Pavojingas manevras ore arti vienas kito įvyko spalio 17 dieną, kai rusų naikintuvas, lydėdamas žvalgybos lėktuvą, praskriejo arti amerikiečių karo lėktuvo, sakė JAV karinių oro pajėgų generolas leitenantas Jeffas Harriganas.

Pasak jo, rusų lėktuvas praskriejo „arčiau nei pusės mylios“ atstumu.
Kitas JAV karo pareigūnas, kalbėjęs su anonimiškumo sąlyga, sakė, kad amerikiečių lakūnas galėjo justi rusų naikintuvo variklio sukeltą turbulenciją.

Regis, rusų lakūnas paprasčiausiai nematė amerikiečių naikintuvo, nes buvo tamsu, ir lėktuvai skrido be šviesų.

„Priskirčiau tai prie atvejo, kai neturima reikalingos informacijos apie padėtį, veikiant tuo pačiu metu“, – sakė J.Harriganas.

Šis incidentas kelia rimtų klausimų apie tai, kokiu mastu pilotas įstengia stebėti sudėtingą erdvę, kurioje skraidoma.

Šiaip, JAV vadovaujama koalicija su kolegomis Rusijoje ryšį palaiko vadinamąją karštąja linija, kuria naudojamasi, kai reikia aptarti apytikrę lėktuvų vietą ir skrydį, kad nebūtų skraidoma toje pačioje erdvėje tuo pačiu metu.

Šiuo atveju amerikiečių pilotas mėgino susisiekti su rusų pilotu radijo ryšiu, bet nesėkmingai.

Tik kitą dieną JAV karininkai karštąja linija paklausė rusų, kas atsitiko, o šie atsakė, kad „pilotas nematė“ amerikiečių lėktuvo.
Pasak J. Harrigano, per pastarąsias šešias savaites tokių skambučių padaugėjo, nes rusų lėktuvai tyčia priartėja prie koalicijos lėktuvų mažiausiai po kartą per dešimt dienų.

Rusijos lėktuvai pastoviai patruliuoja Sirijos erdvėje Alepo rajone ir dažnokai kerta oro erdvę, kurioje veikia amerikiečių koalicijos lėktuvai. Rusija dar tvirtina, kad jos lėktuvai Alepo nebombarduoja nuo spalio 18 dienos.

Pentagonas laikas nuo laiko prikiša rusų lakūnams „neatsargų ir neprofesionalų“ skraidymą.

Tiesa, pastarasis incidentas vadintinas nesaugiu, bet nebūtinai jis buvo neprofesionalus, pažymi JAV pareigūnai.