aA
Kruizinis laineris "Costa Concordia", penktadienį vėlai vakare atsitrenkęs į povandeninę uolą prie pat vakarinių Italijos krantų, guli parvirtęs ant šono; didžioji jo dalis yra po vandeniu, o šiuo metu aktyviai vyksta dingusių 15 žmonių paieška. Rasti penkių žuvusiųjų kūnai.
Skęstantis laivas "Costa Concordia"
© AP/Scanpix

Gelbėtojai rado dar du žuvusiuosius po vandeniu esančioje užpakalinėje laivo dalyje, restorane.

Šiuo metu tebėra dingę 15 įgulos narių ir keleivių.

Narams pavyko išgelbėti jaunavedžių porą iš Pietų Korėjos ir dar vieną laivo ekipažo narį italą, kuriam sužeista koja. Planuojama dingusiųjų ieškoti dar 48 val., po to prasidės kuro išleidimas iš laivo talpyklų. Baiminamasi, kad jis neišsilietų į jūrą.

Užplaukė ant rifo

Laivas "Costa Concordia" plaukiodamas po Viduržemio jūrą užplaukė ant rifo netoli Džilijo salos ties Toskanos krantais penktadienį vakare apie 22 val. vietos (23 val. Lietuvos) laiku, kai keleiviai buvo bepradedantys vakarieniauti. Kilus panikai, kai kurie keleiviai iššoko už borto į šaltą vandenį.

Pasak naujienų agentūros "Reuters", Italijos pakrantės apsaugos tarnyba šeštadienį pranešė, kad iš 290 metrų ilgio laivo "Costa Concordia" gelbėjimo valtimis, sraigtasparniais ir kitais laivais evakuota apie 3200 keleivių ir 1023 įgulos nariai.

Laivo kapitonas davė parodymus ir yra sulaikytas

11 metų darbo stažą turintis kapitonas Franco Schettino davė parodymus Džiljo saloje ir pareiškė, kad laivas nebuvo nukrypęs nuo kurso. Tai patvirtino ir laivo savininkės kompanijos Costa Crociere atstovai. Jų teigimu, šiuo maršrutu iš Čivitavekijos į Savoną laivas plaukiojo kiekvieną savaitę.

Kapitonas F.Schettino tvirtina, kad laivas užlaukė ant jūrų žemėlapiuose nepažymėto rifo. Tačiau Italijos žiniasklaidos teigimu, laivas incidento metu nuo kurso buvo nukrypęs 4 km. Anot laivo ekipažo narių, laivai kartais šiek tiek nukrypsta nuo kurso, kad keleiviai galėtų pasigėrėti tamsoje švytinčiais Džiljo uosto žiburiais. Narų gelbėtojų teigimu, laivo apačioje žiojėja didesnė nei 60 metrų ilgio skylė.

Pateikusi ne vieną įtarimą Toskanos provincijos prokuratūra sulaikė laivo kapitoną Francesco Schettino ir jo vyresnįjį padėjėją Ciro Ambrosio, praneša BBC. Jiems pradėta baudžiamoji byla dėl netyčinio nužudymo ir dėl to, kad jie paliko laivą dar nesibaigus keleivių evakuacijai. Kaip žinia, avarijos metu laivą paskutinis turi palikti kapitonas. Šis teisinasi, kad smūgio metu buvo susitrenkęs galvą, tad laivą paliko su pirmaisiais keleiviais.

Įtarimų taip kelia ir kapitono buvimo vieta avarijos metu. F. Schettino tvirtina stovėjęs prie vairo, kai tuo tarpu keleiviai tvirtina jį matę viename iš laivo restoranų.

Iš laivo išgelbėti jau trys žmonės, tebeieškoma 17

Gelbėtojai iš vienos laivo kajutės išgelbėjo du turistus iš Pietų Korėjos - vyrą ir moterį, kuriems tai buvo povestuvinė kelionė.

Narams negreitai pavyko surasti, kurioje laivo dalyje yra žmonės. Pasirodė, kad jaunavedžiai buvo įkalinti toje laivo dalyje, kuri kol kas buvo nepanirusi į vandenį.

Taip pat pranešta, kad išgelbėtas dar vienas laivo ekipažo narys.

Gelbėjimo darbai tebevyksta ir toliau. Tikrinamos visos dar neužtvindytos patalpos. Narai apžiūri povandeninę laivo dalį.

Šiuo metu tebėra dingę šeši įgulos nariai ir 11 keleivių.

Anot Pakrančių apsaugos atstovų, jau daugiau kaip 10 valandų tebesitęsiančią gelbėjimo operaciją sunkina tai, kad laivas yra labai didelis - 290 metrų ilgio; jo vandens talpa - 114,5 tūkst. tonų. Savo dydžiu jis prilygsta lėktuvnešiui.

Salos valdžia patvirtina, jog per šią nelaimę žuvo trys žmonės: du keleiviai prancūzai ir vienas įgulos narys, kilęs iš Peru. Naujausiais duomenimis, sužeisti 67 keleiviai, be žinios dingo 40.

Keleiviams kelionės finalas priminė "Titaniko" scenas

"Panikos scenos buvo kaip "Titanike". Užplaukėme ant uolų netoli Džilijo salos. Nežinau, kaip tai galėjo nutikti. Kapitonas pamišęs", - Italijos žiniasklaida citavo keleivę Marą Parmegiani.

"Buvome labai išsigandę ir sušalę, nes tai nutiko per vakarienę, todėl visi vilkėjo vakarinius drabužius. Tikrai neturėjome laiko susirasti ką nors kita. Mums išdalijo antklodžių, tačiau jų neužteko", - skundėsi moteris.

Vietos prefektas Giuseppe Linardi minėjo šešis žmones žuvus, dar 13 buvo sužeisti. Pasak jo, gelbėtojai narai tikrina po vandeniu atsidūrusius laivo skyrius, ar juose nelikę daugiau keleivių.

Sutemus vykusiais gelbėjimo operacijai padėjo sraigtasparniai su prožektoriais.

Priblokšti keleiviai naktį praleido susispaudę keliuose salos viešbučių kambariuose ir vietos bažnyčioje. Šimtai jų buvo išplukdyti keltu į Toskanos pajūrio kurortą Porto Santo Stefaną.

Kitas keleivis Luciano Castro pasakojo: "Per vakarienę išgirdome garsų triukšmą, tarsi mūsų laivo kilis būtų į kažką atsitrenkęs."

"Per atsiradusią pralaužą į laivą pradėjo plūsti vanduo, ir jis pradėjo svirti", - pridūrė L.Castro.

Vietos Pakrančių sargybos pareigūnas Francesco Paolillo sakė, kad laive atsirado 30 metrų ilgio skylė, tačiau teigė, jog kol pas neįmanoma tiksliai pasakyti, kas nutiko.

"Manome, kad plaukta per arti kliūties, tokios kaip rifas", - nurodė jis.

Vienas iš žuvusiųjų buvo apie 70 metų vyras, miręs nuo širdies smūgio, įšokęs į šaltą vandenį, nurodoma žiniasklaidos pranešimuose.

Keleiviams iš pradžių buvo pasakyta, kad laivas staigiai sustojo dėl elektros gedimo, o vėliau nurodyta apsivilkti gelbėjimosi liemenes ir eiti prie gelbėjimosi valčių, vienas keleivis pasakojo naujienų agentūrai ANSA, paskambinęs iš valties mobiliuoju telefonu.

Išgelbėti laivo keleiviai priglausti saloje

Vietos meras sakė mėginantis rasti vietos priglausti išgelbėtus keleivius, tarp kurių buvo nėščių moterų ir vaikų.

"Stengiamės apgyvendinti juos visur, kur įmanoma: mokyklose, darželiuose, viešbučiuose - bet kokioje pastogėje", - aiškino meras Sergio Ortelli, pridūręs, kad kai kurie keleiviai nakvos bažnyčioje.

Bendrovė "Costa Crociera", kuriai priklauso šis kruizinis laivas, nurodė esanti "priblokšta" šių naujienų ir pareiškė užuojautą žuvusiųjų šeimoms.

Bendrovė teigė, kad kol kas neįmanoma pasakyti, kas sukėlė šią avariją, tačiau keleiviai buvo sparčiai evakuojami, nors gelbėjimo darbams trukdė tai, jog į laivą tekėjo vis daugiau vandens, o galiausiai jis apvirto.

"Tai buvo kruizinė kelionė po Viduržemio jūrą. Laivas išplaukė iš Savonos ir planavo užsukti į Čivitavekiją, Palermą, Kaljarį, Palmą, Barseloną ir Marselį", - nurodė "Costa Crociera".

"Laive buvo apie tūkstantis keleivių iš Italijos, taip pat 500 vokiečių ir apie 160 prancūzų", - pridūrė bendrovė, nepateikdama detalių apie kitus keleivius. BBC teigimu, laive buvo daugiau nei 100 Rusijos piliečių.

Kruizinį laivą, kuriame buvo 58 apartamentai su balkonais, penki restoranai, 13 barų, penkios sūkurinės vonios ir keturi baseinai, nelaimė ištiko išplaukus penktadienį iš Čivitavekijos uosto netoli Romos.

Netoliese buvę laivai padėjo evakuoti keleivius ir įgulos narius.

Dingo apie 40 žmonių

Italijos kruiziniam laivui naktį atsitrenkus į povandeninę uolą ir ėmus skęsti, jame buvo 4 234 keleiviai ir įgulos nariai.

G.Linardi pridūrė, kad laive buvo 52 vaikai iki šešerių metų.

Anksčiau jis nurodė, kad per šį incidentą žuvo trys žmonės, o 14 buvo sužeisti. Kiti šaltiniai minėjo maždaug 40 sužeistųjų, iš kurių du patyrė sunkias traumas - smegenų sukrėtimą ir stuburo sužalojimus.

Toskanos miesto Livorno uosto, kuri koordinuoja gelbėjimo darbus, pareigūnai pripažino, kad reikia daugiau laiko keleivių sąrašą sutikrinti su daugiau nei 4000 išgelbėtųjų, kurie buvo nugabenti į netoli nuo nelaimės vietos esantį Santo Stefano uostamiestį.

Livorno uosto pareigūnas Enrico del Santosas sakė, kad žmonės buvo evakuoti "gelbėjimosi valtimis ir privačiais Džilijo gyventojų laivais, kurie vėliau priėmę išgelbėtuosius".

Vienas naujienų agentūros AFP fotografas nurodė, kad Džilijo gyventojai svetingai priėmė nukentėjusius, kurie paliko laivą beveik be jokių asmeninių daiktų, parūpindami maisto ir antklodžių.

Džilijo meras nurodė atidaryti viešbučius, kurie žiemą paprastai neveikia, taip pat mokyklas ir sporto klubus. Dalį nukentėjusių priėmė vietos bažnyčia.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Šios savaitės orai: po šilumos pliūpsnio ruoškitės permainoms (4)

Pirmadienį Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Lietaus tikimybė bus minimali. Tankesni...

Žmonių partija ar „dešinysis trolibanas“: trys atsinaujinusių konservatorių sėkmės ir nesėkmės (612)

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partija teisingai daro, kad plečia...

Adomaitis – ant balto žirgo: dabar iš sirgalių jau girdėjau atsiprašymus (143)

Dar prieš mėnesį nepalankius šūksnius ir raginimus atsistatydinti iš vyriausiojo Vilniaus...

Pakako tik vieno skambučio Putinui, ir Rusijos televizija pakeitė savo pasakojimą (96)

Buvęs Italijos premjeras Matteo Renzi savo vadovavimo vyriausybei pabaigoje beviltiškai kovojo...

Pradėjęs lankyti darželį, Danielius susirgo pavojinga infekcija: dabar berniukas nejuda, nemato ir nekalba (157)

„Kaip ir kiekvienai jaunai šeimai, taip ir mūsų, kūdikio laukimas buvo neapsakomas džiaugsmas,...

Netaiklus Westermanno metimas padovanojo „Rytui“ Karaliaus Mindaugo taurę (1096)

Leo Westermannas paskutinėmis rungtynių sekundėmis meistriškai išprovokavo pražangą mesdamas...

Perspektyviausi kitų metų darbai: šviesią ateitį žada trims sritims (10)

Ieškomas skraidančių automobilių kūrėjas, įrengimų rizikos pareigūnas, proto perkėlimo į...

Suttonui nerūpi „Ryto“ džiaugsmas – bus sužavėtas tik triumfu Europos taurėje (17)

Vilniaus „Rytas“ nutraukė titulų badą ir po trejų metų pertraukos susigrąžino Karaliaus...

100 dienų iššūkis be interneto: kentėjau, kaip negaunantis išgerti alkoholikas (23)

„Pagal telefono duomenis mačiau, kad internete praleisdavau po 9 valandas per parą. Po pirmos...