Internete paskelbtose nuotraukose matyti, kad Taivanui priklausantis 400 m ilgio ir 59 m pločio laivas „MV Ever Given“ kanale yra įstrigęs šonu ir taip trukdo praplaukti visiems už jo esantiems laivams. Šiuo metu laivą iš seklumos bando iškasti gelbėtojai.

„Konteinerinis laivas netyčia užplaukė ant seklumos įtariamai dėl vėjo gūsio“, – naujienų agentūrai AFP teigė „Evergreen Marine Corp“.

„Bendrovė ragina laivo savininką paskelbti incidento priežastį ir diskutuoja su tam tikromis institucijomis, įskaitant kanalo valdymo tarnybas, kaip galima kuo greičiau padėti laivui“, – tvirtino operatorė.

„Bloomberg“ skelbia, kad dėl šio incidento Sueco kanale susidarė daugiau nei 100 laivų spūstis.

„Čia buvo užplaukta ant seklumos“, – sakė laivo savininkės „BSM Hong Kong“ laivyno direktorius Alokas Roy'us.

Instagramo vartotoja Julianne Cona pasidalijo ant seklumos užplaukusio laivo nuotrauka iš kito laivo „Maersk Denver“, įstrigusio už jo.

„Plaukdamas kanalu priešais mus esantis laivas užplaukė ant seklumos ir dabar yra įstrigęs šonu. Regis, galime čia pasilikti kuriam laikui“, – rašė ji.

Laivybos portalo „Vessel Finder“ duomenimis, laivas plaukė į Roterdamą Nyderlanduose, o jo sustojimo priežastis esą nėra aiški.

„Šiuo metu pagalbiniai laivai bando ištraukti į vandenį įstrigusį laivą“, – tviteryje rašė kanalu besinaudojantiems klientams paslaugas teikianti bendrovė „Leth Agencies“.

Jūreivystės istorikas iš JAV Šiaurės Karolinos valstijos, mokslų daktaras Salas Mercogliano BBC paaiškino, kad tokie incidentai kaip šis itin reti ir gali turėti „milžiniškos įtakos pasaulinei prekybai“.

„Tai didžiausias laivas, kada nors įstrigęs Sueco kanale“, – teigė ekspertas ir pridūrė, kad greičiausiai jis įklimpo prie kranto, neteko galios ir dabar negali pajudėti iš vietos.

„Jeigu nepavyks šio milžiniško konteinerinio laivo pajudinti per potvynį, teks skubiai imtis krovinio iškėlimo“, – aiškina S. Mercogliano.

Operacijos, skirtos išjudinti „Ever Given“, metu gali tekti pašalinti didžiules laivą supančias smėlio sankaupas, o toks procesas užtruks ne vieną dieną, skelbia „Cairo24“, remdamasis oficialiais Sueco kanalo pareigūnais.

2017 metais kanalą buvo užblokavęs Japonijos konteinerinis laivas, tokia situacija susiklostė kilus techninėms bėdomd. Egipto pareigūnai tada pasiuntė specialios velkamosios technikos, ir po kelių valandų kanalas buvo atlaisvintas.

Daugiau nei prieš 150 metų iškastas Sueco kanalas yra vienas svarbiausių pasaulyje prekybos kelių, per šį kanalą praplaukia 10 proc. visų jūra gabenamų krovinių.

Sueco kanalo tarnybos duomenimis, pernai kanalu plaukė beveik 19 tūkst. laivų, kartu plukdžiusių daugiau nei 1 mlrd. tonų krovinių.

Pastaraisiais metais kanalas yra tikras aukso grynuolis Egipto ekonomikai. Šalis iš kanalo naudojimo 2020 m. gavo 5,61 mlrd. dolerių pajamų.

Egipto prezidentas Abdelis Fattahas al-Sisi 2015 m. pristatė kanalo plėtros planus, kuriais siekiama iki 2023 m. sumažinti laukimo laiką ir padvigubinti kasdien plaukiančių laivų skaičių.

Vasarį A. F. al Sisi nurodė savo vyriausybei imtis „lanksčios kanalo rinkodaros politikos“, kuri esą leistų susitvarkyti su dėl koronaviruso pandemijos prasidėjusiu ekonominiu nuosmukiu.

Egipto valdžia kol kas nekomentavo incidento Sueco kanale.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (179)