Vėliau keleiviai negailėjo liaupsių Ch.Sullenbergeriui, o pats "Airbus A320" , kuris penktadienį buvo pririštas ties Manhatano Bateri parku ir kurio vienas sparnas kyšojo iš tamsaus upės vandens, dabar taps šventove šio buvusio naikintuvų piloto didvyriškumui.

1549-uoju reisu į Šarlotę Šiaurės Karolinoje skridęs lėktuvo buvo ką tik pakilęs iš Niujorko LaGuardios (LaGvardijos) oro uosto, kai įgulą skrydžių kontrolieriams pranešė, kad lėktuvas susidūrė su žąsų būriu ir kad užgeso abu lėktuvo varikliai, praneša JAV žiniasklaida.

Laiko grįžti į LaGuardios oro uostą nebebuvo, arti nebuvo jokio kito oro uosto, tad įgula nusprendė tupdyti lėktuvą ant vandens.

"Tada jie praskrido pro George'o Washingtono tiltą, kaip sakė kontrolieriai, už maždaug 900 pėdų (300 m), ir netoli Vakarų 48-osios gatvės Midtaun Manhatane galo lėktuvas ėmė slysti upės ... vandeniu", - pranešė "The New York Times".

Po to, kai lėktuvas nukrito į vandenį, persigandę keleiviai per kelias sekundes susirinko ant lėktuvo sparnų, vildamiesi, kad juos paims valtys. Lėktuvui pamažu grimztant, į pagalbą atskubėjo keltai.

Viena įgulos narė susipjaustė koją, o keli keleiviai buvo gydomi dėl sušalimo, pranešė žiniasklaida.

Keleivis Jeffas Kolodjayus sakė matęs, kaip variklis sprogo. "Galvoje, kad suksimės aplink, bet neturėjome laiko", - sakė jis laikraščiui "Newsday".

Jis girdėjo, kaip pilotas Ch.Sullenbergeris keleiviams pasakė pasirengti smūgiui, o tada ištarė "Sveika, Marija".

"Mes gana stipriai trenkėmės į vandenį", - pasakojo J.Kolodjay, kuris pridūrė, kad kai kurie keleiviai galvomis trenkėsi į lubas.

Kai lėktuvas jau buvo upėje, atsidarė durys ir nors vanduo ėmė plūsti į vidų, keleiviai išlipo ant sparnų, pridūrė J.Kolodjay.

Niujorko valstijos gubernatorius Davidas Patersonas šį įvykį pavadino "stebuklu ant Hadsono".

"Atrodytų, kad pilotas meistriškai pasidarbavo nutupdydamas lėktuvą upėje, o tada užtikrindamas, kad visi išeitų lauk", - sakė Niujorko meras Michaelas Bloombergas.

"Ilgai kalbėjausi su pilotu. Jis du kartus perėjo lėktuvą, kai visi jau buvo išėję. (Jis) bandė patikrinti, kad lėktuve jau nieko nebėra, ir tikina mus, kad nebebuvo", - sakė meras.

Prezidentas George'as W.Bushas gyrė Ch.Sullenbergerio ir kitų įgulos narių "įgūdžius ir didvyriškumą".

Keleiviai sakė, kad yra skolingi Ch.Sullenbergeriui savo gyvybes.

Vienas jų, Alberto Panero, televizijai CNN pasakojo, kad netrukus po pakilimo išgirdo garsų sprogimą.

"Lėktuvas truputį sudrebėjo ir iš karto buvo galima pajusti dūmus ar ugnį, - pasakojo jis. - Staiga atėjo kapitonas ir pasakė "renkitės smūgiui", kaip tik tada sužinojome, kad leidžiamės, į vandenį. Tiesiog trenkėmės ir kažkaip tas lėktuvas, žinot, liko plūduriuoti, o mes visi galėjome sulipti į keltą ir - dabar tiesiog sunku patikėti, kad visi tebėra gyvi".

Kitas keleivis, Fredas Beretta, sakė, kad Ch.Sullenbergeris atliko "nepaprastą nutupdymą".

Paklaustas, ar turi ką pasakyti įgulai, F.Beretta atsakė: "Ačiū, ačiū, ačiū. Tikiuosi, kas nors įteiks jums didelį svarbų apdovanojimą už jūsų darbą".

Tačiau keleiviai ir negalėjo būti patikimesnėse rankose: Ch.Sullenbergeris konsultuoja transporto saugumo klausimais ir per 40 metų trunkančią piloto karjerą skraidė jau 19 tūkst. valandų, skelbiama jo biografijoje internete.

Šis buvęs JAV oro pajėgų naikintuvų pilotas dirbo instruktoriumi ir už saugumą atsakingu pareigūnu Oro linijų pilotų asociacijoje. Jis taip pat dalyvavo kelių avarijų tyrimuose, kuriuos vykdė JAV nacionalinė transporto saugumo taryba.

"United Airlines" pilotas Johnas Silcottas, kuris aštuonerius metus skraidė lėktuvais "Airbus A320", sakė, kad Ch.Sullenbergerio saugus lėktuvo nutupdymas yra nuostabus.

"Tikrai pavadinčiau šį žmogų didvyriu. Kad nebūtų jokių aukų - tai nuostabu", - sakė J.Silcottas, kuris vadovauja kompanijai "Expert Aviation Consulting".

Pasak J.Silcotto, Ch.Sullenbergeriui turėjo padėti ir tai, kad Hadsono upės vandenys buvo gana ramūs, ne tokie, kaip būtų buvę vandenyne.

Jis pridūrė, kad "Airbus A320" varikliai yra po sparnais, todėl Ch.Sullenbergeris turėjo bandyti pirma nuleisti lėktuvo uodegą: "Mažiausiai norėtum, kad varikliai ... panirtų į vandenį ir panardintų (lėktuvo) nosį".

"Tad bandytum nusileisti ant uodegos ir laikyti nosį pakeltą kaip galima ilgiau. Todėl kai lėktuvas yra tinkamoje padėtyje, skrendi pakankamai lėtai, kad jis nepultų nosimi žemyn. Tikrai atrodo, kad jam tai pavyko padaryti", - nurodė J.Silcottas.

Tiesioginėje CNN transliacijoje buvo matoma, kaip pamažu lėktuvas skęsta.