aA
Šios laidos pagrindinė tema – lietuvis prie vairo. Kaip keičiasi šita esminė mašinos detalė – tarpinė tarp sėdynės ir vairo, kiek pažengėme į priekį nuo linksinčių šuniukų ir futbolo kamuolių ant galinės palangės etapo, kodėl kiekvienas eismo taisyklių pakeitimas mus triggerina beveik tiek pat, kiek „Laisvės TV“ logotipas, kaip keičiasi laikai – anglai Herberto Wellso „Pasaulių kare“ bijojo tokių viską naikinančių trikojų marsiečių karo mašinų, o mes bijome kitokių trikojų.
„Laikykitės ten“ su Andriumi Tapinu
„Laikykitės ten“ su Andriumi Tapinu
© Stopkadras

Savaitės apžvalgoje – nutrauktos atostogos, kaimynų košmaras Klaipėdoje ir Bradausko klubo skolos.

Vairuotojų tipai

Pirmas – greičio mėgėjai. Kelių bemukai. Vairuoti mokosi videožaidimuose, kur dažniausiai nepasiekia finišo, nes pakeliui numuša 5 praeivius, 2 kartus bėga nuo policijos ir galiausiai avarijoje susprogdina mašiną.

Išriedėję į realią gatvę, tokio spalvingo maršruto jie nepravažiuoja, nes jau po pirmo posūkio atsiduria viešojo transporto stotelėje. Greitį mėgstantys pseudohamiltonai grėsmę kelia tol, kol netampa greitį mėgusiais vairuotojais.

Antras tipas – labai atsargūs vairuotojai. Kelių minivenai. Per visą savo vairavimo stažą jie neturi nė vienos nuobaudos už greičio viršijimą, visada laiku praeina technikinę ir nuolat gęsta prie šviesoforų. Jų vienintelė bauda yra už parkingą ir tai tik todėl, kad prisiparkavo neleistinoj vietoj kačiuką nuo kelio patraukti ir močiutę per perėją pervest.

Trečias tipas – nervuoti vairuotojai. „Ford GT“ – daug triukšmo iš niekur. Tai tie isterikai, kurie po kelis kartus persirikiuoja į kitą juostą, priklausomai nuo to, kuri tuo metu pajuda. Greičiau niekad neatvažiuoja, bet svarbu – nestovėt vietoj. Jie sekundės tikslumu primeta, kada užsidegs žalia, todėl jau iš anksto pradeda gazuoti ir remtis tau į bamperį.

Ketvirtas tipas – miestų bitės. Minikuperiai. Pastoviai užsiėmę. Pastoviai kažką derina telefonu. Jie suka į dešinę nežiūrėdami į veidrodėlį, nes petim spaudžia prie ausies telefoną, o kitoje rankoj laiko kavą. Kartais palieka kavą ant mašinos stogo. Visada skuba į susitikimus. Bitės šventai tiki, kad dėl laisvų rankų įrangos nukenčia skambučio kokybė! Ir taip pat 100 proc. sumažina vyriškumą. O ausinės – ar kas nors bandėt išpainioti ausinių laidus vairuodamas?

Bet telefonas, chebra, yra toks old schoolas. Yra ir labiau pažengę. Tikri asai vairuodami brausina feisbuką, rašo anoniminius komentarus „Delfi“ ir siunčia audiopranešimus „negaliu kalbėti, vairuoju“ „Messengeryje“ vienu metu.

Penktas tipas – bizniorai. „Audi A6“. Balta. Su vardiniais numeriais. Biznioras nėra finansinė padėtis. Tai sielos stovis. Jeigu pagal įstatymus į gatves galima būtų išriedėti su tanku – jie būtų pirmi, kurie tą padarytų. Ok, pradžioj būtų rusai. Jie iškart po to. Visada parkuoja mašinas neįgaliųjų vietoje, būtinai skersai ir su įjungtom avarinėm. Prie tokių mašinų, anksčiau ar vėliau, prisistato ir policijos pareigūnai. Bet, aišku, pareigūnai juk supras jūsų situaciją, įsigilins, o jeigu ne, gi galima gražiai pasiūlyti. Oi, tai yra paprašyti.

Paspirtukininkai

Tarp vairuotojų, pėsčiųjų ir dviratininkų ilgą laiką buvo susiformavęs bendras neapykantos trikampis. Neapykantos trikojis. Kol neatsirado tai, kas juos suvienija bendram heitui.

Paspirtukininkai. Nekenčiamiausių eismo dalyvių reitingų lyderiai. Jei reiktų lyginti, kieno prastesnis reitingas – paspirtukininko ar ministro Jareko, aišku, kad paspirtukininko. Nebent pats susisiekimo ministras užliptų ant paspirtuko. Tada visiems stogus nurautų.

Paspirtukai. Kol buvo tik vaikai, dar nieko, bet juk pradėjo lipti visi, kas gali ir negali laikyti pusiausvyros. Ir ne, aš ne apie girtus. Nors paspirtuko vairavimas išgėrus turėtų būt dekriminalizuotas, nes važiuoti blaiviam jais yra nevaikiškai gėda.

Paspirtukų avarijų fiksuojama tokių, kad nežinai, ar verkti, ar juoktis. Pavyzdžiui, Vilniuje su paspirtukais neprasilenkė 29-erių metų ir 87-erių metų vyrai. Pastarasis dėl sužalojimų paguldytas į ligoninę. Nu, seniuk, nu ta prasme... Are you OK, Boomer?

Norint gyvent laimingai tokiam amžiuj reik laikytis paprastos taisyklės – neinstaliuoji „Tinderio“, nemaišai viagros su alkoholiu ir nelipi ant paspirtuko. Viskas.

Lietuviai prie vairo ir ekstremali situacija
© DELFI / Domantas Pipas


Ko mes nežinome apie KET?

Pakalbėkim dabar apie autostradų katekizmą, Kelių eismo taisykles, arba, kaip jas meiliai vadina visi eismo dalyviai, KET, kurias pažeidinėjam kiekvieną dieną ir net nežinom, kad tai darom.

Pavyzdžiui, negalima dėkoti geradėjui, kuris tave praleido į ilgą eilę namo, pamirksint jam avariniais žibintais. Jie tam ir pavadinti avariniais, kad signalizuotų apie avarinę situaciją. O jeigu kažkas parodė sąžinę ir gerą širdį, tai čia jokia avarija, čia džiaugtis reikia.

Negalima neleistinai kirsti skiriamųjų linijų ten, kur negalima. Žmonių kalba – pasistatei savo Cadillac Eskaladą parkinge apžergdamas juostą, viskas, bauda. Ir gali neaiškinti, kad skubėjai į susitikimą su rinkėjais, ir kad čia konservatorių provokacija.

Netgi vairo laikymas viena ranka arba išvis be rankų – čia irgi KET pažeidimas, nes vairą reikia būti įsikibus abiem rankomis. Ir negali teisintis, kad kita ranka tuo metu laikei mobiliaką, kebabą ar veidrodėlį. Ypač veidrodėlį, kadangi jis ir taip automobilio salone yra. Kam jums, Kisa, du veidrodėliai?

Taigi, dar daug ko mes nežinome arba apsimetame, kad nežinome.

Laisvės TV
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
3.9412

Top naujienos

Profesorius – apie tai, ką daryti su pirkiniais: geriau palaikyti keletą valandų saulėje papildyta 10:44 val. (41)

Nuo penktadienio įsigalioja reikalavimas viešose vietose dėvėti kaukes. Vilniaus universiteto...

VDU mokslininkų koronaviruso prognozės: reikėtų dar 2 mėnesių griežto karantino (449)

Užkrėstųjų skaičius Lietuvoje gali pasiekti daugiau nei 3 tūkstančius, o viruso plitimas bus...

Kaip per Velykas atrodys Lietuvos miestai: kelius blokuos policijos ekipažai ar betoninės užtvaros (1)

Baigiantis trečiai karantino savaitei jo laikytis teks dar griežčiau. Jau nuo penktadienio lauks...

Prekybą automobiliais ištiko koma, bet tikisi postūmio iš taršos mokesčio (329)

Koronaviruso epidemija smogė tiek naujų, tiek naudotų automobilių prekybininkams. Kovą...

Kol NT išgyvena sąstingį, siūlo atsigręžti į kitas sritis: galite ne tik sutaupyti, bet ir uždirbti (1)

Šiuo metu nekilnojamasis turtas nėra pats populiariausias pirkinys ar investicija. NT rinka...

Karantinas į nežinomybę gramzdina ir universitetus: kokia bus naujoji atsiskaitymų tvarka (80)

Dėl koronaviruso kontaktinis studijų procesas sustabdomas iki balandžio 13 d. Kas laukia šiemet...

Sienų kontrolė pratęsiama dar bent 2 savaitėm (57)

Vykdant į Lietuvą atvykstančių ir iš mūsų šalies išvykstančių asmenų patikrinimus prie...

Viešbučiai siūlo įsigyti prabangų poilsį, kuriuo pasinaudoti bus galima per dvejus metus – gautus pinigus skirs kovai su pandemija

Keturi prabangiausi Amalfio pakrantės viešbučiai kartu su „Michelin“ žvaigždžių turinčiu...

Isoda pranešė apie dar 4 Marijampolės ligoninėje koronavirusu infekuotus asmenis (35)

Marijampolės meras Povilas Isoda ketvirtadienį pranešė apie naujus 4 koronaviruso atvejus mieste...

Žiniasklaidoje – dar neskelbtas planas Europai, kaip atsisakyti ribojimų: viskas užsitęs (18)

Europos Komisija , anot žiniasklaidos, siūlo laipsnišką dėl koronapandemijos paskelbtų...

|Maža didelių žinių kaina