Kol kas į nenorą skiepytis reaguojama labai ramiai. Nors nuovokios visuomenės dalies pasipiktinimas auga, valdžia neskuba vakcinacijos proceso skatinti. O bet kokios kalbos apie stumtelėjimą link skiepo, vakcinų priešininkų tarpe vertinamos kaip pamatinių demokratinių teisių į laisvą pasirinkimą atėmimas.

Lygiai taip pat kaip teisės vairuoti girtam neturėjimas, teisė neiti skiepytis nėra apie asmeninius norus, pažiūras, tikėjimą. Tai yra ne asmeninių laisvių, o visuomeninio intereso klausimas.

Lygiai taip pat kaip teisės vairuoti girtam neturėjimas, teisė neiti skiepytis nėra apie asmeninius norus, pažiūras, tikėjimą. Tai yra ne asmeninių laisvių, o visuomeninio intereso klausimas. Atsisakydamas skiepytis, žmogus kelia grėsmę likusios visuomenės tiek sveikatai, tiek finansams. Kuri nebūtinai materializuosis. Tačiau, jei materializuosis, turės neigiamų pasekmių visiems, o ne tik apie savo asmenines laisves sapaliojančiam.

Įstatymų prieš tokio tipo pseudo laisves turime daug. Visų mūsų laisvės visada yra ribojamos tada, kai tos laisvės gali atimti kitų žmonių laisves arba pakenkti visuomenei. Absoliuti asmeninė laisvė nėra jokios normalios demokratijos dalis. Nes absoliuti asmeninė laisvė yra anarchija.

Nepaisant elementarios logikos, prievartinės vakcinacijos neturėsime niekada. Nes tai per aštrus politinis sprendimas. Nes juk žmogaus kūnas yra stebuklėlis, kurį kartais galima gydyti kokiais nors homeopatiniais preparatais, ir pilvo skausmai turėtų būti malšinami ne vaistais, o tuštinimusi stovint ant galvos ir giedant senovinius užkeikimus po šimtamečiu ąžuolu. Mano kūnas – mano pasirinkimas!

Todėl reikia šiek tiek daugiau kūrybos. Pirmiausia, pabandyti išnaudoti finansines iniciatyvas, kurios vakcinuotis tikrai paskatintų nemažą visuomenės dalį.

. Nors sukuriant nacionalinę loteriją ir kiekvieną dieną trims tą dieną vakciną gavusiems asmenims dalinant po 1000 eurų, tai kainuotų vos milijoną per metus – kas yra visiškos kapeikos, lyginant su išlaidomis, kurios bus patirtos dėl paskiepytų trūkumo.

Valstybės vakcinaciją skatina per įvairias loterijas. Pavyzdžiui, paimk skiepą, gauk dviratį. Deja, Lietuvoje nieko panašaus nėra. Nelabai aišku, ką mes taupome ir kodėl, bet taupome. Nors sukuriant nacionalinę loteriją ir kiekvieną dieną trims tą dieną vakciną gavusiems asmenims dalinant po 1000 eurų, tai kainuotų vos milijoną per metus – kas yra visiškos kapeikos, lyginant su išlaidomis, kurios bus patirtos dėl paskiepytų trūkumo. Net ir dešimčiai gavusių vakciną po tiek būtų galima dalinti, tai nieko nekainuotų. Bet rimtai nacionalinių loterijų kol kas nesvarstome.

Sukūrus nacionalinę loteriją, jau galima būtų eiti nuo meduolio prie rimbo. Suteikiant labai aiškų ir konkretų pasirinkimą visiems:

a) eini vakcinuotis, smarkiai susimažini tikimybę susirgti sunkia forma ir užimti vietą ligoninėje, taip pat sumažini tikimybę apkrėsti kitus, o už tai dar gali gauti tūkstantį eurų;

b) neini vakcinuotis ir, jei susergi sunkesne COVID-19 forma, dėl kurios tave reikia hospitalizuoti, pagal nustatytus įkainius apmoki savo gydymą.

Tokia sistema būtų sąžininga ir visiškai demokratiška. Visiems paliekama teisė ir laisvė rinktis. O pati sistema jau iš dalies yra taikoma ne vieną dešimtmetį. Pavyzdžiui už tabako, alkoholio vartojimo keliamą potencialią žalą bei kainą visuomenei žmonės yra priversti susimokėti per akcizus. Tokios įmokos už gydymą dėl alkoholio arba tabako sukeltos žalos nėra tiesioginės, bet jų esmė nuo to nesikeičia. Tai yra išankstinės įmokos už tai, kad tave kažkada gali reikėti gydyti dėl tavo sąmoningų pasirinkimų kenkti sau.

Kadangi COVID-19 nėra per ilgą laiką dėl gyvenimo pasirinkimų išsivystanti liga, tiesioginis apmokėjimas už gydymą būtų racionalesnis. Nes, turint galvoje laisvų nemokamų vakcinų skaičių, šiandien pasiskiepyti gali visi. Atsisakymas vakcinuotis yra sąmoningas pasirinkimas, priimant visas iš to kylančias rizikas bei atsakoomybes. Viena iš tų rizikų yra finansinė.

Kuomet sunkia viruso forma sergantis asmuo yra paguldomas į ligoninę, už jo gydymą moka visuomenė. Taip pat atsiranda ir netiesioginės finansinės sąnaudos – medicinos resursai riboti, tad dėl nuo COVID-19 gydomo asmens lieka mažiau resursų kitomis ligomis sergantiems. Kas reiškia, jog COVID-19 ligonis kuria ir tiesiogines išlaidas (palata, darbuotojų laikas, medicinos įranga, vaistai), tiek netiesiogines išlaidas – potencialios mirtys, darbingumo praradimai dėl medicinos sistemos per didelio apkrautumo. O tai reiškia ir lėtėjančią ekonomiką, mažėjantį pragyvenimo lygį, prastesnes socio-ekonomines sąlygas.

Visa tai yra nesunkiai apskaičiuojama, gali būti įvertinta eurais ir sudėta į kainoraštį. O kainoraštis lengvai gali pradėti galioti per 3 mėnesius nuo jo paskelbimo. Taip suteikiant laiko nueiti pasiskiepyti visiems dar abejojantiems.

Jokios prievartos, jokių teisių apribojimų. Visiška laisvė rinktis. Tik ne absoliuti laisvė, o laisvė, prisiimant atsakomybę už savo pasirinkimus. Tai yra normali ir sveika laisvė.

Jokios prievartos, jokių teisių apribojimų. Visiška laisvė rinktis. Tik ne absoliuti laisvė, o laisvė, prisiimant atsakomybę už savo pasirinkimus. Tai yra normali ir sveika laisvė.

Šiuo metu jokia atsakomybė už kenkėjišką veiklą netaikoma. Kovidiotai gali elgtis kaip nori, nes, nepaisant asmeninių pasirinkimų, blogiausiu atveju tave nemokamai gelbės valstybė. Jei nesusirgsi, galėsi toliau platinti nesąmones apie skiepus ir aiškinti, kad va kaip tu vandenėlį su šyvos kumelės išmatomis maišytą geri, dėl to tavo imunitetas COVID-19 neprisileidžia. O jei susirgsi, tai valstybė tave vis tiek nemokamai pagydys. Koks skirtumas?

Situacija, kuomet dalis visuomenės gali be jokios atsakomybės, greičiau net su valstybės palaiminimu bei apsauga, kelti realią riziką likusiai visuomenės daliai, nėra nei patenkinama, nei normali. Net priešingai, savo gyventojais nesirūpinanti valstybė, kuri leidžia bepročiams laisvai žudyti, nėra valstybė. Nes ji nevykdo dalies savo esminių funkcijų.

Jei bijoma versti skiepytis, bent atsakomybę už savo veiksmus nenorintys to daryti privalo prisiimti. Kitaip sąmoningi piliečiai savo sveikata ir pinigais susimoka už bukesnės visuomenės dalies fantazijas. Normali valstybė taip funkcionuoti negali.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (433)