Sutartyje numatoma, kad sėkmės atveju kompanija gaus iki 70 mln. JAV dolerių (58,7 mln. eurų).

Iš Kvala Lumpūro į Pekiną skridęs reiso MH370 keleivinis lėktuvas dingo prieš beveik ketverius metus, 2014-ųjų kovą. Lėktuve buvo 239 žmonės, daugiausia kinai.

Šio lėktuvo dingimas yra viena didžiausių aviacijos paslapčių pasaulyje.

Nauja jo paieška turi prasidėti sausio viduryje ir truks 90 dienų. Paieškos zonoje Indijos vandenyno pietuose dirbs jūros dugno tyrimų kompanijos „Ocean Infinity“ išsinuomotas laivas, aprūpintas moderniausia įranga.

Ankstesnėje 120 tūkst. kv. km paieškos zonoje, kuri buvo parinkta remiantis palydovų duomenų dėl tikėtinos lėktuvo trajektorijos analize, nebuvo aptikta jokių dingusio lėktuvo pėdsakų.

Ši Australijos vadovaujama paieška, didžiausia per aviacijos istoriją, buvo sustabdyta pernai sausio mėnesį.

Tačiau trys kompanijos pateikė paraiškas dėl privataus paieškos atnaujinimo, ir po ilgų derybų Malaizijos vyriausybė sutiko pasamdyti „Ocean Infinity“ – su sąlyga, kad nesėkmės atveju firma nieko negaus.

„Norėčiau pakartotinai deklaruoti mūsų tvirtą įsipareigojimą įminti MH370 paslaptį“, – trečiadienį per sutarties pasirašymo ceremoniją sakė transporto ministras Liowas Tiongas Lai.

Naujoji paieškų zona yra maždaug 25 tūkst. kv. km plotas Indijos vandenyne.

Jei kompanija ras dingusį lėktuvą „Boeing 777“, jos honoraras priklausys nuo to, kur tas lėktuvas yra, sakė ministras.

Jei lėktuvas bus rastas pirmuosiuose 5 tūkst. kv. km, kompanija gaus 20 mln. dolerių (16,76 mln. eurų). Ši suma palaipsniui didėja iki 70 mln. dolerių, jei lėktuvas bus rastas patikrinus 25 tūkst. kv. km paieškos zonos.

Dingusio lėktuvo keleivių artimieji sveikino šį sprendimą.

„Esame dėkingi, kad Malaizijos vyriausybė atnaujina MH370 (lėktuvo) paiešką“, – naujienų agentūrai AFP sakė V. P. R. Nathanas, kurio žmona Anne Daisy buvo tame lėktuve.

„Nežinome, kas nutiko; mums reikia sužinoti, kas nutiko“, – sakė jis.

Paiešką vykdys norvegų tyrimų laivas „Seabed Constructor“. Jis su 65 narių įgula sausio pabaigoje išplaukė iš Pietų Afrikos į paieškos zoną.

Laive yra aštuoni autonominiai povandeniniai dronai, aprūpinti hidrolokatoriais ir kameromis. Lėktuvo nuolaužų ieškosiantys kibernetiniai aparatai gali veikti iki 6 tūkst. metrų gylyje.

Kol kas žinomi tik trys dingusio lėktuvo fragmentai, rasti vakarinėse Indijos vandenyno pakrantėse. Tarp šių nuolaužų yra 2 m ilgio sparno dali – flaperonas.