"Nieko baisaus neatsitiks, jei grūdų eksportas laikinai mažės. Ieškosime kitų krovinių. Jau svarstome galimybę įrengti grūdų importo liniją", - sakė "Achemos grupė" prezidentas ir "Klasco" valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys.

"Klasco" grūdų terminalo pajėgumas - 2 mln. tonų per metus. Prie gilios krantinės kraunami "Panamax" tipo laivai, rašo "Lietuvos žinios".

Įmonė praėjusį sezoną - nuo 2005-ųjų rugpjūčio iki 2006 metų birželio - į laivus pakrovė 850 tūkst. tonų lietuviškų pašarinių grūdų, daugiausia - kviečių (611 tūkst. tonų). Tai trečdaliu daugiau negu ankstesniais metais. Tačiau šių metų prognozės uostininkams nėra palankios.

Dėl praėjusios šaltos žiemos ir vasaros sausros laukiama 15 proc. menkesnio negu pernai javų derliaus. Prognozuojama, kad grūdų eksportas, nors kainos pasaulyje kils, šiemet mažės dėl padidėjusios paklausos vidaus rinkoje.

Žemės ūkio ministerijos duomenimis, pernai šalies žemdirbiai prikūlė 2,9 mln. tonų grūdų, iš jų daugiau kaip milijoną tonų pardavė užsienyje. Tai buvo didžiausias eksporto kiekis pastarąjį dešimtmetį. Grūdų importas pernai siekė 120 tūkst. tonų.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją