Neturėtų, nes viešosios nuomonės nėra – „viešoji nuomonė“ gaminama (jie tai vadina „formavimu“): turime gerą progą stebėti kad ir kaip. Įsitikinti, jog naivus liaudiškas nepasitikėjimas demokratijos prezencija – iš kurio juoktis yra kiekvieno išsilavinusio vidurinės klasės nario geras tonas ir patikimos distancijos nuo tamsių masių ženklas – nėra be pagrindo, o tikroji naivybė veši būtent vidurinėje klasėje, sugeriančioje valstybinę propagandą kaip smėlis vandenį (jos nariams švietimo sistema ilgai aiškino, kol išaiškino, kad valstybė – tai jie, ir jie patikėjo).
Kad taip nutiks, matėsi jau senokai: loterija („tik laikinai“) buvo pabandymas, letenos uždėjimas ant rogučių, vėliau taikantis ant jų sukelti ir visa lapę. O iki loterijos – apšildymui – buvo toks Danielis Lupshitzas, Mr. Nobody su automatu, staiga tapęs Vilniaus mero padėjėju: Muscular Jew, Izraelio karinių laimėjimų reprezentantas, vežiojamas/vedžiojamas kaip agitatorius, savu chamizmu turintis įkvėpti Lietuvai troškimą sekti šioje srityje Izraeliu, jausmą, kad tai neišvengiama ir baimę priešintis (greta proputinizmo, dar antisemitizmu apkaltins…). Naujasis antisemitizmas nuo šiol suprantamas kaip priešiškumas Izraelio politikai, o jau už tai nieko baisesnio negali būti. Lietuvai dera izraelintis. Pvz., štai toks pasakojimas apie Izraelio „ekonominį stebuklą“, pastarąjį tiesiogiai susiejant su šauktiniais: „Moderni kariuomenė, pasak T. Navardausko, – praktikos, specifinių žinių ir tikros lyderystės mokykla“.
Dievaž, nepraleiskite progos – antraip nesubręsite „kaip asmenybė“, neįgysite draugų ir darbo (tikslindamas mintį, generolas priduria, kad buvusius karius reikia privilegijuoti universitetuose, o tada, nesunku susigaudyti, ir darbo rinkoje bei karjeroje; atitarnavimas reikš, kad žmogus „švarus“ – patikrintas, apvalytas nuo blogų socialinių kontaktų ir polinkio nusikalsti). Parodijuoti nereikia: jis tikrai taip sako.
Švarią asmenybę dera strateguoti iš mažumės: štai Krašto apsaugos ministerijos iniciatyva parengta graži knygelė vaikučiams. Ar esi pasiruošęs mirti už Tėvynę? Kartu mes stipresni, kuo daugiau karinį mokymą perėjusių žmonių valstybėje, tuo jie geriau pasiruošę ją ginti ir kiti argumentai iš elfų savipagalbos vadovėlio. Joje, „mano jaunasis bičiuli“ (autentiškas kreipinys), tu gali sužinoti, „ką gali padaryti, kad prireikus apgintum savo namus, savo šeimą ir savo valstybę, kurioje gimei ir kuri tau vienintelė ir brangiausia. […] Gero tau skaitymo ir puikios tarnybos Tėvynės labui!“ (p.1).
Tai reiškia: rutinišką išstatymą „normalumo“ ekspertams visos jaunos populiacijos, kurios „normalumas“ matuojamas bus imlumu tokių knygelių turiniams, imlumu valstybinei propagandai. Intelektiniu paprastumu, kitaip tariant, kuris primityvumu vadinamas. Mat, be kitų dalykų, visuotinė konskripcija yra ataka prieš galimybę atsirasti intelektualiniam elitui: intelektualu nebetampama, jei tave muštravo, jei ant tavęs staugė seržantas, jei buvai eiliniu x, mokeisi nemąstyti, paklusti (kario dorybė) ir išmokai.
Paprastam marozėliui gal ir nepakenks, kai kuriais atvejais gal net išties padės, bet intelektualią natūrą sužlugdys. O ir apskritai visuomenė, kurios pusė jaunystėje praeis šią sistemą, taps kokybiškai kitokia: muštruota, dresuota, aplamdyta, pratinta besąlygiškai gerbti formalų rangą, kalbėti autopilotu ir aklai paklusti. Įkalus pleištą, militarizavimas vis didinamas, tikintis, kad pasipriešinimo taip ir nebus, kad publika tylės pastirusi, kaip užhipnotizuotas triušis, stebintis smauglį, nedrįsdama patikėti, kad tai iš tiesų vyksta. O galėtų atsisakyti būti tuo triušiu (ir pašaru patrankoms).