Tarpvalstybinio aviacijos komiteto (TAK), kuris atliko lėktuvo katastrofos tyrimą, tinklalapyje paskelbtas dokumentas "Smolensko Šiaurės aerodromo dispečerių radijo pokalbių 2010 metų balandžio 10 dieną nuo 8 val. 40 min. iki 10 val. 43 min. transkripcija".

Dokumente, kuriame iššifruoti dispečerių ir lėktuvo įgulos pokalbiai, sakoma, jog 9 val. 51 min. Rusijos skrydžių vadovas (bokštelyje aerodrome Smolenske)pranešė, kad aerodrome susidaro nepalankios orų sąlygos: "Reikia pagrindiniam lenkui patikslinti atsarginį, nes kol kas oro nėra".

Po to skrydžių vadovas sako: "Reikia susisiekti su centru, kad pagrindiniam lenkui perduotų, pirma, kad ji būtų pasirengęs skristi į atsarginį. Taigi patikslinti, kiek jis turi degalų".

Po kelių nenustatyto abonento "A" replikų, skrydžių vadovas aerodrome Smolenske priduria: "Vadinasi, pagrindinis centras žino, kad pas mus orų nėra. Ir jie (neiššifruojama) į Vnukovą skris".

Maždaug 10 val. 10 min. skrydžių vadovas pranešė, kad matomumas Smolensko Šiaurės aerodrome - ne daugiau kaip 400 metrų.

Maždaug 10 val. 23 min. L.Kaczynskio lėktuvo įgula pranešė į Smolensko oro uostą "Severnyj", kad mažina aukštį. "Mažiname aukštį, 3 600 metrų", - sakė Lenkijos lėktuvo įgula.

Skrydžių vadovas Smolenske patikslino, kiek Lenkijos lėktuvas dar turi degalų, ir paklausė: "O atsarginis aerodromas jūsų koks?". Į tai buvo atsakyta: "Vitebskas, Minskas".

10 val. 24 min. Lenkijos prezidento lėktuvo įgula paprašė duomenų apie meteorologijos sąlygas Smolenske.

"Korsaže" rūkas, matomumas 400 metrų", - sakė skrydžių vadovas. Į lenkų prašymą patikslinti temperatūrą ir slėgį skrydžių vadovas sakė: "Temperatūra plius du, slėgis 7-45, 7-45, sąlygų priimti nėra".

Tačiau Lenkijos įgula priėmė sprendimą mažinti aukštį. "Ačiū. Bet jeigu įmanoma pamėginsime priartėti. Bet jeigu nebus oro, tada skrisime antrąjį ratą", - sako Lenkijos lėktuvo 101 įgula.

Kalbėdamiesi tarpusavyje Rusijos dispečeriai pranešė: "Vadinasi, daro kontrolinį pasirengimą leistis. Vado sprendimas. Daro kontrolinį nusileidimą iki 100 metrų aukščio sprendimui priimti. Tegu paprašo Minską, Vitebską atsargai pasirengti".

10 val. 34 min. skrydžių vadovas Smolenske klausia Lenkijos lėktuvo įgulos vadą, ar jis buvo nutūpęs kariniam aerodrome, ir gauna teigiamą atsakymą.

10 val. 35 min. skrydžių vadovas įspėja, kad Lenkijos lėktuvas būtų pasirengęs skristi antrąjį ratą: "Lenkijos 101 ir nuo 100 metrų būti pasirengusiam skristi antrąjį ratą". "Taip", - atsako Lenkijos įgulos vadas.

10 val. 41 min. Rusijos skrydžių vadovas duoda nurodymą "Skristi antrąjį ratą" ir pakartoja jį dar du kartus. Lenkijos lėktuvas jau nebeatsako.
Po to eteryje skamba balsas: "Na, kur jis?". Po to vėl skamba nurodymas "Skristi antrąjį ratą, 101-asis".

Vienas dispečerių sako, kad būtina iškviesti ugniagesių automobilį. Paskutinio įrašo transkripcijos laikas - 10 val. 42 min. Po dar vieno mėginimo susisiekti su Lenkijos lėktuvu, vienas Rusijos dispečerių sako: "Į kairę nuo kelio".

Dokumente "Atviras mikrofonas" užfiksuoti pokalbiai su anksčiau skridusiu Lenkijos delegacijos lėktuvu "Jak-40", kuris nutūpė Smolenske, taip pat su Rusijos lėktuvu Il-76, kuris nuskrido į atsarginį aerodromą.


10 val. 32 min. skrydžių vadovas Smolenske sako vienam dispečerių:
"Nežinau, aš Maskvos vietoje čia nesiųsčiau". Ir gauna atsakymą: "Tai sprendimas (neiššifruojama) tarptautinio numeris 1. Jis ten pats".
Vienas dispečerių, pulkininkas Krasnokuckis sako: "Jis neskris. Tu svarbiausia duok jam antrąjį ratą. Vadinasi, antrąjį ratą ir viskas. O ten toliau, pats priėmė sprendimą, tegu pats sprendžia".

10 val. 42 min. vienas dispečerių nepavykus susisiekti su Lenkijos lėktuvu sako: "Po artimiausio nukrito. Į kairę nuo kelio". Kitas dispečeris jam atsako: "Į antrąjį ratą skristi pradėjo, po to dingo". Toliau eteryje skamba necenzūriniai keiksmai.