„Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Valdas Tekorius DELFI sakė, kad „būdamas rinkos lyderiu „Švyturys-Utenos alus“ elgiasi nesolidžiai“. Šiuo metu bendrovė svarsto, kaip elgtis su konkurentais ir laukia teisininkų išvadų.

„Ar ginčytis, ar ieškoti teisinių apsaugos priemonių, mes dar svarstome, nes paties žodžio „ice“ negalima patentuoti, tačiau visa koncepcija, tai, kaip atrodo ir yra išpilstytas produktas, be abejo, rodo, kad „Švyturys-Utenos alus“ tiesiogiai siekia mums sumažinti pardavimus ir pabloginti situaciją“, – tvirtino V. Tekorius.

Tuo tarpu bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ Viešųjų ryšių skyriaus vadovas Dainius Smailys DELFI tvirtino, kad „ice“ yra bendrinis tam tikros alaus rūšies pavadinimas, panašiai kaip „Pilsener“ ar „Export“. Jis pavyzdžiu pateikia šiuo metu gaminamus „Utenos Pilsener“ ir „Kalnapilis Pilsner“.

„Šios rūšies gamybos teisė negali priklausyti nė vienai įmonei“, – sakė jis.

Pašnekovas tvirtina, kad pasaulyje egzistuoja daugybė „ice“ alaus gamintojų, pavyzdžiui, „Anheuser-Bush“, turintis „Bud Ice“ arba „Labbat breweries“ gaminamas „Labatt Ice beer“.

“Kurdami „Utenos Ice“ stengėmės specialiai atskirti jį nuo Kalnapilio „Ledkalnis in Ice“ – mūsų naujojo alaus etiketė pritaikyta prie „Utenos alaus“ prekės ženklo dizaino ir specialiai kurta taip, kad kuo mažiau panašėtų į „Kalnapilio“ produktą“, – sakė jis.

Anot jo, Lietuvoje žodžio „ice“ vertinį „ledo alus“ taip pat naudoja ne vienas gamintojas.

Konkurencijos tarybos atstovė spaudai Palmira Kvietkauskienė DELFI sakė, kad ginčus dėl prekės ženklo ar panašaus pavadinimo naudojimo įmonės turėtų spręsti teismuose.

Konstituciniame Teisme nagrinėjimo laukia bendrovės „Gubernija“ ir bendrovių „Kalnapilio-Tauro grupė“, „Kauno alus“ ir „Ragutis“ byla dėl galimai nesąžiningos konkurencijos, prekių ženklo savininko teisių pažeidimo, teisės į nuostolių atlyginimą pripažinimo ir nuostolių bei kompensacijos priteisimo.

Konfliktas kilo dėl „Kalnapilio-Tauro grupės“ gaminamo „Ledo“ alaus, kurio prekės ženklas esąs klaidinamai panašus į „Gubernijos“ gaminamo „Ledo“ alaus prekės ženklą. Kaip teigiama skunde, alus yra išpilstytas į tokios pat spalvos ir formos tarą, uždarytą tokios pat spalvos ir formos kamšteliais.

Klaidinamai panašūs, anot „Gubernijos“ atstovų, yra ir „Ragučio“ bei „Kauno“ alaus gaminamo „Ledo“ alaus prekių ženklai. Teismas paprašytas uždrausti kitoms bendrovėms gaminti, saugoti ir realizuoti „Ledo“ alų, išpilstytą į butelius, esą atrodančius taip pat kaip „Gubernijos“ tara. Be to, konkurentai paprašyti sumokėti maždaug 18,5 mln. litų kompensaciją.

Bendrovė „Kalnapilis-Tauro grupė“, pareiškusi byloje priešieškinį „Gubernijai“ dėl nesąžiningos konkurencijos veiksnių ir prekių ženklo registracijos pripažinimo negaliojančia ir abejojo, ar minėta Prekių ženklų įstatymo nuostata neprieštarauja Konstitucijai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją