Tiriamasis komitetas (TK) pagrindine aviakatastrofos priežastimi laiko pilotavimo klaidą ir techninius veiksnius, taip pat ir technikos gedimą, žurnalistams pareiškė Tiriamojo komiteto Pavolgės tiriamosios transporto valdybos vadovas Aleksandras Poltininas.

Kaip informuoja newsru.com, A. Poltinino teigimu, TK maksimaliai greitai įvykdys tyrimą. Jau iškelta baudžiamoji byla pagal Baudžiamojo kodekso 3 d. 263 str. (oro transporto eksploatavimo saugumo taisyklių pažeidimas, sukėlęs dviejų ar daugiau asmenų mirtį). A. Poltininas pabrėžė, kad operatyvinis štabas Kazanėje dirbo visą naktį.

Tyrimo duomenimis, lėktuvas nukrito praktiškai vertikaliai tarp pakilimo tako ir keleivių atvežimo tako. Sprogus degalų bakams kilo gaisras, kurį pavyko užgesinti tik ryte. A. Poltinino teigimu, naktį buvo įsiplieskusių naujų gaisro židinių.

Valdybos vadovas pabrėžė, kad dėl kol kas nežinomų priežasčių ekipažas pasuko lėktuvą antram ratui. Dar teks išsiaiškinti, kodėl pilotams nepavyko pirmą kartą nutupdyti lėktuvo.

Į klausimą, ar iš tiesų lėktuvo ekipažas pranešė apie problemas, A. Poltininas tik atsakė, kad ekipažas prieš leisdamasis susisiekė su tarnyba žemėje.

Anksčiau buvo pranešama, kad už lėktuvą buvę atsakingi dispečeriai jau apklausti. Taip pat pranešta, kad vienas iš pilotų – Rustemas Salichovas ar Viktoras Guculas pranešė, jog laineris leidžiasi į antrą ratą. Dispečerio teigimu, jis pateikė reikiamus duomenis, kuriuos pilotas patvirtino, bet nenusileido.

„Tai įvyko per kelias sekundes“, – sakė dispečeris.

A. Poltinino teigimu, Maskvoje tyrimams jau paimti techniniai skysčiai, taip pat ir aviacinis žibalas bei tepalai iš sudužusio lėktuvo. Iš „Tatarstan“ aviakompanijos paimti visi dokumentai apie techninę lėktuvo būklę ir pasiruošimą skrydžiui.

Anksčiau buvo pranešama, kad tyrėjai svarsto visas įmanomas versijas, taip pat ir klimato sąlygas, pilotų klaidas, techninius nesklandumus, degalų problemas ir netgi teroro išpuolio versiją.

Na o leidinyje „Zagalovki“ apžvelgiami straipsniai apie aviakatastrofą. Praėjusį sekmadienį vakare Kazanės oro uoste sudužo lėktuvas „Boeing 737“, žuvo 50 žmonių – 44 keleiviai ir šeši ekipažo nariai. Tarp žuvusiųjų buvo dvi užsienio pilietės – viena iš Didžiosios Britanijos, kita – iš Ukrainos.

Kol tyrėjai svarsto kelias avarijos versijas, ekspertai aptarinėja, dėl kokių techninių problemų galėjo kilti avarija. Šaltinis avarijos padarinių likvidavimo operatyviniame štabe teigė, jog neatmetamos sparno mechanizmo problemos, taip pat varikliams galėjo pritrūkti traukos, bandant leisti antru ratu.

Agentūros „Interfax“ pašnekovo teigimu, išaušus ekspertai ėmė toliau tirti lėktuvo nuolaužas ir ieškoti lėktuvo savirašių prietaisų.

Dūmos Transporto komiteto pirmasis pavaduotojas Michailas Briačakas įsitikinęs, jog mažiausiai tikėtina katastrofos priežastis – techniniai gedimai. „Šis aparatas – „Boeing 737“ laikomas vienu iš patikimiausių pasaulyje. Todėl iš visų įmanomų variantų, kurie tokiose situacijose laikomi priežastimis, šioje situacijoje veikiausiai tinkamiausias žmogiškasis faktorius. Manau, būtent ši aplinkybė taps dirbančių komisijų išvada“, – sakė M. Briačakas.

Pagal vieną versiją, prieš leisdamasis lėktuvas užkliudė sparnu nusileidimo taką. Manoma, jog pilotai galėjo apsirikti, nes neturėjo užtektinai patirties valdyti „Boeing 737“.

Na o Dūmos Transporto komiteto pirmininko pavaduotojas Aleksandras Starovoitovas mano, kad pilotui nepakako kvalifikacijos nutupdyti lėktuvą ant nusileidimo tako.

Kitų ekspertų nuomone, dar anksti įvardinti avarijos priežastis. Garsus lakūnas bandytojas Mahomedas Tolbojevas pareiškė, jog avarijos priežastį bus galima nustatyti iššifravus savirašius prietaisus ir perklausius lakūnų pokalbius.

„Kol kas niekas neaišku – neaišku, dėl kokios priežasties lėktuvas darė antrą ratą. Po to, kai bus perklausyti radijo pokalbiai, iššifravus savirašius prietaisus, bus galima daryti išvadas“, – pabrėžė M. Tolbojevas. Jo manymu, tragedija galėjo kilti dėl kelių veiksnių.