Šįkart Liudvika Pociūnienė ir vėl parašė straipsnį apie taip jai rūpimas seksualines mažumas – tiksliau tai buvo atsakas į Rasos Navickaitės straipsnį. Kadangi savo straipsnyje autorė išdrįso liberalizmą prilyginti komunizmui, negalėjau susilaikyti neparašęs atsakymo į pastarąjį straipsnį.
Turbūt daugumai kritiškai mąstančių žmonių, Liudvikos Pociūnienės straipsnis atrodytų vienas kitam prieštaraujančių minčių kratinys. Pavyzdžiui, autorė neabejotinai naudojasi labai senais LGBT teisių oponentų argumentais, kurių naudojimas šių dienų kontekste laikytinas mažų mažiausiai homofobijos ar bent jau heteroseksizmo požymiu. Tarkim, pseudomokslinių argumentų pateikimu kaltinama autorė siūlo pasidomėti, kaip homoseksualumas buvo išbrauktas iš JAV psichinių ligų klasifikatoriaus. O aš tai poniai Pociūnienei pasiūlyčiau pirmiausiai pasidomėti, kokiu būdu homoseksualumas pateko į tą psichinių ligų sąrašą. Autorė greičiausiai mano, kad homoseksualumas tame sąraše buvo amžinai. Norėčiau priminti autorei, kad ilgą laiką maždaug iki XIX a. homoseksualumas buvo laikomas ne liga, o nusikalstamu elgesiu (tiesa sakant, kai kuriose pasaulio šalyse tokia nuostata vis dar gyvuoja). XIX amžiuje atsiradęs psichologijos mokslas automatiškai (tiesa, irgi ne visi psichologai) – be jokių mokslinių tyrimų, remiantis tik sociokultūrinėmis normomis ir prietarais, traktavo homoseksualumą kaip nenormalų seksualinį elgesį.
Savo naujausiame straipsnyje ji toliau plėtoja homoseksualumo, kaip ideologijos, teoriją. Autorė tą teoriją vysto užsipuldama liberalizmą. Ji cituoja kažkieno tai pasakytą frazę, kad „liberalizmas (bent jau kraštutinė jo forma, dar vadinama neoliberalizmu) ir komunizmas yra broliai dvyniai, kurie kartais dėl akių pasipeša, bet niekada neužmiršta savo bendrų šaknų.“ Autorė perfrazuoja garsų pasakymą, kad kiekvieno individo laisvė (anot autorės – „individo užgaidos”) baigiasi ten, kur prasideda kito individo laisvė („kito individo užgaidos”).
Pripažindamas tai, kad autorė verda neapykanta liberalizmui, darau prielaidą, kad būtent tos neapykantos vedama ji prilygina liberalizmą komunizmui ir teigia, kad jų bendrumas – tai niekinantis požiūris į žmogaus orumą, kuris vienu atveju aukojamas individualizmui, o kitu – kolektyvizmui. Labai gaila, kad savo gražiai skambančių diletantiškų pafilosofavimų L. Pociūnienė toliau neplėtoja ir neargumentuoja, nes tikrai nelabai aišku, kur liberalizme ji mato niekinantį požiūrį į žmogaus orumą, kai individo teisės ir laisvės, įskantant ir prigimtinę teisę į orumą, yra vienos iš liberaliosios demokratijos pamatų.
Grįžtant arčiau Liudvikos Pociūnienės straipsnio, ir jau artėjant į šio atsiliepimo pabaigą, verta dar kartą pabrėžti autorės nenuoseklumą. Autorės straipsnių kontekste, keistai atrodo jos bandymai išreikšti empatiją LGBT asmenims – ji stotų ginti žeminamą homoseksualų asmenį. Ji taip pat smerkia LGBT asmenų persekiojimą Rusijoje, nepalankiai atsiliepia apie Petrą Gražulį, pripažįsta, kad nuo smurto ar diskriminacijos nukentėjusiųjų (įskaitant ir LGBT asmenis) teisės Lietuvoje dar nėra tinkamai ginamos. Tai puikus požiūris, bet jis nelabai koreliuoja su kitais jos straipsniuose dėstomais dalykais.
Autorė teisi tikėdamasi, kad ją ir toliau kaltins pseudomoksliškumu, nes kitaip jos selektyvaus argumentavimo, kai iš konteksto paimti kokie nors faktai pakoreguojami ir pateikiami pagrįsti savo teiginiams, pavadinti neįmanoma. Daug nuosekliau būtų, jei autorė savo straipsniuose laikytųsi požiūrio, kad homoseksualumas – psichinis sutrikimas, nes dabar autorė nelabai apsisprendžia, ar tai psichinė liga, ar vis dėlto socialinis eksperimentas (kas reikštų, kad homoseksualumas socialiai konstruojamas, išmokstamas reiškinys).
Rasa Navickaitė Liudviką Pociūnienę kaltino pseudomoksliškumu, o aš prie kaltinimų dar pridėčiau ir diletantiškumą. Autorės straipsnis puikus pavyzdys to, ką gauname, kai žmogus rašo apie tai ko nesupranta, arba tiksliau, kai jis galvoja, kad gerai supranta, o iš tikrųjų nesuprantu, kad nesupranta. Su tokiu rašymo potencialu autorė galėtų taip pat sėkmingai rašyti straipsnius apie genetiką ar Kanto filosofiją. O kam reikia išmanyti tuos dalykus, kai iš bendro išprusimo galima parašyti. Labai brandu.