aA
Televizoriaus žiūrėjimas tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje vis dar tituluojamas viena populiariausių pramogų – priešais dėžutę su judančiais paveikslėliais daugelis kasdien praleidžia ne po vieną, ir net ne po dvi valandas. Ir visiems žiūrovams tenka susitaikyti su tuo, jog mėgstamas transliacijas pertraukia, atrodo, niekada nesibaigiančios reklamos.
© Shutterstock

Iki šiol Europos Parlamentas ribojo reklamos kiekį televizijoje iki 12 minučių per valandą, o dabar ėmėsi naujos taktikos. Ekspertai kol kas nesutaria, kaip taip keis rodomas reklamas ir jų kiekį.

Europarlamentarų sprendimas

Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyva spalio mėnesio Europos Parlamento plenarinės sesijos metu sulaukė itin didelio dėmesio. Europos piliečių atstovai pritarė garso ir vaizdo turinio taisyklių pataisoms, kurios didins vartotojų apsaugą nuo žalingo turinio, augins europietiškų kūrinių populiarumą ir ribos reklamą.

Reklamos ribojimas apibrėžiamas konkrečiais skaičiais – reklamos televizijoje laikas negalės viršyti 20 proc. transliacijos nuo 6 iki 18 val. ir tiek pat žiūrimiausiu laiku – nuo 18 val. iki vidurnakčio. Tokia nauja taisyklė keičia iki šiol galiojusį nutarimą, jog per valandą žiūrovams galima rodyti ne daugiau nei 12 minučių reklamos. Tai reiškia, kad transliuotojui suteikiama teisė lanksčiau paskirstyti reklamą, o pats reklamos kiekis, skaičiuojant minutėmis, nepasikeis.

Dokumentą formaliai jau patvirtino ES ministrų taryba, tad nuo paskelbimo oficialiame Sąjungos leidinyje šalys narės turės 21 mėnesį tam, kad naujosios taisyklės atsidurtų nacionalinėje teisėje. Lietuvos atveju – būtent Visuomenės informavimo įstatyme.

Tačiau svarbiausias keliamas klausimas – kaip šį reklamos ribojimą pajus žiūrovas? Reklamos daugės? Gal atrodys, kad jos matome mažiau? O gal pokyčio visai nepastebėsime?

Reklamos tyrėja: vienu ar kitu metu televizijoje matysime daugiau reklamos

EP sprendimo atnešamą pokytį reklamos tyrinėtoja Miglė Černikovaitė pirmiausiai sieja su reklamdavių ir televizijų susitarimu.

„Čia viskas priklauso nuo susitarimo reklamdavių ir televizijų, kokią jie ras išeitį. Aišku, kad dabartinėje situacijoje reklamos užsakovai siekė gauti geriausią laiką ir geriausią vietą reklamos intarpe. Vartotojas iš esmės vis tiek jis matys reklamą tų užsakovų, kurie dažniausiai reklamuojasi. Tiktai bus kitu laiku – vieną valandą, kitą valandą“, - sako specialistė.

Tačiau, anot jos, tikėtina, kad vienu ar kitu metu televizijoje matysime daugiau reklamos.

„Taip, yra galimybė, kad vienu metu atrodys, jog padaugėjo reklamos, o kitu metu visai jos nebus. Gali toks būti atvejis. Bet vis tiek yra 20 procentų ribojimas reklamos tankiui, tad nebus taip, kad ištisai žiūrėsime tą reklamą“, - apie galimus pokyčius žiūrovui kalba M. Černikovaitė. Specialistė taip pat priduria, kad pokytį žiūrovas pastebės tik kurį laiką, o paskui adaptuosis, pripras ir tiesiog nebekreips į tai dėmesio.

Ekspertės teigimu, šis Europos Parlamento sprendimas daugiausiai galvos skausmo atneš pačioms televizijoms – joms teks spręsti klausimą, kaip naujų taisyklių rėmuose atitikti užsakovų reikalavimus. Nepaisant to, esminių pačios reklamos standarto ar evoliucijos tikėtis nevertėtų.

„Užsakovai ir toliau filmuos tuos „erelinius“ 30 sekundžių klipus. 5 sekundės yra tiems, kurie biudžetų neturi, arba labai svarbioms žinioms, kurių komunikavimui nereikia daug meno, kūrybos. Pagrindinių reklamos užsakovų poreikis bus toks pat – jie norės transliuoti ilgus klipus. O televizijos kanalai turės prisitaikyti, rasti geriausią būdą ir ištransliuoti tą reklamą“, - mano rinkodaros specialistė.

„Laukia žaidimai su reklamos forma“

Tuo tarpu žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūros „Inspired UM“ direktorius Vasaris Oržekauskas tikina, kad žiūrovą erzinančių aiškių pokyčių kaip tik nereiktų tikėtis. Reklamos ilgio keitimas, anot jo, televizijai gali kainuoti itin brangiai.

„Šiuo atveju veikia tam tikras lygsvaros mechanizmas. Kas atsitinka, jei televizijos labai stipriai ištęsia reklaminius blokus, kaip, tarkime, anksčiau būdavo nakties laiku? Žiūrovai tiesiog perjungia kanalus ir netgi nebegrįžta. Tai reiškia, kad televizija tuo metu praras reitingus, o tuo pačiu ir pinigus. Juk nuo reitingų priklauso tiesiogiai reklaminiai pinigai. Taigi, televizijos tikrai pirmiausiai bus suinteresuotos išlaikyti žiūrovą“, - televizijos logiką aiškina agentūros vadovas.

Pasak jo, tai skatins televiziją užsiimti eksperimentais – bus siekiama suderinti interesus ir gauti maksimalią naudą žaidžiant pagal naujas taisykles.

„Tai tikriausiai leis televizijoms pažaisti su reklaminiais blokais – jie greičiausiai trumpės, bet bus dažnesni. Tai galbūt mažiau nervins žiūrovus. Šiuo atveju atsiras bandymų laukas, kai televizijos ieškos naujų formų, kaip nepaleisti žiūrovo ir tuo pačiu sutalpinti reklamą“, - sako V. Oržekauskas.

EP priimtos direktyvos poveikį pajus ir televizijos, ir užsakovai, ir žiūrovai, tačiau, anot agentūros vadovo, jos tikrai nereiktų vadinti radikalia, o labiau modernia ir priimta tinkamu laiku.

Televizijos pozicijos dar neturi

Tuo tarpu didžiąsias komercines televizijas EP sprendimas, atrodo, užklupo šiek tiek netikėtai. Pasiteiravus, kokia būtų jų pozicija dėl naujų reklamos ribojimų ir kokius pokyčius bei iššūkius jie atneštų, televizijų atstovai buvo nekalbūs.

„Mes neturėtumėm komentaro ta tema kol kas. Mes priėmėme sprendimą, kad reikia įsigilinti“, - komentuoti atsisakė LNK atstovas spaudai Gediminas Malaškevičius.

„Kaip tik su kolegomis ruošiamės diskutuoti šiuo klausimu, kaip mus tai palies. Kol kas neturime atsakymo”, - pabrėžusi, kad tai itin svarbus ir aktualus klausimas, sakė TV3 atstovė spaudai Asta Brazaitienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Apie nuslėptą „bachūro“ praeitį Pravieniškėse prabilusiam kauniečiui – kalinių egzekucija (94)

Pravieniškių pataisos namus valdžiusiems Kauno nusikaltėliams įsiteikti norėjęs kalinys manė,...

Atviras pokalbis su Agne Jagelavičiūte: visur, kur buvo galima tiesiog laimėti – aš pralaimėjau (18)

„Gal yra žmonių, kuriems kažkas gyvenime pasisekė ir galbūt sėkmė egzistuoja, bet savo...

Kas tas anuitetas arba kaip reikės atgauti papildomai kauptus pinigus (56)

Nusprendusiems kaupti papildomai II pensijų pakopoje vienas svarbiausių klausimų – kaip reikės...

Močiutė iš Italijos pamokė lietuvius, kaip gaminti patiekalus, dėl kurių italus garbina visas pasaulis (16)

Pietų Italijoje už kiekvieno kampo laukia kulinariniai atradimai ir tikra šventė skonio...

Sparčiai populiarėjantis miego pagalbininkas – baltasis triukšmas: ką būtina žinoti apie galimus pavojus

Prisimenu, kad kartais atrodydavo, jog visą dieną nieko kito neveikiu, kaip tik migdau savo...

Šiurpi avarija netoli Palangos: apsisukti sumanęs vyras užkirto kelią BMW vienas žmogus sužalotas (43)

Ketvirtadienį netoli Palangos, ties Peskojais, apsisukti sumanęs vyras neapsižiūrėjo ir sukėlė...

Kaune – smarki liūtis: apsėmė automobilius, skęsta gatvės, sutriko eismas papildyta (167)

Ketvirtadienio vakarą Kaune prasidėjo smarki liūtis su perkūnija. Lietus pasiekė beveik visus...

Garsūs, stiprūs, motyvuoti: lietuvių varžovų australų ambicijoms ribų nėra (7)

Galingas pasirodymas Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse ir į gegužę paskelbtą išplėstinį...

Stratforde nužudyto lietuvio byla: sulaikyti įtariamieji

Savaitgalį Rytų Londone įvykdytą Lietuvos piliečio nužudymą tiriantys pareigūnai jau sulaikė...

Studento idėjos pastebėtos net Silicio slėnyje – dėl vienos priežasties vaikinas ateitį sieja su Japonija (5)

„Aš tikrai ten sugrįšiu“. Taip į klausimą, kokį įspūdį paliko Japonija , atsako Kauno...