aA
Du keleiviniai lėktuvai "Boeing 747", kuriais skrido iš viso 1 tūkst. žmonių, vos nesusidūrė virš Škotijos. Pranešama, kad visi keturi abiejų lainerių pilotai pasuko lėktuvus vienas į kitą, nors skrydžio instrukcijose buvo nurodoma sukti į priešingas puses. 10,2 km aukštyje beveik 1 tūkst. km/val. greičiu skrieję didžiuliai lėktuvai vertikaliai buvo suartėję vos 30 metrų atstumu.
© Reuters/Scanpix

Lėktuvai iki pavojingo suartėjimo skrido lygiagrečiai, ta pačia kryptimi, tačiau vėliau pradėjo vienas prie kito artėti. Skrydžių dispečeris, išsyk pastebėjęs nukrypimą nuo kurso, nurodė kairiau skridusio lėktuvo pilotams sukti į kairę, o dešiniau buvusio lėktuvo pilotams – sukti į dešinę, kad lėktuvų trajektorijos išsiskirtų.

Tačiau lainerių pilotai pasielgė priešingai – jie lėktuvus pasuko taip, kad šie pradėjo dar sparčiau artėti vienas prie kito. Iki didžiulės tragedijos buvo likusios tik kelios sekundės – abiejų lėktuvų pilotai savo akimis pro lėktuvo iliuminatorius išvydo labai arti atsidūrusį kitą lėktuvą ir paskutinę akimirką išvengė susidūrimo ore. Lėktuvus ore vertikaliai skyrė tik 30 metrų. Ne daugiau kaip 40 km/val. maksimalų greitį išvystantys sprinteriai tokį atstumą įveikia per 3-4 sekundes. O modernūs laineriai skraido beveik 1 tūkst. km/val. greičiu. Galima įsivaizduoti, kiek nedaug trūko iki nelaimės.

Nelaimės vizualizaciją galite pamatyti čia.

Kai pavojaus signalas suveikė pirmą kartą, lėktuvus skyrė apie 16 km. Po minutės atstumas tarp orlaivių siekė jau tik apie 4,5 km. Jie vis artėjo vienas prie kito.

Nepaisant užsitęsusio tyrimo, ekspertai neranda paaiškinimo, kaip abiejų orlaivių įgulos sugebėjo dispečerio nurodymus suprasti ir įvykdyti klaidingai – priešingomis kryptimis nei buvo rekomenduojama.

Incidentas įvyko birželio 23 d., už maždaug 45 km į šiaurę nuo Glazgo. Tačiau informacija apie incidentą viešumon iškilo tik dabar.

"Akivaizdu, kad abiejų lėktuvų įgulos vykdė ne savo, viena kitos nurodymus, - dėstoma "UK Airprox Board" tyrimo išvadoje. – Tyrimą vykdę ekspertai nerado paaiškinimo, kodėl taip nutiko. Tyrėjai buvo priblokšti, kaip visi keturi abiejų lėktuvų pilotai nurodymus suprato vienodai klaidingai, o paskutinę akimirką metėsi gelbėti situaciją. Sumaišyti nurodymų jie negalėjo, nes su įgulomis dispečeris bendravo skirtingu radijo dažniu, o ryšio sutrikimų neužfiksuota."

Tyrėjai kelia prielaidą, kad tuo metu, kai dispečeris teikė nurodymus, pilotų dėmesys galėjo būti sutelktas į kitus dalykus – pavojaus signalas juos užklupo nepasiruošusius.

"Tikėdamiesi išgirsti rutininę informaciją, pilotai galėjo suglumti, išgirdę vengimo nurodymus ir sureagavo instinktyviai, neapsvarstę gautos informacijos", - dėstoma tyrimo ataskaitoje.

Abiejų lėktuvų įgulos nariai teisinosi, kad orlaivių susidūrimo pavojus buvo iškilęs todėl, kad dispečeris anksčiau jiems be jokio reikalo nurodė skristi tame pačiame aukštyje – 10,2 km.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Skvernelio ir Grybauskaitės konfliktas atsidūrė prokremlinės žiniasklaidos taikinyje: dalį žodžių prigalvojo, dalį nutylėjo (221)

Į prezidentus kandidatuojančio premjero Sauliaus Skvernelio ir dabartinės šalies vadovės Dalios...

Jasikevičius: tai, kas vyksta su „Žalgiriu“, yra gražu (1)

Trys pergalės iš eilės ir keturios per pastarąsias penkerias rungtynes. Tokią statistiką...

Ekspertė paaiškino, kaip galima investuoti į NT: kada pinigai grįš su kaupu?

Apie tai, kur geriausia investuoti, reikia ilgai sukti galvą, gerai viską apskaičiuoti ir apgalvoti...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau (2)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Darbuotoja dėl 300 eurų pakilo į kovą su viena didžiausių Lietuvos įmonių (94)

Kovo 13 dieną AB „ Lietuvos geležinkeliai “ (LG) pralaimėjo darbo ginčo bylą dėl jubiliejaus...

Skvernelio raginimo atsistatydinti sulaukęs VSTT vadovas: tokios galimybės nesvarstau (8)

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nustačius, kad Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos...

Ekspertas: Nazarbajevo kelias – vienas iš nedaugelio Putinui likusių variantų (30)

Nursultanas Nazarbajevas , Kazachstano prezidentas nuo 1990 m., sulaukęs 78-erių pareiškė...

Kepenis kalbėdamas apie skiepus pratrūko: vienuolikos metų norime paskiepyti nuo paleistuvystės Veryga nepritaria Kepeniui, bet nesipyks (147)

Kai visoje Europoje ir Lietuvoje – tymų protrūkis , o mūsų šalyje kasdien sužinoma apie...

Kurį naudotą automobilį geriausia pirkti, kad pavažinėjus pavyktų brangiai parduoti (63)

Prieš pirkdami naudotą automobilį žmonės domisi ne tik specifiniais tam tikro modelio ypatumais,...

Pasitikrinkite, ar jūsų vaikas savarankiškas: šios savybės išduoda, kad auklėjate teisingai

Dažnas, išgirdęs tokį klausimą, turėtų nemažai atsakymų: nuo aukšto vaiko intelekto (IQ),...