Per Lamanšo sąsiaurį važiuojantys vilkikai, mėginantys priartėti prie įvažiavimo į Eurotunelį, buvo priversti lūkuriuoti ilgose eilėse greitkelyje M20 netoli Folkstono ir Doverio uosto.

Šios eilės leidžia įsivaizduoti, kaip viskas gali atrodyti sausį, nesvarbu, ar bus pasiektas pasitraukimo iš ES susitarimas. Spalį vyriausybė įspėjo apie blogiausią scenarijų: septynis tūkstančius eilėse pagrindiniuose greitkelių maršrutuose tiek Eurotunelio, tiek Doverio keltų kryptimi strigusių vilkikų.

Sunkvežimių eilės susidarė po to, kai Prancūzijos pasienio policijos direkcija, nutarė išbandyti naujas imigracijos procedūras. Remiantis Le Tuke susitarimu, Prancūzijos tarnybos įvažiavimo patikrinimus atlieka Jungtinei Karalystei priklausančioje tunelio pusėje ir uoste, rašo theguardian.com.

Anglijos greitkelių tarnybos atstovas spaudai teigė, kad tarnybai buvo pranešta, jog išbandoma nauja pasienio patikros programinė įranga, todėl nuo šeštos valandos ryto iki trečios valandos dienos buvo tikrinamos visos sunkiasvorės krovininės transporto priemonės ir susidarė spūstys. „Per Kento policijos vadovaujamą virtualų susirinkimą buvome informuoti, kad bandymai baigėsi ir kelias uosto link dabar yra laisvas. Greitkelyje M20 sunkiasvorių krovininių transporto priemonių eilė tebesidriekia, tačiau tikimės, kad ji pradės sklaidytis, turint omenyje, kad programinės įrangos išbandymas baigėsi“, – sakė greitkelių tarnybos atstovas spaudai. Susitikimo metu taip pat buvo aptartas Eurotunelio ir Doverio uosto klausimas.

Vilkikų eilė Kente

Patikrų metu vairuotojams būtina pateikti pasą, taip pat prašoma nurodyti kelionės tikslą ir trukmę. Vieno keleivio patikra negali būti ilgesnė nei 70 sekundžių.

Po sausio vilkikų vairuotojai susidurs su papildomomis spūstimis, mat abiem kryptimis bus vykdomos maisto, gėrimų ir žemės ūkio produktų patikros.

Tačiau Jungtinės Karalystės vyriausybė teigia šias patikras Didžiosios Britanijos pusėje išskirstysianti per šešių savaičių laikotarpį, tokiu būdu sumažindama spūsčių Doveryje ir Kento keliuose tikimybę.

Vieno šaltinio teigimu, dėl atliekamo bandymo susidarė spūstys, nes Prancūzija tam nepasitelkė užtektinai darbuotojų, reikalingų tokiai operacijai vykdyti. Išsprendus šį klausimą, spūstys turėtų atslūgti.

Spūstys kelia nerimą ir Jungtinės Karalystės krovinių gabenimo ir muitinės sektoriams, kurie ne kartą įspėjo vyriausybę apie pagrindinės Didžiosios Britanijos programinės įrangos trukdžius.

Praėjusią savaitę Kento grafystės taryba taip pat išreiškė susirūpinimą dėl vilkikais pervežamų gyvūnų būklės spūsčių atveju.

Vilkikų eilė Kente

„Mes išties nerimaujame dėl to, kokį poveikį turės situacija keliuose. Ypač nerimaujame dėl poveikio gabenamų gyvūnų būklei“, – kalbėjo prekybos standartų vadovas Steve‘as Rockas.

Taryba ketina padvigubinti prekybos standartų pareigūnų skaičių nuo šešių iki 12, kad būtų galima susidoroti su „Brexit“ patikromis. Ji nerimauja, jog „Brexit“ gali sutrikdyti įprastinį veterinarinių vaistų pristatymą ūkiams ir gyvulinės kilmės produkcijos patekimą iš ūkių į rinką.

Antradienio „Brexit“ patikrų bandymai vykdyti prabėgus dienai po to, kai Jungtinės Karalystės vyriausybė patvirtino į greitkelius atgabensianti kilnojamų biotualetų. Tai būtų „reakcinis“ planas, jei susidarytų ilgos eilės. Nuspręsta nestatyti tualetų ilgesniam laikui, nes iškiltų rizika, kad vairuotojai gali imti stoviniuoti ir tada, kai nėra eilių.

Transporto departamentas ketina samdyti privačius rangovus, padėsiančius Kento policijai reguliuoti eismą, nors vietos policija teigia, kad papildomi darbuotojai į tokius veiksmus įtraukti nebus.