Taip pat šaltinis informavo, kad aptiktas „Boeing 777“ lėktuvo sparno elementas. „Boeing“ lėktuvų specialistai teigia nuotraukose matantys būtent tai, praneša CNN.

Liepos 29 d. vakarinėje Indijos vandenyno dalyje šalia Reunjono salos krantų rastos nuolaužos. Kaip informavo Prancūzijos oro pajėgų Reunjone atstovas, šiuo metu vykdomas tyrimas ir norima išsiaiškinti, kad šis radinys susijęs su dingusiu MH370 skrydį vykdžiusiu lėktuvu. 

„Boeing“ lėktuvų bendrovės atstovai pateikė išankstinį vertinimą pagal turimas nuotraukas. Šaltinis pabrėžia, kad šios įžvalgos yra preliminarios.

Malaizijos vyriausybė pasiuntė tyrėjus

Šiuo metu Niujorke besilankantis Malaizijos transporto ministras Liow Tiong Lai pranešė, kad Malaizijos vyriausybė į Reunjono salą išsiuntė komandą, kuri tirs radinį. 

„Turime patikrinti. Turime radinį, kuris turi būti ištirtas ir tik tada galėsime patvirtinti, ar tai – MH370 fragmentas. Taigi išsiuntėme komandą, tirsiančią šį radinį, ir tikimės, kad galėsime tai identifikuoti kaip įmanoma greičiau“, - informavo Liow Tiong Lai.

Malaizijos oro linijų atstovai savo ruožtu tikina mėginantys nustatyti, kur šis fragmentas rastas. 

„Šiuo metu būtų per anksti oro linijoms svarstyti dėl rasto fragmento kilmės“, - patikino „Boeing“ atstovas. 

CNN specialistai teigia, kad yra ženklų, liudijančių, kad rastas lėktuvo fragmentas – „Boeing 777“ dalis. Jei tai yra tiesa, didelė tikimybė, kad šis fragmentas – dingusio MH370 skrydį vykdžiusio lėktuvo dalis.

Aviacijos specialistas Lesas Abendas, turintis 30 metų pilotavimo patirtį ir dirbęs su „Boeing-777“, patikino, kad šias išvadas padaryti bus labai nesudėtinga, nes ant įvairių lėktuvo dalių nurodomi serijiniai numeriai gali būti susieti ne tik su lėktuvo modeliu, tačiau taip pat ir su konkrečiu lėktuvu. 

Jo teigimu, tai reiškia, kad tyrėjams gali pavykti šiuos duomenis nustatyti iš rasto fragmento nuotraukų net ir anksčiau, nei jie atvyks į salą.

Ekspertas: yra mažiausiai trys įrodymai

Saugumo specialistas Davidas Soucie mano, kad egzistuoja mažiausiai trys įrodymai, nurodantys, kad tai – MH370 reisą vykdžiusio lėktuvo dalis. Pirma, panašu, kad ši dalis buvo atplėšta nuo lėktuvo. 

„Manau, kad tai įvyko dėl staigaus smūgio“, - sakė D. Soucie. 

Rasto elemento viršuje yra ženklas, kuris, anot specialisto, dedamas ant sparnų skydelio. Be to, S. Soucie teigimu, ant radinio yra parazitų, atsiradusių, nes šis objektas ilga laiką buvo po vandeniu.

Vis dėlto panašu, kad rastas elementas padengtas baltos spalvos dažais, o tai gali neatitikti kitų D. Soucie apstebėjimų, kad „Boeing-777“ lėktuvas dengiamas cinko chromatu, o ne dažais. 

Saloje, šalia kurios krantų aptikta lėktuvo nuolauža, dirbantis žurnalistas Antoine‘as Forestieris pasakojo, kad pakrantėje buvę žmonės pamatė lėktuvo elementą tiesiog plūduriuojantį vandenyne.

Žurnalistas teigia, kad nuolauža yra apie 2 metrų ilgio ir 1 metro pločio.

Reunjono sala

Taip pat pranešama, kad ant radinio yra numeris BB670. 

Šaltinio teigimu, tai gali būti lėktuvo detalės numeris arba jį galėjo uždėti subrangovai.

Australijos transporto saugumo biuro, į kurį Malaizija kreipėsi su prašymu vadovauti MH370 paieškoms, vadovo Martino Dolano teigimu, rasta nuolauža nesikerta su Australijos sudarytu tėkmių modeliu. 

„MH370 reisą vykdžiusio lėktuvo dalis galėjo pasiekti Reunjono salą iš teritorijos, kurią tiriame“, - sakė M. Dolanas. 

Vis dėlto jis nebuvo linkęs detalizuoti, kokia tikimybė, kad nuolauža judėtų būtent Vakarų kryptimi. 

„Egzistuoja daugybė galimybių, tai nėra tikslusis mokslas“, - patikino jis pridurdamas, kad reikšmės turi paviršinės srovės, vėjo kryptis ir aukštis, kuriame plūduriuoja objektas.

Artimieji: jei paaiškės, kad tai tiesa, dings mažytė viltis

K. S. Narendranas, kurio žmona buvo dingusiame lėktuve, patikino neskubantis vertinti šių naujienų.  

„Manau, kad dar labai anksti. Žinome, kad rastas nedidelis fragmentas. Kol kas vis dar šiek tiek per anksti teigti, kad šis fragmentas gali būti MH370 lėktuvo dalis“, - patikino jis. „Manau, per anksti būtų manyti, kad viskas juda pabaigos link, ar kad mes bent jau artėjame prie tiesos“, - pridūrė jis.

Sarah Bajc, kurios gyvenimo draugas Philipas Woodas skrido dingusiu lėktuvu, papasakojo, kad ji jautėsi keistai beveik visą dieną. 

Pirmosiomis lėktuvo paieškų dienomis buvo pasirodę keli pranešimai dėl galimos lėktuvo nuolaužų buvimo vietos, tačiau nė vienas iš šių pranešimų nepasitvirtino. S. Bajc patikino, kad emocinės savisaugos mechanizmas jai neleidžia tikėti liepos 29 d. pranešimais apie rastą lėktuvo fragmentą.

Moteris tikina, kad jai reikia patvirtinimų. 

„Jei galiausiai paaiškės, kad tai – sparno dalis, dings mažytė viltis, kurią turėjau, realybė taps akivaizdi“, - su ašaromis akyse pasakojo ji. „Tačiau iki šiol aš ir dauguma šeimos narių tikėjome, kad kol neturime kūno, nepasiduosime ir tikėsime, kad jie vis dėlto sugrįš“, - patikino ji. 

Jei pasitvirtintų, kad šis radinys – tai MH370 reisą vykdžiusio lėktuvo fragmentas, jis taptų pirmuoju įrodymu, liudijančiu, kad lėktuvas sudužo.

JAV pareigūnas: nuolauža atitinka dingusį MH370 lainerį

Tyrėjai įsitikinę, kad Indijos vandenyne rasta nuolauža yra lėktuvo sparno dalis, būdinga tik laineriui „Boeing 777“ – to paties modelio orlaiviui, kaip ir praeitais metais dingęs oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvas, trečiadienį nurodė vienas JAV pareigūnas.

Skrydžių saugumo tyrėjai, tarp jų vienas bendrovės „Boeing“ atstovas, atpažino tą detalę, rastą netoli Prancūzijai priklausančios Reunjono salos Indijos vandenyno Vakaruose. Nustatyta, kad tai „Boeing 777“ flaperonas – horizontalioji valdymo plokštuma, esanti sparno užpakalinėje dalyje, sakė JAV pareigūnas.

Jeigu bus patvirtinta, kad rasta būtent ta detalė, ir žinant, kad nėra jokio kito dingusio „Boeing 777“, būtų beveik neabejotinai patvirtinta, kad ta nuolauža yra pernai kovo 8-ąją dingusio MH370 reiso lėktuvo dalis. Tame laineryje, skridusiame iš Kvala Lumpūro į Pekiną, buvo 239 žmonės.

Tokiu atveju taip pat būtų patvirtinta pagrindinė teorija, pagrįsta iš palydovų gautais duomenimis, kad lėktuvas pasuko į pietus, Indijos vandenyno link, kai dingo iš radarų ekranų. Tuo pačiu būtų paneigtos kitos teorijos, kad užgrobtas laineris skrido į šiaurę arba kur nors nusileido.

Rastoji nuolauža tyrėjams gali suteikti užuominų, kaip sudužo lėktuvas. Kol kas neaišku, ar ji padės paieškų komandoms tiksliai nustatyti lainerio sudužimo vietą, nes nuo lainerio dingimo praėjo daug laiko, o tą nuolaužą galėjo nešioti įvairiomis kryptimis tekančios srovės Indijos vandenyno pietuose.

Jeigu ta nuolauža tikrai priklauso MH370 laineriui, ji bus pirmasis aptiktas to dingusio orlaivio pėdsakas. Didžiulio masto tarptautinės paieškos Indijos vandenyno pietuose, Pietų Kinijos jūroje ir Tailando įlankoje iki šiol nedavė jokių rezultatų.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (191)