Džiugu, kad pagaliau šalies įvaizdžio klausimas buvo patikėtas komunikacijos specialistams-praktikams, dirbantiems su garsiausiais ir sėkmingiausiais komunikacijos projektais – pirmiausia, žinoma, verslo sferoje. Jų pasiūlyta idėja jau sulaukė susidomėjimo ir palankios reakcijos. Sulaukė ji ir visiškai priešingos reakcijos.
Turbūt natūralu, kad kiekviena tokia idėja yra ir bus vertinama prieštaringai – ypač, jei siūloma ambicingesnė, „drąsesnė“ vizija (tūlam lietuviui - Lietuvoje ar Airijoje - prasilenkianti su „baisia“ arba „graudžiai juokinga“ realybe). Kiekvienas turime labai asmenišką savą nuomonę apie savo šalį. Kaip pasakė gerbiamas Rimvydas Valatka „LTV2” laidoje “Savaitės atgarsiai“: „Man tai nereikia Lietuvos įvaizdžio. Aš su tuo įvaizdžiu gimiau Sibire...“.
Tai ką tuomet daryti? Kaip ekspertams įtikinti visuomenę (ir įsitikinti patiems)? Kaip ekspertams susitarti tarpusavy? Ar yra būdų?
Tokių būdų yra. Tai priemonės, kurias taiko kiekviena solidesnė, turtingesnė verslo kompanija (ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje), prieš investuodama į bet kokio rimtesnio, strateginę reikšmę turėsiančio komunikacijos projekto įgyvendinimą, kainuosiantį didelius pinigus. Tai komunikacijos projekto turimos koncepcijos (vėliau – ir šios koncepcijos realizacijų) testavimas, remiantis išvystytais, šiam tikslui taikomais vadinamaisiais kokybiniais ir/ar kiekybiniais rinkos tyrimais. Tokių tyrimų esmė yra labai paprasta ir aiški: jais siekiama prognozuoti, kokios reakcijos tiriamas komunikacijos projektas susilauks tarp tų žmonių („tikslinių auditorijų“), kuriems jis skirtas; siekiama numatyti, kokia šių žmonių reakcija labiausiai tikėtina. Tokiu būdu galiausiai ir nustatoma, ar projektas pasieks tuos konkrečius tikslus ir uždavinius, kurie jam keliami.
Taip klausimas iš fantazijų ir kiekvieno žmogaus asmeninių prielaidų lygmens perkeliamas į objektyvesnę, moksliniais metodais, empiriniais tyrimais paremtos argumentacijos plotmę. Tai leidžia pasiekti jei ne „objektyvią tiesą“, tai bent tvirtesnį pagrindą diskusijai ir bendram sutarimui. Taip pat tokio pobūdžio tyrimai priverčia iš anksto maksimaliai aiškiai, tiksliai ir konkrečiai apsibrėžti, kokias reakcijas į tiriamą komunikacinį projektą (pvz., šalies įvaizdį) „tikslinėse auditorijose“ mes norime pasiekti. Kokios reakcijos (asociacijų, t.t.) į „drąsios šalies“ įvaizdį mes tikėsimės iš užsienio verslininkų („investuotojų“), paprastų gyventojų („užsienio turistų“)? Kokias rizikas (šalutines, neplanuotas, nepalankias reakcijas) numatome?
Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijos klausimus kuruojantys Vyriausybės atstovai neslepia, kad naujasis Lietuvos įvaizdis bene pirmiausia bus orientuotas būtent į Lietuvos žmones – kaip į „geriausius Lietuvos ambasadorius“. Minimas ir tyrimas, neva patvirtinantis, kad Lietuvos gyventojai naująją įvaizdžio koncepciją priima pozityviai (nors plačiąją visuomenę kol kas pasiekia tik labai bendra ir ribota informaciją apie šį tyrimą).
Visgi jau pati „Lietuvos ambasadoriaus“ kategorija atskleidžia ir taip akivaizdų dalyką: nepaisant taktinių vingrybių (lietuvis – „geriausias Lietuvos ambasadorius“ užsienyje), naująjį Lietuvos įvaizdį mes kursime pirmiausia užsieniui, siekdami tikslų užsienyje. Tuomet ar nevertėtų tirti užsieniečių reakcijos į Lietuvos kaip „drąsios šalies“ idėją, į „drąsios šalies“ idėją apskritai? Panašus tyrimas padėtų atsakyti į klausimą, ar ši (arba kuri kita) Lietuvos įvaizdžio koncepcija iš tikrųjų leis pasiekti norimus tikslus užsienyje; kaip konkrečiai vienoks ar kitoks šalies įvaizdis privers užsieniečius elgtis taip, kaip mes norėtume. Toks tyrimas ir aiškesni atsakymai į panašius klausimus būtų svarbūs, turint galvoje Lietuvos įvaizdžio formavimo strategijos ir Lietuvos prekės ženklo projektų valstybinį mastą, jiems priskiriamą strateginę reikšmę ir skiriamas pinigų sumas.
Top naujienos
Prarasta vaikystė – dokumentiniame filme trys moterys prabyla apie gyvenimus pakeitusį seksualinį smurtą
„Tėtis sakė, kad turiu jam tai daryti, nes reikia išmokti, juk tai vieną dieną reikės daryti...
Apie „čiurkų“ kalbomis kalbančius pavežėjus prabilęs Valotka ginasi: sakiau kitaip papildyta (20)
Valstybinės kalbos inspekcijos viršininkas Audrius Valotka savo pasisakymu ir vėl sukėlė...
Žinomas graikas peikia Brazdeikio perėjimą: ieškojo medaus, gavo braškių uogienę
Igno Brazdeikio perėjimas į Pirėjo „Olympiakos“ Graikijoje sutiktas ne tik su optimizmu. Vieno...
Kazlų Rūdoje įvykusi ekologinė nelaimė verčia griebtis už galvos: prakalbo apie pavojų gyventojams skelbs ekstremalią padėtį
Pirmadienį Kazlų Rūdos tvenkinys virto tikrų tikriausiu žuvų kapinynu – tūkstančiai jų...
Mato grėsmę privačiam verslui: sparčiai keldamas algas valstybinis sektorius jau nuvilioja darbuotojus (13)
Jeigu gyvenate sostinėje, tikėtina, kad jūs atlyginimas yra vidutiniškai 400 eurų didesnis negu...
Pasipylus komentarams Kultūros ministerija ištrynė Rusijos vėliavos asociacijas keliantį Čiurlionio portretą
Minint dailininko ir kompozitoriaus Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 148-ąjį gimtadienį ir...
Politikos naujokui – dideli nemalonumai: pokerio turnyre pralošė įspūdingą sumą, iš liudininkų – kompromituojančios detalės (6)
Remigijaus Žemaitaičio partijai „ Laisvė ir teisingumas “ priklausantis politikas kaltinamas...
Rusija metė kaltinimus savo sąjungininkei: daroma „didžiulė klaida“
Maskva pirmadienį metė kaltinimus Armėnijai , kad ši bando nutraukti dvišalius ryšius,...
Karas Ukrainoje. Ukraina: Sevastopolyje likviduotas Rusijos Juodosios jūros laivyno vadas pirmieji „Abrams“ tankai – jau Ukrainoje
Rusai naktį į pirmadienį atakavo Odesos sritį dronais „Shahed“, raketomis „Oniks“ ir...
Slaptu agentu dirbęs politikas Vakarų Europoje skleidė žinias apie Lietuvą, o grįžęs namo siekė įkopti į valdžios olimpą
Jau papasakojau apie du Lietuvos politikos artistus XX amžiaus pradžioje: tai intelektualųjį...