Seniūno paleistos „Belyje rozy“ per vasario 16 dieną, mėginimas palepinti miestelėnus Rusijos propagandiniu kinu ir štai dabar naujausias judesys – Telšių Žemaitės gimnazijos tikybos mokytojos pasakojimai vaikams apie gėjus-kanibalus, serijinius žudikus ir vaikų prievartautojus.
O tokie dalykai jau sunkiai telpa galvoje. XXI amžius, modernioji Lietuva ir štai tamsta mokytoja dėsto tokius dalykus, kurie nepadarytų gėdos nei Kadyrovo šutvei, kuriančiai koncentracijos stovyklas seksualinėms mažumoms, nei Ugandos politikams, kurie grasino LGBT bendruomenei mirties bausmėmis.
Ir čia labai tinka progresyviais save laikančių homofobų šūkis – tegu jie daro, ką nori ten, tik kad prie vaikų nelįstų.
O tamsta mokytoja lenda. Ir dėstydama tokias „tiesas“ ne tik nusišneka, ne tik kraupina gimnazistus, bet ir gali sukelti patyčių audrą, jeigu mokykloje ar jos aplinkoje yra homoseksualių jaunuolių. Ir pasekmės gali būti dar skaudesnės.
Dar blogiau, kad šnekėdama nesąmones tamsta mokytoja pripažįsta, kad gyvenime nėra susidūrusi su homoseksualiu asmeniu, bet savo „žinias“ grindžia kažkokiam seminare gautais lankstinukais.
Lankstinukų autorius – Šeimos tyrimų instituto vadovas Paulas Cameronas yra verta dėmesio persona. Nuo jo atsiribojo Nebraskos psichologai, Amerikos sociologų asociacija paskelbė, kad jo tyrimai ir straipsniai neturi nieko bendro su socialiniais mokslais ir yra neapykantos seksualinėms mažumoms propaganda. Jį pasmerkė Kanados psichologai, o Teksaso teismai taip pat atsiribojo nuo jo, kaip eksperto, liudijimų. Užtat Rusijoje Cameronas yra laukiamas svečias – jis yra kalbėjęs ir Dūmoje, ir Maskvos valstybiniame universitete, ir įvairiuose apskrituose staluose.
Lietuvoje irgi randame pono Camerono pėdsakų. 2010 metais konservatoriaus Manto Adomėno kvietimu jis lankėsi Seime ir skaitė paskaitą.
Kitaip tariant, pasakoti apie seksualines mažumas mokiniams remiantis Camerono mintimis yra tas pats, kas pasakoti apie žydų mažumą remiantis ūsuoto vyruko „Mein Kampfu“.
Ir tai puikiai vyksta Lietuvos mokykloje.
Nors gal tik vienoje? Gal tai – vienos mokytojos fenomenas, o nuo Masčio vandens kažkas darosi su galva?
Bet ne. Gavau dešimtis žinučių iš kitų Lietuvos mokyklų ir universitetų – „ir pas mus per tikybą sako, kad jei būsi homeksualus, degsi pragare“, „pas mus buvo atvažiavęs lektorius, jis pasakojo, kad homoseksualizmu galima užsikrėsti“, „universitete dėstytojas paprašė išvardinti visus žodžius, kuriais vadinami homoseksualai, ir rinkosi vienintelį teisingą“.
Vienoje Alytaus katalikiškoje gimnazijoje istorijos mokytoja pamokos metu kvietė jau pilnamečius mokinius pasirašyti peticiją prieš netradicinę šeimą ir dalyvauti šioje svarbioje kovoje, o kitoje Alytaus gimnazijoje tikybos mokytoja ragino vaikus iš normalių šeimų nunešti šitą peticiją tėvams, kad pasirašytų.
Kita vertus, šioje labai nemalonioje situacijoje yra ir pozityvių dalykų. Visų pirma, patys mokiniai. Taip, ponai mokytojai, įstrigę XIX amžiuje ar dar anksčiau, baigėsi jūsų dominavimo amžius, kai moksleiviai negalėjo klausti „kodėl“, nes gaudavo atsakymą „nes aš taip pasakiau“. Jūsų dogmomis pradedama abejoti, o pagarbą ir autoritetą teks nusipelnyti. Ir, žinoma, sklaida. Įsivaizduokime tokią situaciją prieš 15–20 metų. Mokiniai net necypteltų, o ir kam jie galėtų cyptelti? Nebent tėvams, o jeigu užsimintų administracijai, tai užsitrauktų didžiulę nemalonę iki pat baigimo.
Šiandien viskas kitaip. Šiandien viešumas įgyja ypatingą svarbą, tampa vieninteliu silpnesniojo ginklu prieš stipresnįjį, ir tas ginklas veikia. Pamenat abiturientę, kuri nepabūgo papasakoti, kaip ant jos šaukė švietimo ministrė Pitrėnienė. Telšių istorija – vienos mokinės pasakojimas ant socialinės medijos sparnų per nepilną dieną pakėlė ant kojų visą žiniasklaidą, savivaldybę, ministrus ir europarlamentarus. O mirties bausmei gėjams prijaučiančio eksperto gerbėjai, matyt, teks ieškotis kito darbo ir mažiau vaikų skiepyti neapykanta.
Tokia yra naujoji tvarka ir man ji tikrai patinka.
O telšiečiams telieka palinkėti ištvermės ir sutemus vaikštant Masčio ežero pakrantėmis būti budriems – niekada nežinai, iš kur išlįs gėjus-kanibalas.
Haiku
Kai gėjus pakvies
Šonkauliukų paragaut
Neiki, tai spąstai