O juk prieš pirmąjį, „gerąjį“ feminizmą buvo nukreipti tiksliai tokie patys argumentai: sufražistės norėjo to, kas anuomet vadinta man's rights (ne, ne human rights), ir priekaištauta joms kaip ir dabar: ką, vyrais užsimanėte būti? kelnes dėvėti, balsuoti, universitete studijuoti, finansais ir savo kūnu savarankiškai disponuoti – jūs gal prigimtinius skirtumus neigiate?!

Kokius skirtumus? Chromosomų, anatominius? Ne, nebent tarsime, kad šukuosena ar vairavimo teisės tas chromosomas keičia. Tuos, matyt, kurie stumia moteris gyventi „moteriškus“ gyvenimus, o Seimo pirmininkei liepia būti „moteriškai paslaptingai“ ir skirti jos „kaip moters“ nuomonę nuo jos „kaip Seimo pirmininkės“. Empiriškai nefiksuojami (empirijai juk – pagal apibrėžimą – nepavojinga jokia nauja ideologija), jie metafiziškai esti kaip Ewige Weiblichkeit

Gerai, o dabar paklauskime: nagi, kodėl žmonės, kuriuos jų „skirtinga prigimtis“ skirtingai orientuoja – daro paklusniais, baikščiais, emociškai nestabiliais, silpnokai mąstančiais („moteriška logika“, t.y. logikos stoka), nesugebančiais kontroliuoti netgi savęs – ir nukreipia į namus, šeimą, vaikų gaminimą-auginimą kaip prima facie užsiėmimą (nes, o kur dar „moteriškumas“ nukreipia?), žmonės, kurie, vadinasi, nedalyvauja viešame gyvenime, juo net nesidomi, turėtų turėti teises – ir dar lygias su dalyvaujančiais ir informuotais – spręsti, koks tas viešas gyvenimas bus? Leisti įstatymus? 

Nida Vasiliauskaitė
„Kas aš esu? Mergaitė! Va kokia aš! Mergaitėms patinka rožinė spalva ir suknelės, mergaitės skaito specialius žurnaliukus apie princeses ir maisto gaminimą, mergaitėms reikia berniukų ir t.t. Vadinasi, ir man patinka, ir man reikia, ir aš skaitysiu“. Štai taip išsivysto „prigimtiniai skirtumai“.
Aišku, kad neturėtų. Taigi, čia esama tikslios ir nuoseklios, tiesiai iš metafizinio „moteriškumo“ plaukiančios logikos, o ne atsitiktinio istorinio nesusipratimo, perteklingos valios „skriausti moteris“ ar necivilizuoto grubumo. Kol tariama, kad egzistuoja „moteriška ir „vyriška“ prigimtinė psyche, tol tos liberalios lygios teisės yra grynas nesusipratimas, kuriam pritariama tik iš inercijos ir tik laiko klausimas, kada jis bus nušluotas. Pritarti anam (gerąjam, liberaliam) feminizmui, bet piktintis šiuo yra loginis absurdas: galima tik pritarti ABIEMS arba atmesti ABU (panašiai pro-life kampanijos „su išlygomis“ logiškai numato pro-life pozicijos įgyvendinimą be išlygų, ir tai anaiptol ne slippery slope tipo samprotavimas, o tik praktikos, palankių išorinių aplinkybių ir laiko klausimas). Todėl nepatenkintiems „naujuoju“ feminizmu būtų nuoseklu pasirašyti štai tokią peticiją. O pasirašyti nenorintiems verta susimąstyti apie įsikibtas lyties tapatybes („aš kaip vyras…“ skamba nei kiek ne geriau nei Loretos Graužinienės „aš kaip moteris“) – kam jos jiems? Iš kur ta desperacija? 

Tapatybės (apskritai, bet kokios) troškimas atvirkščiai proporcingas subjekto „savęs turėjimui“: kuo silpniau esti „aš“ kaip relfeksijos ir valios instancija (agency), tuo noriau stveriama vienokia ar kitokia tapatybė, kad suteiktų šiam kvaziegzistuojančiam „aš“ formą, pavidalą ir, vadinasi, būtį – kad „ji/s“ pasijustų esančiu/a. Pagrindinės tapatybės, pirmiausia pasisiūlančios kiekvienam/i – „berniukas ar mergaitė“. Todėl tipiški žmonės taip sklandžiai ir noriai genderinasi: gauna aiškiai apibrėžtą suvaidintiną personažą ir ištiso gyvenimo programą. Ir tada žino, kad jos/jie YRA ir kas jos/jie yra: „Kas aš esu? Mergaitė! Va kokia aš! Mergaitėms patinka rožinė spalva ir suknelės, mergaitės skaito specialius žurnaliukus apie princeses ir maisto gaminimą, mergaitėms reikia berniukų ir t.t. Vadinasi, ir man patinka, ir man reikia, ir aš skaitysiu“. Štai taip išsivysto minėti „prigimtiniai skirtumai“. (Panika, kad neišsivystys, jei pakeisime žurnaliukus, žaidimus, pasakas, elgseną ir žodyną, rodo, kad net ir naiviausi žmonės ikireflektyviai puikiai žino, kuo ta „prigimtis“ galiausiai remiasi – socialine simboline prievarta.) 

Nida Vasiliauskaitė
Juk prieš pirmąjį, „gerąjį“ feminizmą buvo nukreipti tiksliai tokie patys argumentai: sufražistės norėjo to, kas anuomet vadinta
man's rights
(ne, ne
human rights
), ir priekaištauta joms kaip ir dabar: ką, vyrais užsimanėte būti? kelnes dėvėti, balsuoti, universitete studijuoti, finansais ir savo kūnu savarankiškai disponuoti – jūs gal prigimtinius skirtumus neigiate?!
Vėliau taip tampama tuo, ką pažodžiui labai tiksliai įvardina kuo banaliausios kasdienės kalbos figūros, tereikia įsiklausyti: „stipriosios lyties atstovas“, „vyriškos lyties atstovas“, „silpnosios/dailiosios lyties atstovė“ ir pan. Kai kurie žurnalistai netgi nestokoja atkaklumo įtikinėti, jog čia – sinonimai, kuriais galima pakeisti ne tik žodžius „vyras“ ar „moteris“, bet ir profesijas-pareigybes ar net pavardes-vardus. „Lyties atstovas“ nėra tik kalbos klišė – jo neišmušamas gyvumas numato ontologiją: šis mįslingas posakis rodo, kad tipiški („normalūs“) žmonės yra ne asmenys ir ne individai – jie „atstovauja lytį“, jaučiasi „lytimi“ ir todėl reakcijas į save priima kaip reakcijas į „lytį“, o savo norus/interesus/preferencijas patys sau aiškina kaip „lyties“ norus, „lyties“ interesus, „lyties“ preferencijas (plg.: „Nusipirkau naujus batus – moterys mėgsta save palepinti!“/ „Užvožiau tam mulkiui – tikras vyras niekam nenusileis!“) – ir iš tiesų taip jiems yra.

Žmonės su „aš“, esantys kaip asmenys, tuo tarpu tapatybių kaip įmanydami kratosi ir gūžčioja pečiais. Postliberalusis feminizmas, atmetantis pačią „priešingos lyties“ ideologemą ir „lyčių komplementarumo“ doktriną, iš tiesų yra apie tai, kaip iš „lyties atstovų“ atvirsti į asmenis, individus, žmones (atvirsti, arba pagaliau pradėti jais tapti). Būtent tokio feminizmo abiem lytims turėtų reikėti labiau nei bet ko kito.

P.S. „Vasiliauskaitė savo paskutiniame straipsnyje siekia uzurpuoti žodį „Feminizmas“ (žodį, nes judėjimo niekas niekuomet neužgrobs – jis pernelyg įvairus). Rašydama „Feminizmas“ didžiąja raide, ji teigia, kad yra vienas, vienintelis teisingas supratimas apie tai, kas yra tikra feministinė kova, tikra feministinė teorija ir praktika“ – rašo Rasa Navickaitė. Seniai taip juokiausi. Nors, pagalvojus, visai nejuokinga, kai žmonės, baigę lyčių ir etniškumo studijas Utrechto Universitete, sugeba suprasti ir sudėlioti TAIP. Labiau pravertę būtų studijuoti logiką. Ne, feminizmui-kaip-ji-jį-pristato niekas negresia: man nuoširdžiai būtų gėda mėginti ŠITOKĮ „užgrobti“ ar bent leisti save su juo sieti.