Teiginiai


Elektromobilių akumuliatoriai gali užsidegti, net jei jais niekada nebuvo važiuota. Tai įrodo vaizdo įrašas, kuriame matoma deganti automobilių vilkstinė.

Verdiktas


Vaizdo įraše nufilmuoti degantys hibridiniai automobiliai, o ne elektromobiliai. Šis gaisras įvyko rugsėjo 14 d. Nyderlandų Eteno-Lero mieste ir su automobilių techninėmis savybėmis ar jų saugumu nebuvo susijęs. Automobiliai sudegė ant krovininio traukinio užkritus elektros laidams.

Melo detektoriaus teiginiai


„Melo detektoriui“ pavyko išsiaiškinti, jog vaizdo įraše, kuriuo pasidalino socialinių tinklų vartotojai, nufilmuoti ne elektromobiliai, o hibridiniai automobiliai. Šis įrašas buvo nufilmuotas rugsėjo 14 d. Nyderlanduose, Eteno-Lero mieste, kuomet maždaug po pietų užsidegė 60 hibridinių automobilių vilkstinė, stovėjusi ant krovininio traukinio. Kaip pranešė vietos žiniasklaida, dėl kilusio gaisro visiškai sudegė 48 automobiliai.

Melaginga žinutė

Skirtingai nei teigiama žinutėse socialiniuose tinkluose, gaisras nebuvo susijęs su automobilių varikliais ar apskritai jų techninėmis savybėmis. Visi Nyderlandų naujienų portalai pranešė tą pačią gaisro priežasties versiją – jis kilo pažeidus virš traukinio buvusius elektros laidus ir šiems nukritus ant automobilių. To užteko, kad transporto priemonės viena nuo kitos užsidegtų. Kai kuriuose naujienų portaluose pranešta, kad elektros laidus pažeidė pats krovininis traukinys (ČIA), kitur nurodoma, jog elektros laidai toje vietoje buvo defektuoti, todėl atsidūrė ant traukinio ir automobilių (ČIA). Bet kokiu atveju, gaisras nebuvo susijęs su gedimu pačiuose automobiliuose.

Nors nelaimingų nutikimų, kurie nutinka užsidegus elektromobiliams, dažniausiai, jų baterijoms, nutinka, neseniai automobilių draudimo bendrovės AutoinsuranceEZ atlikta analizė parodė, jog elektromobiliai, palyginti su kitokio tipo automobiliais, užsidega rečiausiai. Didžiausią gaisro riziką patiria hibridiniai automobiliai (3474,5 gaisrai 100 tūkst. automobilių), po jų seka kuru varomi automobiliai (1529,9 gaisrai 100 tūkst. automobilių), o mažiausiai gaisrų tenka elektromobiliams (25,1 gaisrai 100 tūkst. automobilių).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją