Skelbiama, kad antrasis pilotas, likęs vienas pilotų kabinoje, suprasdamas, ką daro, rankiniu būdu pradėjo leisti lėktuvą.

„Įraše girdima, kaip pirmasis pilotas prašo antrojo piloto perimti lėktuvo kontrolę, tuomet girdime sėdynių keliamą triukšmą, kaip atsidaro ir užsidaro kabinos durys. Spėjame, kad pirmasis pilotas išėjo į tualetą. Antrasis pilotas liko vienas. Tą akimirką jis ėmė valdyti skrydžių stebėjimo sistemą ir leisti lėktuvą“, – sakė prokuroras Brice'as Robinas.

„Toks sprendimas galėjo būti tik apgalvotas. Įraše girdima, kaip pirmasis pilotas vidaus ryšiu bando susisiekti su antruoju pilotu, bet pastarasis neatsako. Jis beldžia į kabinos duris, antrasis pilotas nereaguoja. Įraše girdimas kvėpavimas, todėl galime daryti išvadą, kad iki tragedijos antrasis pilotas buvo gyvas“, – teigia tyrėjai.

„Skrydžių kontrolieriai bandė susisiekti su lėktuvo įgula, bet jiems nepavyko. Jie netgi bandė su „Germanwings“ bendrovės lėktuvu susisiekti per kitus lėktuvus, bet jokio atsako nesulaukė. Girdimas signalas, įgulą perspėjantis apie artėjančią žemę, girdima, kaip kažkas daužo duris“, – sako specialistai.

Katastrofą tiriantys pareigūnai pirmą kartą įvardijo ir piloto pavardę – tai vokietis Andreas Lubitzas. Manoma, kad tai – šis žmogus:


„Įsijungia signalas, raginantis skubiai kilti į viršų. Prieš pat tragediją pasigirsta pirmasis smūgis – spėjame, kad lėktuvas kliudė kalno viršūnę. Pilotas skrydžių kontrolei nepasiuntė jokio nelaimės signalo, į skrydžių kontrolės užklausas nereagavo.

Šią įvykių versiją pateikiame po nelaimės praėjus 48 valandoms, todėl nieko neteigiame, tačiau tyrėjai mano, kad labiausiai tikėtina versija – sąmoningas antrojo piloto sprendimas neatidaryti kabinos durų pirmajam pilotui ir leisti lėktuvą. Manome, kad tyčia norėta pražudyti lėktuvą. Panašu, kad antrasis pilotas kvėpavo įprastai“, – sako pareigūnai.

„Paskutinėmis sekundėmis girdime tik klyksmus. Mirtis buvo staigi. Atvyko pirmojo ir antrojo pilotų artimieji, tačiau juos laikome toliau nuo kitų žuvusiųjų šeimų. Apie teroristinį išpuolį kalbėti nėra prasmės. Vadinti to savižudybe taip pat negalime – lėktuve buvo 148 žmonės“, – sakė B. Robinas.

Pildoma.

Pilotas priėmė sąmoningą sprendimą

Kiek anksčiau skelbta, kad „Germanwings“ skrydžių bendrovės lėktuvo tragedija galėjo būti sąmoningas piloto, likusio pilotų kabinoje, sprendimas, teigia aviacijos ekspertai iš Prancūzijos, skelbia „The Independent“.

Specialistų teigimu, lėktuvo, skridusio iš Barselonos į Diuseldorfą, pilotas priėmė sąmoningą sprendimą.

Paaiškėjus, kad vienas pilotas buvo išprašytas iš kabinos ir į ją nebeįleistas, ekspertai naujienų agentūrai AFP sakė, kad tokia įvykių eiga leidžia daryti išvadą dėl kabinoje likusio piloto apgalvoto sprendimo ar staigaus sunegalavimo.

Ligos versija mažai tikėtina, teigia specialistai, nes sprendimas leisti lėktuvą žemyn buvo priimtas apgalvotai.

„Toks lėktuvo leidimasis žemyn įmanomas tik apgalvotai priėmus sprendimą, ir tai turėjo padaryti įgula“, – AFP sakė vienas ekspertas.

„Lėktuvo nukreipimas tiesiai į kalnus neturi jokios prasmės. Tai arba neįprastas įgulos sprendimas, kurie puikiai suprato, ką daro, arba nesugebėjimas deramai reaguoti (dėl kokios nors priežasties)“, – teigia specialistas.

AFP cituoja tyrimą vykdančius pareigūnus, kurie esą patvirtino versiją, kad vienas iš dviejų pilotų negalėjo patekti į kabiną.

Davidas Kaminski–Morrowas iš leidinio „Flightglobal“ sakė „Press Association“, kad įvykusi „Germanwings“ lėktuvo katastrofa panaši į Mozambike ir Japonijoje įvykusias tragedijas.

„Paprastai piloto kabinos durys užsirakina, o norint atrakinti jas reikia surinkti kodą, tačiau piloto kabinos viduje ant valdymo pulto yra mygtukas, kurį paspaudęs pilotas gali užrakinti duris“, – sakė D. Kaminski–Morrowas, rašo „The Telegraph“.

„Panašu, kad ši katastrofa – tai precedentas, bent jau tokia tikimybė egzistuoja. Pradedu skaičiuoti gyvybes, kurių buvo netekta dėl piloto kabinos durų, ir svarstau, ar jų užrakinimas gali išgelbėti gyvybes“, – tęsė jis.

Lydso universitete pilotus ruošiantis ir anksčiau „Lufthansa“ technikos inžinieriumi dirbęs Stephenas Wrightas prisiminė prieš 12 mėnesių JAV įvykusį incidentą, kai vienas iš pilotų negalėjo patekti į užsirakinusią piloto kabiną.

Tada pilotas paprašė leidimo avariniam nusileidimui ir lėktuvą pavyko nutupdyti saugiai.

AirbusAlpėse įvykusi katastrofa itin neįprasta“, – patikino S. Wrightas.

Šaltinis: pilotų kabinos duris yra įmanoma atrakinti iš išorės

Vienas lakūnas, turintis šešerių metų skraidymo lėktuvais „Airbus A320“ patirtį, sakė, kad lainerio, kuris šią savaitę sudužo Prancūzijos Alpėse, pilotų kabinos duris yra įmanoma atrakinti iš išorės, jeigu vienas pilotas yra iš jos išėjęs, o kitas dėl kokių nors priežasčių nebegali jų atidaryti.

Šaltinis, prašęs neviešinti jo vardo, sakė, kad įprastu atveju norintis įeiti į kabiną turi surinkti durų saugos kodą, o kabinoje esantis pilotas nusprendžia, ar durys turi atsidaryti, ar likti užrakintos.

Jeigu atsakymo nesulaukiama, įgulos narys gali surinkti atsarginį durų atidarymo kodą. Jeigu per 30 sekundžių negaunama atsakymo iš vidaus, durys automatiškai atsirakina. Bet jeigu kabinos viduje esantis asmuo specialiai atmeta tą prašymą, durys lieka užrakintos, sakė lakūnas.

Pasak jo, Europos oro bendrovių taisyklės nereikalauja, kad pilotų kabinoje visuomet būtų bent du žmonės.

Vienas pareigūnas, susipažinęs su antradienį Prancūzijos Alpėse sudužusio Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvo juodosios dėžės garso įrašais, sakė, kad vienas iš pilotų buvo išėjęs iš kabinos ir nebegalėjo į ją sugrįžti dėl užrakintų durų, kol laineris galiausiai įsirėžė į kalno šlaitą.

Vokietijos avialinijų flagmanė „Lufthansa“, kuri yra „Germanwings“ pirminė bendrovė, ketvirtadienį sakė neturinti jokios naujos informacijos apie tą tyrimą ir negalinti nei patvirtinti, nei paneigti pranešimų apie numanomą incidentą pilotų kabinoje.