bendruomenės viešojo intereso paneigimą pratęsiant Zūbiškių gatvę... Apie individualių namų statybai parceliuojamą Vičiūnų vandenvietės teritoriją jau išgirdo visa Lietuva.

Ir ką? Buldozeris važiuoja. Tik vis mažiau kauniečių mojuoja jam ir ploja iš džiaugsmo. Ir ministras kažkodėl neskuba pasimokyti išmaniosios kelių tiesybos. Gal išlipkite, mere, iš šitos sunkiosios technikos. Pasikalbėsime. Yra apie ką.