aA
Ethiopian Airlines“ lėktuvas, sudužęs praeitą mėnesį, smigo nosimi žemyn, nors „pilotai darė viską“, ką rekomenduoja „Boeing“.

Etiopijos susisiekimo ministrė ketvirtadienį skelbia preliminarią kovo 10 dienos katastrofos, pražudžiusios 157 žmones, tyrimo ataskaitą.

„Įgula atliko visas gamintojo rekomenduojamas procedūras, tačiau lėktuvo suvaldyti nesugebėjo“, – per spaudos konferenciją sakė Dagmawit Moges.

Kalbėdama su žurnalistais, Etiopijos susisiekimo ministrė rekomendavo „Boeing“ skubiai peržiūrėti lėktuvo kontrolės sistemą.

Be to, anot ministrės, kiekvieną kartą, kai išsprendžiama svarbi techninė problema, prieš leidžiant eksploatuoti lėktuvą, šį faktą turėtų patvirtinti aviacijos pareigūnai.

„Aviacijos pareigūnai tikrins, kad gamintojas imtųsi atitinkamos lėktuvo skrydžio kontrolės sistemos patikrinimo prieš išleisdamas lėktuvus eksploatavimui“, – sakė ji.

Dagmawit Moges konkrečiai nepaminėjo problemų su automatine smukos valdymo sistema, laikytų galima katastrofos priežastimi, tačiau kalbėjo apie „pasikartojantį“ lėktuvo „nosies“ krypimą žemyn.

Ši manevravimo korekcijos sistema (MCAS) yra sukurta automatiškai kreipti žemyn lėktuvo „nosį“, jei užregistruojamas keliamosios jėgos arba skridimo greičio mažėjimas.

„Boeing 737 MAX 8“ po tragedijos nebeeksploatuojamas. Tai buvo antras tragiškas įvykis per pusę metų, susijęs su šiuo nauju modeliu.


„Ethiopian Airlines“ vadovas ketvirtadienį pareiškė, kad jis didžiuojasi pilotų pastangomis sustabdyti orlaivį nuo sudužimo, pakartodamas užuojautą 157 žuvusių žmonių šeimoms.

„Mes didžiuojamės savo pilotų pasiaukojimu ir pastangomis sekti gelbėjimosi procedūras bei aukšto lygio profesionalumu tokiomis itin sudėtingomis ekstremaliomis situacijomis“, – savo pranešime teigė bendrovės vadovas Tewolde`as GebreMariamas.

„Visi mes iš Ethiopian Airlines“ su liūdesiu minime mylimus žuvusiuosius, reiškiame nuoširdžią užuojautą jų šeimoms, aukų draugams ir artimiesiems“, – pridūrė jis.

Kiek anksčiau Australijos transliuotojas ABC, remdamasis šaltiniais, informuotais apie katastrofos tyrimą, paskelbė, kad Etiopijos oro bendrovės „Ethiopian Airlines“ lėktuvo „Boeing 737 MAX“ katastrofa galėjo įvykti dėl susidūrimo su paukščiu ar kitu pašaliniu daiktu.

Pasak šaltinių, susidūrimas su nežinomu daiktu pakenkė atakos kampui ir aktyvavo manevravimo korekcijos sistemą (MCAS), kuri automatiškai nukreipė lėktuvo „nosį“ žemyn.

Dėl tos priežasties pilotai negalėjo atgauti iš Adis Abebos į Nairobį skridusio lėktuvo kontrolės ir jis sudužo.

Šios sistemos kliautis laikoma viena galimų Indonezijos bendrovės „Lion Air“ lėktuvo katastrofos, įvykusios 2018 metų spalį, ir „Ethiopian Airlines“ lėktuvo katastrofos kovo 10 dieną priežasčių.

Pradinius tyrimo rezultatus transporto pareigūnai Etiopijoje turėtų paskelbti ketvirtadienį ryte.

Po abiejų minėtų katastrofų daug pasaulio valstybių uždraudė „737 MAX“ tipo lėktuvų skrydžius savo oro erdvėje, o oro kompanijos atsisakė juos eksploatuoti ir atšaukė ankstesnius užsakymus jų įsigyti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.5000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Doveika skurdo statistikoje norėtų išskirti dar vieną skaičių: kiek yra tinginių? (212)

Vasarį Lietuvoje atlikta apklausa parodė, kad Lietuvoje 75 proc. žmonių teigia esą laimingi,...

Rinkimų kampanija Ukrainoje pranoko visus Kremliaus lūkesčius (280)

Artėjant prezidento rinkimams , kampanijos pačios tapo informacinio karo dalyvėmis, ir tai labai...

80-metis radiologas seniai svajoja apie pensiją, bet išeiti dar negali: turi patarimą, kaip ilgiau gyventi (55)

„Mes, radiologai, juokaujame, kad mūsų tokia profesija, jog reikia turėti geras akis ir vieną...

Siaubingo Paryžiaus katedros gaisro tyrime – pirmosios išvados (214)

Prancūzijos tyrėjai nustatė tikslią vietą, kur kilo Paryžiaus Dievo Motinos katedrą praėjusį...

Pasiskolintas senovinis receptas Velykoms atgimė naujai (4)

„Tradicinis Velykų stalas pas mus neatsiejamas nuo mėsos. Turi būti daug, gausiai ir, be...

Maža kaimo krautuvėlė prie didelio kelio: su pirkinių sąrašais čia sugrįžta net iš kitų miestų (1)

Talačkonių parduotuvė , priklausanti tiems patiems šeimininkams, kaip ir Ustukių malūnas ,...

Politikai rado naują kovos įrankį – šermuonėlį (1)

Šis mažylis tampa vienu svarbiausių įrankių kovotojų prieš planuojamą per Rožyną tiesti...

Auklėtiniais patenkintas Urbonas: tikiuosi, kad kiaušiniai prie Velykų stalo nesuminkštės (5)

Pagreitį įgavusi Utenos „Juventus“ ekipa tęsia kovą dėl penktosios vietos „Betsafe- LKL...

Nausėda viešai sureagavo į naujausius reitingus (809)

Šeštadienį paaiškėjo, kad Konservatorių kandidatė prezidento rinkimuose Ingrida Šimonytė...

Kad kelionės į Paryžių netemdytų nesklandumai: ko šiukštu nedaryti šiame mieste (25)

Paryžius – nuostabioji Prancūzijos sostinė, į kurią nuolat plūsta būriai turistų. Kad...