aA
Stambulo teismas trečiadienį už „terorizmo propagandos“ skleidimą skyrė laisvės atėmimo bausmes vienos uždarytos kairiosios pakraipos televizijos trims buvusiams vadovams.
Recepas Tayyipas Erdoganas
© AP / Scanpix

Teismas nuteisė televizijos „Hayatin Sesi TV“ buvusius bendrasavininkius Mustafą Karą ir Ismailą Gokhaną Bayramą bei vyriausiąjį redaktorių Gokhaną Cetiną už propagandos skleidimą tiek uždraustos Kurdistano darbininkų partijos (PKK), tiek džihadistų judėjimo „Islamo valstybė“ (IS) vardu.

Visi tris vyrai pasiųsti už grotų trejiems metams ir devyniems mėnesiams.

„Hayatin Sesi TV“ buvo kairiosios pakraipos televizijos kanalas, griežtai kritikavęs prezidentą Recepą Tayyipą Erdoganą (Redžepą Tajipą Erdohaną) ir skelbęs apie 2013-aisiais vykusius protestus prieš jo valdymą. Ši televizija buvo uždaryta Turkijoje paskelbus nepaprastąją padėtį po 2016-ųjų nepavykusio perversmo.

Žurnalistų teises ginančios organizacijos „Reporters Without Borders“ (RSF) ir „International Press Institute“ (IPI) patvirtino, kad visiems trims vyrams buvo skirta beveik ketverių metų laisvės atėmimo bausmė.

Prokurorai prašė, kad jie išbūtų kalėjime mažiausiai 13 metų. Bylos kritikai pavadino kaltinimus absurdiškais.

Teisėjai nutarė, kad „Hayatin Sesi TV“ vadovai be PKK ir IS propagandos savo reportažuose skleidė dar vienos radikalios kurdų grupuotės „Kurdistano laisvės sakalai“ (TAK) dezinformaciją.

Visi trys gali likti laisvėje, kol svarstomas jų skundas, naujienų agentūrai AFP nurodė RSF Turkijos skyriaus atstovas Erolas Onderoglu ir pavadino nuosprendį „griežtu ir neproporcingu“.

Žiniasklaidos laisvę ginančios organizacijos teigia, kad R. T. Erdoganas pakerta Turkijoje išraiškos laisvės principą, ypač po nepavykusio perversmo, nors valdžia tikina, kad niekas nebuvo nuteistas be pagrįstos teisinės priežasties.

Organizacijos „P24“ duomenimis, šiuo metu Turkijoje įkalinti 183 žurnalistai, kurių dauguma atsidūrė už grotų po nepavykusio perversmo.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (96)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (25)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (41)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (3)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (3)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (42)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (58)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (15)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (202)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...

Į pašto dėžutę gavo keistą lankstinuką: ar jo tikslas kiršinti visuomenę? (12)

Pirmadienį į pašto dėžutę gavau keistą lankstinuką nuo keisto instituto. Lankstinuko...