„Jei tai nesusiję su vairavimu, visi veiksmai yra draudžiami“, – paskelbė ministras. Taip pat diskutuojama uždrausti kalbėti telefonu naudojant laisvų rankų įrangą, tačiau bent kol kas to įgyvendinti neplanuojama...

Va čia tai draudimų paketas! Atrodytų, kad ministras ir jo komanda vairuoja sovietinius „Moskvičius“, kurie neturėjo vairo stiprintuvo ir kartais, norint perjungti pavaras, reikėdavo abiejų rankų jėgos. Ir kuriuose nebuvo laikiklių kavai ar vandeniui.

Įtariai į tokius ministro draudimų planus sureagavo policijos pareigūnai, kuriems tektų prievolė įgyvendinti tokius draudimus ir bausti prasižengusius vairuotojus. Kaip pagauti ir įrodyti, kad štai vairuotojas atsigėrė vandens ar vairuotoja pasidažė lūpas prie sankryžos. O gal policininkai stovės prie kiekvieno „McDonald‘s“ ar „Kibin Drive“ langelio ir iš karto išrašinės baudą?

Ar kelių policijos pareigūnai nebeturi ką veikti? Girtaujantys jau nesėda prie vairo, visi automobilius stato pagal taisykles ir gatvėse tiesiog idealus esamų taisyklių laikymasis.

Keisčiausia, kad ministras, pristatydamas „draudimų“ paketą, pasidžiaugė, kad eismo situacija šalyje gerėja ir žuvusiųjų keliuose mažėja. Tai kam tada dar vienas labai keistų draudimų paketas?

Dabar Kelių eismo taisyklėse numatoma, kad vairuotojas negali užsiimti jokia kita veikla, kuri trukdytų vairuoti ir pats vairuotojas atsakingas už savo pasirinkimus – gerti vandenį ar kavą.
Atrodytų, kad ministras ir jo komanda vairuoja sovietinius „Moskvičius“, kurie neturėjo vairo stiprintuvo ir kartais, norint perjungti pavaras, reikėdavo abiejų rankų jėgos. Ir kuriuose nebuvo laikiklių kavai ar vandeniui.
A. Zuokas

Vairuotojai nėra potencialūs savižudžiai, nors, atrodo, ministras mano priešingai, todėl puikiai iki šiol susitvarkydavo su saugaus vairavimo pasirinkimais. Jei „visi veiksmai yra draudžiami, kurie nesusiję su vairavimu“, tai draudimų sąrašą būtų galima plėsti.

Galime padėti ministrui. Pavyzdžiui, vairuotojas negali kalbėti su keleiviais, o keleiviai negali kalbinti vairuotojo; jei vyras susipyko su žmona, žmona ar vyras negali sėdėti priekinėje kėdėje; negalima perjungti radijo stoties nesustojus; vairuotojo negalima liesti ir t. t.

Atrodo, ministras nežino, kad šiuolaikiniai automobiliai turi daug patobulinimų ir naujausių technologijų, kurios didina pasyvų ir aktyvų automobilio saugumą – nuo elementarių stabilumo sistemų iki adaptyvios kruizo kontrolės, išlaikančios atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės, stabdžių antiblokavimo ir aktyvios atstumo iki kito automobilio palaikymo sistemos, juostos kirtimo perspėjimas, automatinis automobilio stabdymas pasirodžius netikėtai kliūčiai, pagaliau automatinis automobilio pastatymas ir t. t.

Visa tai daro vairavimą saugų ir, svarbiausia, malonų.

Taip, Lietuvoje važinėja vieni seniausių automobilių ES. Dar baisiau kai mūsų gatvėmis rieda vietos meistrų surinkti automobiliai po avarijų, kuriuos naudoti draudžia ES šalys. Tai ir yra reali grėsmė eismo saugumui ir žmonių gyvybėms. Gal, ministre, būtent čia ir padirbėkite? Ir tam reikia daugiau pastangų nei sukurti naujus „draudimus“.
Gal policininkai stovės prie kiekvieno „McDonald‘s“ ar „Kibin Drive“ langelio ir iš karto išrašinės baudą?
A. Zuokas

1940 m. Kalifornijoje buvo atidarytas pirmas „McDonald‘s“ restoranas „McDrive“, kur vairuotojai galėjo įsigyti mėsainius neišlipdami iš automobilio. Tokių restoranų visame pasaulyje atsirado šimtai tūkstančių. Kaip sureagavo amerikiečiai? Amerikos valdžia nepuolė drausti, o automobilių gamintojai pradėjo montuoti automatines pavarų dėžes, kad būtų patogiau valdyti automobilį ir kartu valgyti mėsainius bei skanauti kavą.

Nuo 1950 metų amerikiečių automobiliuose automatinė pavarų dėžė praktiškai tapo standartu, o automobilių dizaineriai iš karto numatė salone vietas kavai ar vandeniui. Būtent toks požiūris skatina progresą. Skirtingai nei Lietuvos vidaus reikalų ministro siūlymai viską drausti, o vairavimą prilyginti ypatingai pavojingai veiklai.

Ministras galėtų pasiūlyti, pavyzdžiui, įstatymą, kuriuo perkantiems naują automobilį panaikintų PVM už papildomai įdiegtas aktyvaus bei pasyvaus saugumo priemones. Tai gyventojus paskatintų atnaujinti automobilius, kurie turėtų geriausias saugumo priemones, kurios užtikrintų vairavimo saugumą ir malonumą.

P. S. Tiesą sakant, prie draudimų galėtų prisijungti ir susisiekimo ministras, nes oro pilotai taip pat valgo pilotuodami lėktuvą. O turėtų nusileisti...