Jei tai šalies, rajono, miesto ar gyvenvietės keliai, jie pirmiausia privalo būti patogūs ir saugūs gyventojams. Tačiau blogiausia, kai būtinų kelių žmonių susisiekimui išvis nėra.

Šiuo metu aktyviai bendradarbiauju su Ginkūnų Šiaulių rajone, Zoknių, Pabalių, Šimšės ir Rėkyvos bendruomenėmis Šiaulių mieste, padėdamas joms, kad jų gyvenvietėse būtų pastatytas Ginkūnų aplinkkelis ir Zoknių viadukas arba tunelis. Tai tapo tiesiog būtinybe šioms gyvenvietėms, siekiant ten gyventi saugiai.

Užbaigus Kairių miestelio apvažiavimą, sunkusis transportas iš Telšių, Mažeikių, Joniškio ir Rygos vyksta per Ginkūnų gyvenvietę (Aušros ir Žeimių gatvėmis), kurioje gyvena apie 3120 gyventojų. Prie šių gatvių yra mokykla, vaikų darželis, parduotuvės, gyvenamieji namai. Sunkiųjų automobilių srautas sukelia pavojų mokinių, vaikų darželį lankančių mažylių bei ten gyvenančių ir apsipirkinėjančių gyventojų sveikatai ir gyvybei. Keliamas didelis triukšmas, oro užterštumas viršija normas.
Problemos sprendimas būtų Ginkūnų gyvenvietės aplinkkelio suprojektavimas ir jo statyba.

Panaši situacija yra ir Zoknių gyvenvietėje. 1991 m. uždarius Zoknių geležinkelio pervažą, įvažiavimas į Zoknių gyvenvietę pailgėjo ir apsunko. Dabar ją galima pasiekti per Serbentų gatvę, kuri visada labai perkrauta transporto priemonėmis.

Įsivaizduokite, kas atsitinka, kai Zoknių gyvenvietėje įvyksta gaisras ar suserga gyventojas? Gaisrinės ar greitosios pagalbos automobiliai priversti važiuoti ilgiau dėl padidėjusio atstumo ir automobiliais užgrūstos gatvės. Jau buvo pasitaikę, kad, kilus gaisrui Zoknių gyvenvietėje, kol atvyko gaisrinė, namas jau buvo sudegęs...

Be to, sunkiau tarpusavyje bendrauti aktyviai bendradarbiaujantiems Zoknių, Šimšės, Pabalių, Rėkyvos ir Ginkūnų bendruomenių nariams. Ūkininkams, vykstantiems į grūdų priėmimo sandėlius, kelias irgi prailgsta, nes reikia važiuoti Serbentų ir Pramonės gatvėmis. Taip pat NATO pajėgos turi nepatogumų, važiuodamos su savo transporto priemonėmis aplinkiniais keliais.

Vėlgi, sprendimas būtų dviejų lygių automobilių ir geležinkelio transporto susikirtimo vietos viaduko arba tunelio (uždarytos pervažos vietoje) įrengimas Zokniuose. Čia, kur – sudėtingos eismo sąlygos, ypač žiemą, taip pat labai trūksta šaligatvių.

Šiandienai geresnių naujienų turiu Ginkūnams nei Zokniams. Susisiekimo ministro tvirtinimu, jau pajudėjo reikalai dėl Ginkūnų aplinkkelio – tikėtina, kad iki 2014 m. bus parengtas specialusis Šiaulių šiaurės-rytų aplinkkelio (nuo magistralinio kelio A9 „Panevėžys-Šiauliai“ iki magistralinio kelio A12 „Ryga-Kaliningradas“), kuris aplenks ir Ginkūnus, planas.

Jei viskas vyks sklandžiai, aplinkkelį būtų galima pradėti tiesti iki 2020 m. Tačiau ministras pabrėžia, kad realūs projekto įgyvendinimo terminai priklausys ir nuo Europos Sąjungos skirtos paramos 2014-2020 m., ir nuo Kelių priežiūros ir plėtros programai skiriamų lėšų. 

Tuo tarpu Zokniuose situacija yra keblesnė. Gyventojai norėtų, kad būtų atstatyta uždaryta pervaža. Tačiau Susisiekimo ministerija tvirtina, kad naujos pervažos atstatymas suintensyvintų geležinkelių eismą ir padarytų jį nesaugesnį. Todėl siūloma naudotis už 1,5 km esančiu viaduku. 

Vis dėlto, ministerija neatmeta galimybės įrengti dviejų lygių automobilių ir geležinkelių transporto susikirtimo vietą (viaduką arba tunelį) vietoje uždarytos pervažos, finansuojant Šiaulių miesto savivaldybei.

Taigi, dabar svarbiausia, kad reikalai iš tiesų pajudėtų su Ginkūnų aplinkkeliu, ir Ginkūnų bendruomenė aplinkkelį turėtų greičiau ir tikrai jį turėtų. Taip pat reikia imtis neatidėliotinų darbų, kad būtų pastatytas Zoknių viadukas arba tunelis, nes paruošiamieji darbai užima daugiausia laiko...

Svarbiausia pasiekti tikslą – kad Ginkūnų, Zoknių, Pabalių, Šimšės ir Rėkyvos gyventojams būtų gerai, jų saugumo, patogumo ir gerovės dėlei.