„Per incidentą 82-ojoje laivų remonto įmonėje Rosliakovo rajone keturi darbininkai atsidūrė vandenyje. Šiuo metu jiems teikiama medicinos pagalba, jų gyvybei pavojus negresia“, – sakė Rusijos naujienų agentūrai „RIA Novosti“ laivų remonto centro „Zviozdočka“ atstovas.

Gautomis žiniomis, dėl elektros tiekimo pertrūkių plaukiojančiojo doko cisternos prisipildė vandens, ir jis nuskendo. Pranešama, kad pats lėktuvnešis nenukentėjo.

„Pagal pirminę informaciją, 60 žmonių suspėjo (palikto doką), o penki – ne. Keturi buvo rasti, penktojo žmogaus paieškos tęsiasi“, – jis sakė „Interfax“.

Murmansko leidinio „SeverPost“ duomenimis, apie vidurnaktį vietos laiku nuvirto du bokštiniai kranai, vienas iš jų – ant lėktuvnešio denio.

Vietos gyventojai socialiniuose tinkluose rašo, kad į incidento vietą suvažiavo daug greitosios pagalbos automobilių, Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerijos atstovų ir ugniagesių.

PD-50 – vienas iš didžiausių plaukiojančiųjų dokų pasaulyje, jis pastatytas 1980 metais Švedijos laivų statykloje „Gotaverken“.

Doko ilgis – 330 metrų, plotis – 67 metrai, keliamoji galia – 80 tūkstančių tonų. Jis skirtas dideliems laivams ir povandeniniams laivams remontuoti.

Į šį doką buvo atgabentas iš Barenco jūros dugno iškelto nuskendusio povandeninio laivo „Kursk“ korpusas.

Laivų remonto įmonės atstovas „Interfax“ pranešė, kad remontuojamą Rusijos lėktuvnešį „Admiral Kuznecov“ perkeliant į kitą vietą šiauriniame Murmansko uoste antradienį paryčiais netikėtai nuskendo plaukiojantis dokas, o per šį incidentą nukentėjo keturi žmonės.

Pasak pareigūnų, plaukiojantis dokas nuskendo, kai iš jo buvo išplukdomas lėktuvnešis.

Laivų remonto įmonės „Zviozdočka“ atstovas sakė naujienų agentūrai „Interfax“, kad incidentas „įvyko atliekant planinę doko operaciją; dokas neplanuotai paniro“.

Vis dėlto „Admiral Kuznecov“ sėkmingai paliko doką ir iki 6 val. vietos (5 val.Lietuvos) laiku buvo prišvartuotas numatytoje vietoje, pridūrė pašnekovas.

Rusijos katastrofų medicinos centro Murmansko skyriaus vadovas Viktoras Rogaliovas sakė, per per incidentą laivų remonto įmonėje nukentėjo keturi darbuotojai. Trys jų įkrito į vandenį ir smarkiai sušalo, o kitas buvo sunkiai sužeistas pilvo srityje.

Vietos žiniasklaida pranešė, kad per incidentą taip pat nuvirto du bokštiniai kranai.

Murmansko apskrities gubernatorė Marina Kovtun socialiniame tinkle „Twitter“ paviešino vaizdo įrašą, kuriame sakė, kad vienas žmogus po įvykusios nelaimės iki šiol nerastas.

Pasak jos, du žmonės paguldyti į ligoninę, dviems suteikta medicininė pagalba ir jie išleisti gydytis ambulatoriškai, tačiau vieno žmogaus iki šiol nepavyksta rasti.

Pasak M. Kovtun, nelaimės priežastį įvardyti sunku, tą esą nustatys specialiosios tarnybos.

Vienintelis Rusijos turimas lėktuvnešis pernai vasarį grįžo į savo bazę Severomorsko uoste po misijos Viduržemio jūroje, kur jo aviacijos grupė vykdė bombardavimus ir kitas užduotis karo apimtoje Sirijoje, remdamas Maskvos sąjungininko prezidento Basharo al Assado pajėgas. Per tą misiją jis prarado du savo lėktuvus.

Kol kas neaišku, ar dėl pastarosios avarijos reikės pratęsti „Admiral Kuznecov“ remonto terminą.

Anksčiau planuota, kad „Admiral Kuznecov“ remontas bus baigtas 2020 metų pabaigoje.

Vienas Murmansko regiono gelbėjimo tarnybų atstovas sakė, kad incidento metu iš skęstančio doko evakavosi apie 60 žmonių.

„Pagal pirminę informaciją, 60 žmonių suspėjo (palikto doką), o penki – ne. Keturi buvo rasti, penktojo žmogaus paieškos tęsiasi“, – jis sakė „Interfax“.

Rusijos katastrofų medicinos centro Murmansko skyriaus vadovas Viktoras Rogaliovas sakė, kad per incidentą laivų remonto įmonėje nukentėjo keturi darbuotojai. Trys jų įkrito į vandenį ir smarkiai sušalo, o kitam buvo sunkiai sužalotas pilvas, jo būklė – sunki.

Vietos žiniasklaida pranešė, kad per incidentą taip pat nuvirto du bokštiniai kranai. Vienas jų kliudė lėktuvnešį ir jį apgadino.

„Yra pramušta 4x5 metrų skylė. Pažeistas bortas aukščiau vaterlinijos“, – sakė Jungtinės laivų statybos korporacijos (OSK) vadovas Aleksejus Rachamanovas.

„Akivaizdu, kad kai ant denio krinta 70 tonų kranas, tokių apgadinimų gali atsirasti. Visus šiuos apgadinimus laikome nereikšmingais. Jie patenka į įprastą korpuso remonto praktiką“, – aiškino jis.

Tačiau A. Rachmanovas pripažino, kad specialistai abejoja, ar pavyks iškelti nuskendusį milžinišką doką.

„Tiksliai pasakyti, ar doką įmanoma iškelti, bus įmanoma tik objektą apžiūrėjus narams ir patikrinus, kokia yra įrangos būklė“, – sakė OSK vadovas.

„Gylis prie 82-osios (laivų remonto) įmonės gana didelis. Netgi nesiremiant techninėmis galimybėmis, (galima sakyti), kad ši (iškėlimo) operacija bus sudėtinga ir veikiausiai brangiai kainuos“, – pridūrė A. Rachmanovas.

„Admiral Kuznetsov“, nuleistą į vandenį 1985 metais, pastaruoju metu buvo ištikusi virtinė techninių problemų. Prieš dvejus metus jis buvo pastebėtas leidžiantis tirštus juodus dūmus, kai plaukė per Lamanšo sąsiaurį.

Vienintelis Rusijos turimas lėktuvnešis pernai vasarį grįžo į savo bazę Severomorsko uoste po misijos Viduržemio jūroje, kur jo aviacijos grupė vykdė bombardavimus ir kitas užduotis karo apimtoje Sirijoje, remdamas Maskvos sąjungininko prezidento Basharo al Assado (Bašaro Asado) pajėgas. Per tą misiją jis prarado du savo lėktuvus.

Kol kas neaišku, ar dėl pastarosios avarijos reikės pratęsti „Admiral Kuznecov“ remonto terminą.

Anksčiau planuota, kad „Admiral Kuznecov“ remontas bus baigtas 2020 metų pabaigoje.

Buvęs Valstybės Dūmos gynybos komiteto pirmininkas admirolas Vladimiras Komojedovas sakė, kad po šio incidento remonto pabaigą tikriausiai teks pavėlinti.

„Manau, problema gana opi. Tokių laivų remonto pajėgumų turime nedaug, suskaičiuotus vienetus, – kariškis sakė „Interfax“.

„PD-50 – galingas dokas; tokių turime tik du. Vienas jų – Tolimuosiuose Rytuose, o kitas – čia. Manau, tai didžiulis praradimas mūsų laivų remontininkams“, – pridūrė jis.

„Tai vėl kažkoks neapsižiūrėjimas. Pasakysiu atvirai – nebūna taip, kad nepasitaikytų kokio nors aplaidumo“, – sakė V. Komojedovas.