„2019 metų gruodžio 30 dieną, būdamas 92 metų, po sunkios ir ilgai trukusios ligos mirė Valentinas Ivanovičius Blizniukas – aviacinio komplekso Tu-160 ir jo modifikacijų darbų vadovas, vyriausiasis konstruktorius, SSRS valstybinės premijos laureatas. „Tupolev“ vadovybė ir kolektyvas reiškia gilią ir nuoširdžią užuojautą Valentino Ivanovičiaus šeimai ir draugams“, – sakoma įmonės pranešime.

Pastaraisiais metais V. Blizniukas dirbo „Tupolev“ Seniūnų tarybos konsultantu ir dalijosi su darbuotojais patirtimi, prisidėdavo tobulinant gamybos ir tyrimų procesus, teikdavo nuomones apie perspektyvius orlaivių kūrimo projektus.

„Jis buvo iškilus aviacijos konstruktorius, talentingas organizatorius, mokantis bendrauti ir dėmesingas vadovas bei draugas. Plėtojant tėvynės aviacijos gamybą Valentinas Ivanovičius prisidėjo neįkainojamu indėliu. Jis kūrė projektus ir juos įgyvendindavo, įliedamas savo energijos, žinių ir jėgų, savo nuoširdžios meilės aviacijai ir tikėjimo jos ateitimi“, – pridūrė bendrovė.

Kaip rašo „Tupolev“, vadovaujant V. Blizniukui sukurtas Tu-160 „įkūnijo šalies aviacijos pramonės milžinišką patirtį ir naujausius pasiekimus bei iki šiol yra Rusijos tolimosios aviacijos flagmanas“.

1952 metais baigęs Maskvos aviacijos institutą V. Blizniukas sovietiniame Tupolevo aviacijos konstruktorių biure pradėjo dirbti inžinieriumi konstruktoriumi. Jis prisidėjo kuriant eksperimentinius ir serijomis gamintus lėktuvus Tu-91, Tu-95, Tu-22, Tu-16, vadovavo specialiesiems techniniams projektams, susijusiems su lėktuvais Tu-121, Tu-123, Tu-130, Tu-136, Tu-141 ir Tu-143. Be to, I. Blizniukas reikšmingai prisidėjo Sovietų Sąjungai kuriant pirmąjį pasaulyje viršgarsinį keleivinį lėktuvą Tu-144.

Vėliau jam vadovaujant kuriant krovininį orlaivį Tu-330.

1975 metais jis buvo paskirtas viršgarsinio raketnešio-bombonešio Tu-160 vyriausiuoju konstruktoriumi ir darbų vadovu.

„Valentinas Blizniukas ne viena vadovavo bendram projektui, bet ir tiesiogiai vadovavo kuriant lėktuvo aerodinaminę schemą, jo variklių sistemą, įskaitant daugelį inovatyvių sprendimų“, – pažymėjo „Tupolev“.

Tu-160 į orą pirmąkart pakilo 1981-aisiais, o 1987 metais šis lėktuvas buvo priimtas į Sovietų Sąjungos ginkluotę. V. Blizniukas vėliau vadovavo šio orlaivio modifikacijų ir modernizacijos projektams.