aA
Nacionalinis lietuvio sportas feisbuke yra skųstis blogu aptarnavimu perkant paslaugas didelėse Lietuvos įmonėse: Telia – šūdas, su Tele2 – niekada, Swedbank – katastrofa, SEB – debilai, Lietuvos Draudimas – gaidžiai, o į Ergo – kojos kelti negalima.
Liudvikas Andriulis
© Asmeninio albumo nuotr.

Kartais tikrai nutinka, kad sulūžta procesai ir nepavyksta vieno kito gerai aptarnauti, bet iš esmės 99 proc. atvejų didžiausios Lietuvos įmonės dirba gerai. Aš greičiausiai būčiau patenkintas ir SEB, ir Ergo, ir Tele2, nors esu jų konkurentų klientas.

Mane tai visada gerai aptarnaudavo, ir aš itin retai, beveik niekada neturiu problemų nei su didelėmis, nei su mažomis įmonėmis Lietuvoje. Mane gerai aptarnaudavo ir prieš 15 metų, ir dabar. Ir kai buvau nežinomas, ir kai esu biškį žinomas.

Nes aš moku pirkti. Daugybė žmonių nesuvokia, kad pirkti yra toks pat menas, kaip parduoti, ir taisyklės yra beveik tokios pačios. Mokėti gerai pirkti yra itin svarbu versle, bet nedaug mažiau svarbu ir asmeniniame gyvenime.

Daugybė lietuvių skundžiasi blogu aptarnavimu patys jį prisišaukę, ir didelė dalis blogo aptarnavimo atvejų Lietuvoje yra pačių pirkėjų kaltė. Išlindę iš po sovietinio akmens, daugelis teišgirdo, kad dabar jie yra karaliai – customer is king, ir, turėdami pem eurų debetinėje kortelėje, elgiasi, jų manymu, kaip karaliai, o mano manymu – kaip durniai.

Pardavėjas, kuriam save gerai pardavei kaip pirkėją, tau gali duoti daug daugiau vertės, nei galėjai įsivaizduoti. Geriau pažinodamas savo pardavėją, žinosi, kada jis gali ir kada negali duoti tau nuolaidą, nuo ko skaičiuojama jo premija, kada geriau iš jo pirkti, o galbūt vietoje nuolaidos jis tau gali duoti daug daugiau vertės turinčių kitų paslaugų – garantijų, aptarnavimo ar tiesiog pažinčių ar patarimų.
Liudvikas Andriulis

Kaip pardavėjas turi dirbti su pirkėju ir šokinėti apie jį, taip ir pirkėjas, aišku, jei jis nori nusipirkti gerai, turi dirbti su pardavėju, ir taip, šokinėti apie jį.

Aš pirkdamas ir parduodamas elgiuosi beveik vienodai. Ir pirkdamas domiuosi žmogumi, aiškinuosi jo motyvacijas, stengiuosi būti kiek įmanoma malonesniu ir draugiškesniu, investuoju į santykius ir stengiuosi kurti ilgalaikį ryšį su pardavėju.

Aš ne kartą ir ne du esu vaišinęs man parduodančius žmones pietumis, padėjęs jiems spręsti savo asmenines problemas (pvz., parašydamas rekomendacinį laišką arba pagirdamas jo vadovybei) ar kartu ieškodamas tinkamo sprendimo besigilinant į pardavėjo biurokratinius ar organizacinius ribojimus.

Pirkimas ir pardavimas yra vienodi procesai, tik kryptys skiriasi – pardavėjas yra lygiai toks pat karalius kaip ir pirkėjas, todėl, kaip ir parduodant, labai svarbu išlaikyti lygiavertį santykį – pirkdamas tu nesi nei aukščiau, nei žemiau pardavėjo – abu viename lygyje, abu turi rasti abipusiai naudingą kompromisą ir abu vienas su kitu elgiasi pagarbiai ir, svarbu, PADEDA vienas kitam jį rasti.

Todėl aš visada stengiuosi susidraugauti su pardavėjais ir tuo būdu beveik visada gaunu VIP servisą.

Pardavėjas, kuriam save gerai pardavei kaip pirkėją, tau gali duoti daug daugiau vertės, nei galėjai įsivaizduoti.

Geriau pažinodamas savo pardavėją, žinosi, kada jis gali ir kada negali duoti tau nuolaidą, nuo ko skaičiuojama jo premija, kada geriau iš jo pirkti, o galbūt vietoje nuolaidos jis tau gali duoti daug daugiau vertės turinčių kitų paslaugų – garantijų, aptarnavimo ar tiesiog pažinčių ar patarimų.

Kuo paslauga sudėtingesnė, tuo glaudžiau pirkėjas turi dirbti su pardavėju ir tuo svarbesnė abipusė pagalba vienas kitam – gali nusileisti ir nesismulkinti dėl kažkokių trūkumų, bet gauti pagalbos ar privilegijų kituose paslaugos aspektuose.

Na, neveikia ta paslauga visiškai taip, kaip buvo reklamuota, ar yra smulkaus broko, ar yra organizacinių nepatogumų – nesismulkindamas, nekeldamas skandalo dėl nereikšmingų detalių, geras pirkėjas užsidirba taškų ir skolos pardavėjo akyse, ir tai gali panaudoti kituose pirkimuose, ar pagerindamas tą patį sandorį kitais aspektais.

Jei nori būti VIP klientas, turi dėl to dirbti su pardavėju ir tapti jo mylimu VIP klientu pats, o ne tikėtis, kad visi tiesiog kris tau po kojomis, nes esi nuostabus tik įėjęs. Smalsus, aktyvus, komunikabilus ir maloniai, atvirai bendraujantis pirkėjas visada pirks pigiau, geriau, greičiau ir maloniau nei susiraukęs, susireikšminęs ir nemalonus tipas.
Liudvikas Andriulis

Kokybiškas pirkimas yra gyvybiškai svarbus įgūdis versle – stiprūs, ilgalaikiai santykiai su pagrindiniais tiekėjais, jų verslo, procesų, produktų išmanymas, stiprūs asmeniniai ryšiai yra ne mažiau svarbūs nei tokie pat santykiai su pagrindiniais klientais.

Kokybiškas sudėtingų sprendimų, platformų, ilgamečių paslaugų pirkimas yra visų įmonės vadovų esminis įgūdis ir būtent dėl to gerai dirbančiose įmonėse esminius pirkimus daro ne niūrūs, tik nuolaidas ir kainą suprantantys goblinai iš pirkimų skyriaus, o pats CEO – pasikvietęs tiekėją vakarienės su vyno taure.

Verslo įgūdžiai praverčia ir perkant asmeniniame gyvenime – jei nori būti VIP klientas, turi dėl to dirbti su pardavėju ir tapti jo mylimu VIP klientu pats, o ne tikėtis, kad visi tiesiog kris tau po kojomis, nes esi nuostabus tik įėjęs.

Smalsus, aktyvus, komunikabilus ir maloniai, atvirai bendraujantis pirkėjas visada pirks pigiau, geriau, greičiau ir maloniau nei susiraukęs, susireikšminęs ir nemalonus tipas. Verslą daro ir paslaugas teikia ne mašinos, o žmonės, tad VIP’ais žmonių akyse tampama, ne gimstama. Ir tam nereikia milijono sąskaitoje – reikia tik mokėti maloniai pirkti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

JK lietuvių bendruomenės pirmininkė: po tokio posūkio daug lietuvių rimtai susimąstė apie grįžimą į Lietuvą (63)

Didžiosios Britanijos parlamentui antradienį atmetus ministrės pirmininkės Theresos May su...

Atostogos lietuvių pamėgtoje saloje: maistas už centus ir pikantiški pasiūlymai gatvėje (22)

Balis – unikali Indonezijai priklausanti sala, kurią dabar renkasi kone visi, galintys keliauti...

Gyvai / Vanagas Dakare stebina greičiu – išsiveržė į 7-ąją vietą atnaujinta 18.05 val. (218)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Nusivylę, susierzinę ir pikti: „Brexit“ įvarė JK į kampą (189)

Jungtinė Karalystė atsidūrė pavojingiausioje kryžkelėje per kelis dešimtmečius po to, kai...

Kreivys įvardijo Vilniaus rajonus, kuriuose gyventi pavojingiausia (28)

Dainius Kreivys, Seimo narys, kandidatas į Vilniaus merus DELFI Dienoje sakė, kad nors pas mus nėra...

Augant nerimui dėl „Brexit“, Lietuvos emigrantams siunčiama skubi žinia papildyta (262)

Augant nerimui dėl chaotiško Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš Europos Sąjungos (ES),...

Didžiausia vandens paukščių žiemavietė ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse: šiemet užfiksuotas rekordas

Praėjusį savaitgalį (sausio 12 – 13 dienomis) Kaune Lietuvos ornitologų draugijos nariai...

Landsbergis perspėjo Karbauskį: mūsų laukia katastrofa (844)

Besibaigiant Seimo rudens sesijai ir prasidedant rinkimų maratonui laidoje „DELFI Diena“...

„McDonald's“ prarado teises į „Big Mac“ prekės ženklą ES (9)

„ McDonald's “ prarado teises į „Big Mac“ prekės ženklą Europos Sąjungoje po ES...

Tragiška avarija Šilutės r.: apvirtusiame automobilyje – dvi negyvos moterys (23)

Sausio 16-osios vakarą, 17.34 val., policija gavo pranešimą apie avariją Šilutės r.,...