Žinia apie praėjusią savaitę Seime įregistruotą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo siūloma drausti pėstiesiems, einantiems pėsčiųjų perėja naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis Lietuvos gyventojų buvo priimta dvejopai.
Algis Strelčiūnas
© DELFI / Orestas Gurevičius

Dalis žmonių iniciatyvą palaiko ir sutinka, jog pėstiesiems trūksta dėmesingumo, o turint omeny tai, kad pėstieji yra lygiaverčiai eismo dalyviai, gyventojai pritaria, kad jiems turi galioti tokios pačios taisyklės kaip ir vairuojantiems automobilius.

Kita žmonių dalis pateiktam siūlymui prieštarauja argumentuodami tuo, jog vien draudimai nepadės pėstiesiems būti dėmesingesniems.

Vis dėlto, statistika šiuo klausimu negailestinga. Per šiuos metus Lietuvos keliuose sužalota per 500 pėsčiųjų. Nors Kelių eismo direkcijos duomenimis šiais metais įvykių dėl pėsčiųjų kaltės sumažėjo net 39% nelaimingų atsitikimų perėjose skaičius ir toliau tendencingai auga.

Kelių eismo direkcija skaičiuoja, kad 2015 m. ant pėsčiųjų buvo užvažiuota 922 kartus, o tai sudarė net 30% visų eismo įvykių. Tuo tarpu 2016 m. užvažiavimų skaičius padidėjo iki 1021. Tai sudarė 31,13% visų eismo įvykių.

Tačiau šie skaičiai atrodo dar liūdniau, jeigu juos lyginame su kitomis Europos Sąjungos šalimis. Europos saugaus eismo ataskaitoje pėsčiųjų mirtingumo lygis Lietuvoje yra pats didžiausias – 37 pėstieji milijonui gyventojų, tuo tarpu, pavyzdžiui Olandijoje, pėsčiųjų mirtingumo lygis yra net 12 kartų mažesnis.

Nors per pastarąjį dešimtmetį Europos Sąjungoje pėsčiųjų žūčių skaičius sumažėjo 35% , o bendras žuvusiųjų keliuose skaičius net 45% vargu ar galime pasigirti prisidėję prie šios statistikos. Juolab kad nuo 2014 m. pėsčiųjų mirtingumo situacija negerėja. Europos Sąjungoje esame šalis, kurioje miršta daugiausiai pėsčiųjų eismo dalyvių.

Konkrečių tyrimų ir skaičių, kiek nelaimingų atsitikimų įvyksta dėl to, kad pėstieji eidami per gatvę pėsčiųjų perėja kalba mobiliaisiais telefonais, rašo ir skaito žinutes internete, nėra. Tačiau visi galime sutikti, kad tai gan paplitęs reiškinys.

Jeigu visi eismo dalyviai būtų dėmesingi, sumažėtų įvykių per kuriuos nukenčia žmonės. Mobiliojo ryšio įrenginiai blaško pėsčiųjų dėmesį, todėl didina galimybę sukelti eismo įvykį. Rizika padidėja ir tamsiu paros metus ar žiemą, kuomet eismo sąlygos būna sudėtingesnės.

Draudimas naudotis mobiliais įrenginiais įžengiant į važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėjose nėra naujiena. Analogiški draudimai siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų jau taikomi Havajuose. O kitose Amerikos šalyse apie šią problemą šnekama vis garsiau.

Štai pavyzdžiui Vašingtono universiteto mokslininkų atliktas tyrimas atskleidė tai jog žmonės eidami per perėją ir rašydami žinutes yra keturis kartus labiau linkę ignoruoti eismą ir nepaklusti draudžiamiems šviesos signalams. Mokslininkai taip pat konstatavo, jog vidutiniškai vienas iš trijų žmonių einančių per perėją rankoje laikydamas mobilųjį įrenginį yra visiškai išsiblaškęs.

Tad siūlomas draudimas būtų viena priemonių, verčiančių pėsčiuosius atsakingiau elgtis gatvėje, nes ir jie yra eismo dalyviai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Sugniuždytas tėvas ieško pagalbos: dukra griebėsi už nugaros ir šaukė iš skausmo (66)

Jau daugiau kaip mėnesį mažeikiškis Darius Lavickas sako gyvenantis kaip blogame sapne. Dukterį...

Perversmas, po kurio milijonai liks bedarbiais (206)

„Trumpuoju laikotarpiu visos inovacijos žudo darbo rinką – nauja inovacija reiškia skausmą,...

Kaip sovietų gamybos „Concorde“ konkurentas virto viena didžiausių civilinės aviacijos nesėkmių (22)

Kai sovietų gamybos „ Concorde “ konkurentas 1971 metais per Paryžiaus aviacijos šou pirmą...

Po mįslingai dingusio baikerio paieškos – pareigūnų žinia: tikrinamos visos versijos papildyta  (383)

Šeštadienio rytą Aivaro Kilkaus šeima, draugai ir geros valios žmonės susirinko dar vienai...

Nuo bjaurios automobilio problemos išgelbės vienas paprastas patarimas (32)

Atėjus drėgnajam metų sezonui dalis vairuotojų susiduria su itin erzinančia problema – langų...

Gyvai / „Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Šiauliai“ - „Lietuvos rytas“

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Šiauliai“ - „Lietuvos rytas“. Tiesiogiai iš...

Metų seklys: lietuvius klaipėdietis Anglijoje paversdavo vergais – prostitutėmis ir juodadarbiais (43)

DELFI, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Turtais ir prabanga besigiriančios buvusios „Olialia pupytės“ vyras pratrūko: visa tai – melas (352)

Milijonai sąskaitose, akcijos prestižinėje įmonėje, pilys Didžiojoje Britanijoje, prabangus...

Gyvai / „Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Pieno žvaigždės“ - „Lietkabelis“ (1)

„Betsafe-LKL“ čempionato rungtynės: „Pieno žvaigždės“ - „Lietkabelis“. Tiesiogiai iš...

Kaip „įsilaužti“ į savo smegenis ir valdyti malonumų sritį? (1)

Žmogaus smegenys dažnai suvokiamos kaip kosminio sudėtingumo superkompiuteris. Kaip ir į...