Seimo pirmininkė asmeniškai susirūpino šio įstatymo kokybe. Taigi iš Vyriausybės rūmų Visuomenės informavimo įstatymo tobulinimo procesai persikelia į Seimo koridorius. Prastai Seime įvertintos įstatymo pataisos tarsi suteikia vilčių, kad šis dokumentas bus tvarkomas atsakingai ir nepažeidžiant bazinių žiniasklaidos laisvių, be kurių demokratinė visuomenė prarastų galimybę laisvai reikšti savo mintis ir gauti visą galimą informaciją.
Tuo pačiu metu norima teikti Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo pakeitimo ir papildymo projektą, kuriame didelis dėmesys skiriamas LRT tarybos formavimo bei veiklos klausimams.
Galima paminėti daugelį bandymų suvaržyti žiniasklaidos laisves, apriboti jos finansavimo galimybes, įsteigti žiniasklaidą kontroliuojančias ir politikams pavaldžias institucijas, sukurti teisines spragas, kurios leistų politikams išvengti viešumo. Šie du įvykiai yra susieti tarpusavyje politikų interesu dominuoti politiniame lauke ir kontroliuoti informavimo bei viešos diskusijos, vykstančios žiniasklaidoje, procesus. Trumpa nepriklausomybės istorija yra persmelkta šiuo siekiu. Galima paminėti daugelį bandymų suvaržyti žiniasklaidos laisves, apriboti jos finansavimo galimybes, įsteigti žiniasklaidą kontroliuojančias ir politikams pavaldžias institucijas, sukurti teisines spragas, kurios leistų politikams išvengti viešumo.
Žiniasklaida tampa pagrindiniu politinių procesų - politinių diskusijų, sprendimų priėmimo, lyderių bei politinių partijų pozicijų eksponavimo, pilietinės visuomenės atstovų tribūnos bei ideologinių principų - gynimo vieta. Vis labiau politikos laukas pasislenka į jos pusę ir tampa neįsivaizduojamu be žiniasklaidos.
Taigi politikai imasi spręsti labai subtilų ir tuo pačiu jiems pavojingą bet juos masinantį klausimą. Žiniasklaida ir politinė sistema šiandien yra dvi aktyvios vieno politinio lauko dalyvės. Jos ir bendradarbiauja ir konkuruoja tuo pačiu metu. Tačiau šiandien vis didėjantis pasimetimas valdančiosios daugumos gretose, matyt, juos verčia ieškoti papildomų instrumentų situacijos suvaldymui.
Todėl naujajame Visuomenės informavimo įstatymo projekte bandoma prastumti tokias teisines formules, kurios leistų greitai ir efektingai užčiaupti žiniasklaidą: atsiranda formuluotė, kur redakcinė atsakomybė skleidžiant viešąją informaciją sugriežtėja. Pagal naują redakciją draudžiama persekioti viešosios informacijos skleidėją, tačiau ištirpsta garantijos žurnalistui. Na ir svarbiausia – politikai pagal šią įstatymo projekto versiją nustoja būti viešais asmenimis.
Seimas sustabdė šio įstatymo priėmimo procesus ir dar bandys tobulinti šį įstatymą. Reikia tikėtis, kad viskas bus gerai, bet... Vyriausybė siūlė ypatingos skubos tvarka svarstyti ir Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo pakeitimo ir papildymo projektą. Taigi LRT bus bandoma suvaržyti kitais būdais – pakeičiant tarybos formavimo bei veiklos taisykles, įvedant subtilius laikymo už rankos instrumentus, kad būtų lojali valdantiesiems.
Iš esmės, kai padėtis politikos lauke neaiški, vyksta galių telkimo į savo rankas informaciniame lauke. Informacija politikoje yra vienas iš svarbiausių galios elementų, todėl čia nebus ramu ir mes dar ilgai būsime šios kovos sūkuryje.